Nio, סטארטאפ שאפתני מסין, הכין לאירופאים קרוסאובר חשמלי חדש עם מתלים נוחים, אוטופיילוט מתקדם ופונקציית "ביטול כוח הכבידה". היצרנית מתכוונת לשווק את ניאו EL6 בגרמניה, שבדיה, דנמרק, נורבגיה והולנד. בסין עצמה, הדגם החדש נקרא ES6, כך שלמעשה EL6 אינו דגם נפרד, אלא גרסת דור השני של קרוסאובר פופולרי מאוד בסין שיצא ב-24 במא
ניו EL6. קרוסאובר חשמלי חדש בשביל אירופה
AUTOBOOM

ניאו EL6. קרוסאובר חשמלי חדש מגיע לאירופה

ניו EL6. קרוסאובר חשמלי חדש בשביל אירופה

Nio, סטארטאפ שאפתני מסין, הכין לאירופאים קרוסאובר חשמלי חדש עם מתלים נוחים, אוטופיילוט מתקדם ופונקציית "ביטול כוח הכבידה". היצרנית מתכוונת לשווק את ניאו EL6 בגרמניה, שבדיה, דנמרק, נורבגיה והולנד. בסין עצמה, הדגם החדש נקרא ES6, כך שלמעשה EL6 אינו דגם נפרד, אלא גרסת דור השני של קרוסאובר פופולרי מאוד בסין שיצא ב-24 במאי 2023.

ניאו ES6 שנת 2023. ג'יפ 5 דלתות, דור 2.

ניאו ES6 זהו קרואסובר חשמלי בעל מרכב קופה שאורכו 4,8 מ'. הוא מגיע עם מנועים חזקים (עד 544 כ"ס בגרסה הבכירה) וטווח נסיעה של עד 510 ק"מ. הדגם הופיע בסוף שנת 2018 ואחז 40% מסך המכירות של ניאו. הקרוסאובר צויד בעוזר קולי, מעין פוקימון בשם NOMI. גרסת דור שני הושקה באפריל 2023. הדגם החדש מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4 שניות אפילו בגרסה הבסיסית.

המקור

נכון להיום ידועה רק העלות שלו בסין. הגרסה הבסיסית עולה בערך 48,550 יורו. מחיר הגרסה הבכירה עם סוללת 100 קוט"ש מתקרב ל-56,200 יורו, כלומר גבוה בכ-35% לעומת טסלה מודל Y בגרסת Long Range. תג המחיר של קרוסאובר עם סוללת 150 קוט"ש טרם נחשף.

העיצוב החיצוני

כבר מהמבט הראשון מזהים שמדובר בניאו: פנסי-פס דקים עם שיפוע אופייני, חרטום אטום ועיצוב כללי פשוט. אותו עיצוב גם בחלק האחורי: אורות דקים המחוברים בפס. ידיות הדלתות מוסוות במרכב, בהשוואה אליהם מראות הצג נראות גדולות. הקרוסאובר מצויד בגלגלים גדולים וגג פנורמי ענק (לטענת היצרנית הגדול ביותר בקטגוריה). מעל השמשה הקדמית נמצא מד מרחק לייזר לאוטופיילוט. מידות המרכב של ניאו EL6 שנת 2023/2024 הן 4854x1995x1703 מ"מ. בסיס הגלגלים – 2,915 מ"מ (גדל ב-ב-15 מ"מ בהשוואה לגרסת דור ראשון).

חלל הפנים

תא הנוסעים מינימליסטי, עם מעט ככל הניתן, כפתורי לחיצה. יש מסך מגע מרכזי גדול, מחוונים דיגיטליים ותצוגה עילית. הגימור מבוצע, בין היתר, מחומרים ידידותיים לסביבה, דוגמת ראטן. הרמקולים מרופדים בבד אקוסטי מיוחד המספק איכות צליל מדהימה. מרווח אחורי גדול ונפח תא המטען מכובד: 668 ליטר. המושבים האחוריים ניתנים לקיפול ביחס 40/20/40, כלומר ניתן להגדיל את נפח תא המטען ל-1,430 ליטר.

מלפנים - מושבי "קפטן" הקדמיים המיוצרים מ-9 שכבות. ניתן להזיז אותם אחורה לרמה המקסימלית בלחיצת כפתור. משענת הגב ניתנת להורדה ב-160 מעלות, ישנה משענת רגליים נשלפת. התוצאה היא תנוחה ישיבה נוחה מאוד וכמעט אופקית. היצרנית מכנה ךאופציה הזאת "פונקצית ביטול של כוח הכבידה". בנוסף מגיעים 8 תוכניות עיסוי, אוורור וחימום תלת-אזורי. בסך הכל, ניתן לבצע התאמה לפי 22 פרמטרים.

ניאו EL6 מצויד במערכת שמע היקפית 7.1.4 עם תמיכת Dolby Atmos במאצעות 23 רמקולים. בנוסף, בקרוסאובר תופיע לראשונה מערכת ההפעלה המקורית Banyan 2.0. מבחינת הבטיחות, זהו רכב חשמלי "מתקדם" שמצויד במערכת בלימה חכמה ונוחה, בבקרת מתלים קבועה ובבקרת שאסי חכמה, על כל המשתמע מכך.

מערכת ההנעה

ניאו EL6 שנת 2023/2024 מבוסס על אותה פלטפורמה כמו דגם ET5 במרכב סדאן. הקרוסאובר מוצע עם יחידת כוח דו-מנועית: מנוע חשמלי אסינכרוני קדמי בהספק 201 כ"ס ואחורי בהספק 282 כ"ס בעל מגנטים קבועים. הרכב החשמלי הזה מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4,5 שניות בלבד.

ניו EL6 ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
הרכב החשמלי הזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4,5 שניות בלבד.

היצרנית מציעה שלוש סוללות לבחירה. כל סוללה ניתנת להסרה ולהחלפה במרכזים מורשים, דבר המאפשר לנהגים לקבל רכב טעון לחלוטין תוך פחות מ-3 דקות! אגב, התבנית הזאת כבר יושמה באירופה.

  • הסוללה בקיבולת 70 קוט"ש מספקת טווח נסיעה עד 483 ק"מ.
  • הסוללה בקיבולת 100 קוט"ש מספקת טווח נסיעה עד 625 ק"מ.
  • הגרסה המתקדמת ביותר תקבל סוללת מצב מוצק למחצה בקיבולת 150 קוט"ש, שתאפשר לעבור 930 ק"מ בין הטעינות! גרסה כזאת תופיע בסוף יולי 2023.

ניאו הוא אחד מאותם המותגים הסיניים שמבקשים לבסס את עצמם באירופה. עד כה הוא מתמקד בעיקר בייצור מכוניות פרימיום. אבל בעתיד מתוכנן להקים תת-מותג חדש שיציע דגמים קטנים ונגישים יותר.

אופקים
אם הדגם יגיע לישראל, מה תבחרו?
8 קולות