מיצובישי מייצרת את הקרוסאובר הקטן ASX משנת 2010, לדעתה הדגם יצא מושלם למדי, לכן היא הגבילה את עצמה רק למתיחות פנים, בסך הכל התבצעו שלוש לאורך תקופת הקיום הארוכה של הרכב. עם זאת, לאחר 12 שנים מרגע ההשקה הגיוני כבר לצפות לגרסת הדור השני של מיצובישי ASX. ככל הנראה, משיקולים שיווקיים היפנים הכינו גרסה חדשה רק בשבי
מיצובישי. הנחות ואפשרויות מימון אטרקטיביות לרגל 35 שנה למותג בשוק הישראלי
AUTOBOOM

ASX החדש. לא מיצובישי יותר

מיצובישי. הנחות ואפשרויות מימון אטרקטיביות לרגל 35 שנה למותג בשוק הישראלי

מיצובישי מייצרת את הקרוסאובר הקטן ASX משנת 2010, לדעתה הדגם יצא מושלם למדי, לכן היא הגבילה את עצמה רק למתיחות פנים, בסך הכל התבצעו שלוש לאורך תקופת הקיום הארוכה של הרכב. עם זאת, לאחר 12 שנים מרגע ההשקה הגיוני כבר לצפות לגרסת הדור השני של מיצובישי ASX. ככל הנראה, משיקולים שיווקיים היפנים הכינו גרסה חדשה רק בשביל אירופה, שאר העולם יצטרך להסתפק בקרוסאובר הישן והחביב. מה שמעניין היא העובדה שהגרסה האירופאית של ASX שנת 2022 זה כבר לא מיצובישי, אלא גרסה של רנו קפצ'ור בדגם שנת 2019 שעברה עדכון קל ומוצעת כיום בישראל. ההבדלים בין מיצובישי ASX החדש לבין קפצ'ור הם כה מינימליים, שאפשר בקושי להבחין בין הרכבים. מיצובישי אפילו לא הצליחה להכין פגוש או פנסים מקוריים ובכך גרמה לאכזבה גדולה של מעריצי המותג. בשנת 2023 תחת השם ASX בכלל יתחילו למכור דגם רנו ושלושת היהלומים יוחלפו במעוין.

Mitsubishi ASX 2019.

בשנת 2021 המותג מיצובישי לקח מקום שישי בישראל מבחינת היקף מכירות. תוצאה מאוד טובה! מיצובישי ASX דור ראשון לאחר עדכון שנת 2019 תרם רבות לכך ולקח מקום שלישי בקרב הדגמים הנמכרים ביותר. המחיר של קרוסאובר חדש מתחיל מ-141,734 ₪ (נתונים לשנת 2022).

מעניין
מיצובישי ASX ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

ASX כזה הוא לא מיצובישי הראשון ולא האחרון שנלקח מרנו. בשנת 2020 יצא מיצובישי אקספרס, שהוא למעשה רנו טראפיק. מעל שנה הרכב נמכר באוסטרליה, אך לא הצליח להשתרש שם. מעניין איך תגיב אירופה לרנו ASX? בגדול, לשים סמל מיצובישי על רכבים ממותגים אחרים זה כבר עניין שגרתי: שיתוף הפעולה במסגרת הברית רנו-ניסאן-מיצובישי מאפשר ליצרניות "לעזור" אחת לשנייה בדרך זו או אחרת. לדוגמה, מיצובישי אאוטלנדר דור 4 הוא העתק של ניסאן X-טרייל, שניהם, דרך אגב, משווקים בישראל. ולחשוב שהיו זמנים כשהצרפתים מ-PSA עצמם העתיקו את אאוטלנדר כאשר ייצרו את פיג'ו 4007 וסיטרואן C-crosser וגם את ASX עצמו, ממנו יצאו פיג'ו 4008 וסיטרואן C4 איירקרוס הלא רעים. נתחיל את תיאור הדגם "החדש" מחיפוש מקפיד אחר הבדלים.

