ניו ES8. הדור השני עולה על הראשון
הסטארט-אפ הסיני NIO צועד לעבר העתיד בצעדי ענק, חי, מתפתח והופך ליצרנית רכב רצינית: ההיצע כולל כבר 7 דגמים, חלקם נמצאים כבר בדור השני, ללא כל מיני פשרות כמו מתיחות פנים. בסוף שנת 2022 הושק הדור השני של ניו ES8 – קרוסאובר חשמלי בגודל מלא המיוצר בסין מקיץ שנת 2018 ונמכר באירופה מספטמבר 2021. ניו העניקה לספינת הדגל שלה שלוש שורות מושבים, עיצוב חיצוני מקורי ומכלול של מערכות חכמות Nio Pilot המספק נהיגה אוטונומית. בעת הצגת הדור השני ראש החברה, לי בין, אמר בצחוק: "מישהו שאל אותי מתי נוציא מיניוואן, אבל אני רוצה להגיד שזה הרבה יותר טוב ממיניוואן!". בהקשר הדור הראשון אמרנו שהוא יותר זול מטסלה, בהקשר לדור השני אפשר לומר בוודאות שהוא עולה על הראשון! המשלוחים של ניו ES8 החדש מתוכננים ליוני 2023.
המחיר של ניו ES8 בסין מתחיל מ-67 אלף דולר, בכך הוא מהווה תחרות לטסלה מודל X עם מחיר בסיסי של 94,990 דולר.
עיצוב חיצוני
ניו ES8 דור שני גדול יותר בהשוואה לקודמו: אורך המרכב 5,099 מ"מ (תוספת של 77 מ"מ), רוחב 1,989 מ"מ (27+ מ"מ), גובה 1,750 מ"מ (פחות ב-6 מ"מ). אורך בסיס הגלגלים כעת עומד על 3,070 מ"מ מרשימים (3,010 מ"מ בדור הראשון לקרוסאובר). המרכב לא רק נראה אווירודינמי, הוא באמת כזה: מקדם הגרר שלו הוא 0,25 בלבד; קוטר הגלגלים – מ-"20 עד "22.
חלל פנימי ואבזור
חוו את היוקרה: ניו ES8 שנת 2023 מגיע אך ורק עם 6 מקומות ישיבה, כל המושבים הם נפרדים. כאשר לא רק המושבים הקדמיים מצוידים בכוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי, אלא גם השורה השנייה. לרשות הנהג עומד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10,2, מערכת המולטימדיה צוידה במסך "12,8, מעליה, על הפאנל הקדמי, שוכן העוזר הקולי שמזכיר צעצוע עגלגל. להזכירכם: ES8 הוא הרכב הסדרתי הראשון בעולם המצויד במערכת מולטימדיה עם בינה מלאכותית NOMI. השותף לדרך שנראה כמו משחק, נותן עצות מגוונות לנהג ומבדר את הנוסעים.
ברכב יש תצוגה עילית ואף מערכת PanoCinema המורכבת מארבעה זוגות של משקפי מציעות רבודה ומערכת שמע 1,000 וואט, שהופכת את תא הנוסעים לקולנוע המקנה חוויה סוחפת. הסגנון הכללי בפנים משקף מינימליזם אלגנטי. זמינה רמת גימור אחת בלבד: עם ריפוד בעור נאפה, אלמנטים בגימור מפורניר, גג פנורמי, פנסי מטריקס וגם לידאר ומצלמות האחראים על פעולת האוטופיילוט NAD – המערכת כוללת 33 חיישנים ומחשב עוצמתי. בעתיד החברה מבטיחה להשיג רמת אוטונומיה שלישית ברכבים.
יחידת כוח ושאסי
קיימת גרסה אחת של הקרוסאובר: עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. בסרן הקדמי מותקן מנוע בהספק 245 כ"ס, בסרן האחורי – 408 כ"ס, ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 653 כ"ס ו-850Nm. מוצעות שתי סוללות: בסיסית בקיבולת 75 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 465 ק"מ וגדולה יותר בקיבולת 100 קוט"ש המאפשרת לעבור עד 605 ק"מ (לפי שיטת CLTC). באשר לדינמיקה, הרכב החשמלי מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,1 שניות.
בתור בסיס לדור השני של ניו ES8 נלקחה הפלטפורמה המעודכנת NT2 דור שני. היא צוידה באלקטרוניקה מודרנית ומשוכללת יותר. מערכת המתלים של הקרוסאובר: עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. כברירת מחדל מותקנים אלמנטים פנאומטיים ובולמי זעזועים אדפטיביים. מרווח הגחון מתכוונן בטווח של 90 מ"מ.