כבר כתבנו על גרסת הדור החדש של קרוסאובר הקטן מיצובישי ASX שהושקה באופן בלעדי לשיווק באירופה. למעשה, מדובר באותו רנו קפצ'ור שנת 2019, רק עם סמלים אחרים. אבל עבור השוק האסייתי המקומי החברה מתכננת רכב אחר לחלוטין, הפעם חדש באמת. הקונספט שלו נחשף בתערוכת הרכב בוייטנאם באוקטובר 2022. הרכב לא ייצא לשוק לפני אפריל 2023. נרא
מיצובישי. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

מיצובישי XFC הקונספטואלי. הפנים החדשות של החברה

מיצובישי. מרכב, צורה.

כבר כתבנו על גרסת הדור החדש של קרוסאובר הקטן מיצובישי ASX שהושקה באופן בלעדי לשיווק באירופה. למעשה, מדובר באותו רנו קפצ'ור שנת 2019, רק עם סמלים אחרים. אבל עבור השוק האסייתי המקומי החברה מתכננת רכב אחר לחלוטין, הפעם חדש באמת. הקונספט שלו נחשף בתערוכת הרכב בוייטנאם באוקטובר 2022. הרכב לא ייצא לשוק לפני אפריל 2023. נראה כי גרסת הקונספט של מיצובישי XFC הולכת להפוך לדגם הגולבלי ורב המכר העתידי של מיצובישי. זמנים יגידו. בינתיים אפשר לומר דבר אחד: תקופתו של ה-X-face מגיע לקצו. נספר איך ייראו הפנים הבאות של החברה.

בשנת 2021 המותג מיצובישי תפס מקום שישי בישראל מבחינת היקף המכירות. מיצובישי ASX דור 1 לאחר עדכון של שנת 2019 תרם לכך רבות , בשנת 2020 הוא לקח מקום שני בהיקף המכירות וב-2021 מקום השלישי. המחיר של הקרוסאובר החדש מתחיל מ-141,734 ₪ (נתונים לשנת 2022).

מעניין

החשיבות עבור המותג

Mitsubishi logo
מיצובישי השקיעה דווקא בפיתוח רכב משלה

מיצובישי XFC הקונספטואלי זהה בגודלו לדגם הקודם ASX, המיוצר משנת 2010. כלומר, הוא קומפקטי, מה שבדרך כלל מספק היקפי מכירות עצומים, שכן דגמים מוצלחים מאוד במותגים שונים. קרוסאובר קומפקטי בטוח יהיה חייב לעורר עניין של הקונים הפוטנציאליים. לכן מיצובישי השקיעה דווקא בפיתוח רכב משלה, אמנם גם לא נמנעה משימוש במכלולי רנו-ניסאן משיקולי החסכון. דרך אגב, יש גם אפשרות שהגרסה הסדרתית של XFC החדש תהפוך לדגם גלובלי. את הטענה הזו מחזקת תגובת הצרכנים: רובם אהבו את הקונספט שהוצג.

עיצוב חיצוני

ייתכן שהישראלים אהבו את הגרסה המעודכנת של מיצובישי ASX שנת 2019 דווקא בזכות העיצוב החדש לגמרי, שבו יושם הקונספט הרענן Dynamic Shield. בגרסת הקונספט XFC לא נשאר דבר מהסגנון Dynamic Shield, אולם הגריל הגדול בצורת טרפז מזכיר למעריצי המותג היפני את החרטום הלוחמני של מיצובישי לנסר אבולושן X. הקונספט קיבל גלגלי 20 אינץ' ענקיים ותווים עתידניים, אך סביר להניח שהם לא יגיעו לדגם הסופי: מצלמות במקום מראות צד ודלתות עיצוביות נטולות המסגרת וללא הידיות. ככל הנראה יישארו אורות לד בצורת משושה התופסים את העין בחלק התחתון של הפגוש. גם הצורה המשונה של הפנסים הקדמיים והאחוריים מושכת תשומת לב.

חלל פנימי

מיצובישי עיצבה את תא הנוסעים בסגנון חדשני ביותר. ומסיבה זו הוא לא יצא מיוחד, מעולם לא תנחשו אם זה עוד "סיני" נוסף או "סמוראי" אציל. בחלל הפנימי של XFC מוצבים שני מסכים היושבים זה לצד זה: של לוח המחוונים ושל המולטימדיה, כל אחד בגודל 12,3 אינץ'. ישנו פאנל טאץ' האחראי על בקרת האקלים, מעין משושה מעוות (מוטיב חוזר של חלת הדבש). שורת המושבים השנייה תציע מרווח נדיב (יחסית לסגמנט), כמו גם תא המטען.

יחידת כוח

כרגע אין מידע לגבי החלק הטכני של XFC שנת 2023, אבל מקורות וויטנאמיים מדווחים (בסתר) כי הקרוסאובר צפוי להצטייד במנוע בנפח 1,5 ליטר המותקן בגרסה האסייתית של הקומפקט-ואן אקספנדר. כמו כן, ידוע שמתוכננים ארבעה מצבי נהיגה: רגיל, רטוב, חצץ ובוץ. רוב הסיכויים שהקרוסאובר יקבל הנעה קדמית. צפוי שתהיה גם גרסה חשמלית שתצא מאוחר יותר.

מה דעתכם על "הפנים" החדשות של מיצובישי?
12 קולות