ההבדלים

ההבדלים העיקריים בין מיצובישי ASX שנת 2022/2023 לבין רנו קפצ'ור בחזית הוא עיצוב גריל חדש עם אלמנטים הדומים לסוגריים מסביב לסמל מיצובישי הכסוף הגדול. יחידות התאורה עברו מדגם צרפתי ללא כל שינוי, יותר מכך, העיצוב האופייני של הפנסים המעוקלים בצורת L מייצר אסוציאציה מאוד חזקה עם רנו, כך שאפשר לשכוח מהסגנון המקורי Mitsubishi Dynamic Shield. את החלקים התחתונים של שני הפגושים מיצובישי כיסתה בפלסטיק שחור במקום הגימור הכסוף הלא פרקטי של רנו. גרסת PHEV ההיברידית קיבלה סמלים שנלקחו מאאוטלנדר. המצלמה בחלק האחורי לא מתחבאת מתחת לסמל של רנו. בחלק התחתון השמאלי של הדלת כתוב מיצובישי במקום רנו. כל החידושים הצנועים האלו בכלל לא משפיעים על הרושם הכללי מהמרכב העדין והעגול של קפצ'ור, שלא דומה כלל לקווים החטובים, הנמרצים והאלגנטיים, האופייניים למותג היפני. אפילו טרייטון, הטנדר הפרוזאי של מיצובישי, נראה כאילו הוא טס קדימה.

בתא הנוסעים של שני הדגמים גם הכל זהה, פרט לסמל היצרנית. אפילו הייצור של ASX החדש ייתבצע במפעל רנו בספרד, שבו מיוצר קפצ'ור המקורי. ההבדל בחלק הטכני היא הקיבולת המוגברת של הסוללות: מיצובישי ASX HEV ההיברידי יקבל סוללה בקיבולת 1,3 קוט"ש במקום 1,2 שבקפצ'ור; ההיברידי הנטען ASX PHEV יצטייד בסוללה בקיבולת 10,5 קוט"ש, בשעה שקפצ'ור מצויד בסוללת 9,8 קוט"ש.

ייתכן שהרכב יקבל תוכנת מולטימדיה משלה. אבל בדומה לקפצ'ור, מיצובישי ASX החדש עבור אירופה יוצע עם מסך 7 אינץ' אופקי או 9,3 אינץ' של מערכת הבידור-ידע עם תמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto. בהתאם לרמת הגימור ניתן לקבל מחוונים אנלוגיים עם צג 4,3 או 7 אינץ' או מחוונים דיגיטליים על צג 10 אינץ'.

מאפיינים משותפים

סביר להניח שמיצובישי ASX שנת 2022 יאבד מאורכו, זה אכן כך. מימדי הדגם: אורך 4,23 מטר במקום 4,37 מ' מקודם, רוחב 1,797 מ"מ, גובה 1,576 מ"מ. כל חלקי המרכב, פרט לגריל, נלקחו ישירות מקפצ'ור, אפילו מכסה המנוע והפגושים! כמו גם הג'נטים (17 או 18 אינץ').

החלל הפנימי הוא צרפתי לחלוטין, מלבד החלק המרכזי של ההגה. מפרט האבזור גם הוא זהה לזה של קפצ'ור: מערכות הבלימה האוטומטית ובקרת הנתיב כלולות כברירת מחדל, בין אופציות יש בקרת שיוט אדפטיבית עם בקרת סטיה מנתיב אקטיבית.

הדגם החדש יקבל ארבע גרסאות של יחידת כוח: מנוע 3 צילינדרים הבסיסי, היבריד קל עם מנוע טורבו 1,3 ליטר, היבריד 1,6 ליטר והיבריד נטען עם מנוע 1,6 ליטר וסוללה 10,5 קוט"ש. ASX הזול ביותר מצויד במנוע 3 צילינדרים 1 ליטר בהספק 91 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית (בשיראל לא מוצע עם מנוע כזה). הרכב קיבל מנוע טורבו 1,3 ליטר בגרסאות היברידיות קלות רגילות שמפיקים 131 – 154 כ"ס. מיצובישי ASX החדש יקבל רק גרסאות היברידיות קלות על בסיס מנוע 1,3 ושני היברידים רגילים E-Tech, כמובן, גם מאת רנו.

אהבתם את מיצובישי ASX?
20 קולות