לפי J.D. Power, המדרגת את כלי הרכב החשמליים המתקדמים ביותר של סין מבחינה טכנולוגית, NIO מובילה בסגמנט רכבי היוקרה החשמליים. הרכבים ה"חכמים" של הסטארטאפ הסיני כבר נמכרים במספר מדינות באירופה וישנה סבירות ש"הטסלה הסינית" תגיע לישראל בעתיד הנראה לעין.
ניו. הרכבים החשמליים ה"חכמים" של "הטסלה הסינית" יגיעו לישראל
AUTOBOOM

ניו. הרכבים החשמליים ה"חכמים" של "הטסלה הסינית" יגיעו לישראל

ניו. הרכבים החשמליים ה"חכמים" של "הטסלה הסינית" יגיעו לישראל

לפי J.D. Power, המדרגת את כלי הרכב החשמליים המתקדמים ביותר של סין מבחינה טכנולוגית, NIO מובילה בסגמנט רכבי היוקרה החשמליים. הרכבים ה"חכמים" של הסטארטאפ הסיני כבר נמכרים במספר מדינות באירופה וישנה סבירות ש"הטסלה הסינית" תגיע לישראל בעתיד הנראה לעין.

באוגוסט 2023 דלק מוטורס, יבואנית רשמית של מאזדה, פורד, לינקולן, ב.מ.וו ו-MINI, הודיעה על כוונתה להביא לישראל את הרכבים החשמליים של NIO. ההסכם נחתם לתקופה של 3 שנים עם אפשרות לחידוש אוטומטי מול הסוכנות הראשית של המותג בנורבגיה (NIO Norway AS), ולא ישירות מול היצרנית.

הבהרה

ניו היא האחת מהיצרניות הסיניות שאוהבות להשתקע היטב בשוק האירופאי. נכון להיום, מוצריה הם בעיקר רכבי יוקרה. אבל בעתיד היצרנית מתכננת ליצור תת-מותג חדש שיציע דגמים קטנים וזולים יותר.

Nio logo

באוקטובר 2022 הסטארטאפ הסיני דיווח על תחילת הייצוא של הרכבים החשמליים לשוק האירופאי. תחילה הם הגיעו לנורבגיה, ולאחר מכן דגמי החברה הופיעו בגרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה, קצת מאוחר יותר – בבריטניה, שוויץ, אוסטריה, בלגיה ולוקסמבורג.

ניו נכנסה לאירופה עם סדאן הדגל ET7, הקרוסאובר הגדול EL7 ו-ET5 המשפחתית במרכב ליפטבק. כל הדגמים מבוססים על פלטפורמת NT2 המאפשרת לעדכן את תוכנת הרכב דרך הרשת ולשלוט ברכב מרחוק.

מי זה NIO

הסטארטאפ הסיני NIO נוסד בשנת 2014 על-ידי איש העסקים וויליאם לי, המכונה גם "ג'ק מה של תעשיית הרכב" כמחוות כבוד לכישורי העסקים של וויליאם. כיום, NIO מייצרת שמונה דגמים חשמליים, 6 מהם הם קרוסאוברים. עם זאת, שווי השוק של החברה הקטנה הוא פשוט פנטסטי – 57 מיליארד דולר, יותר מפורד!

William Lee
וויליאם לי. יזם סיני, מייסד, יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל חברת הרכב NIO.

לא בכדי קוראים לניו "הטסלה הסינית": צמיחה מהירה, שווי שוק ענק, רכבים חשמליים חדשניים – היצרנית הסינית הולכת בדרכה של טסלה ומבטיחה להוות תחרות ראויה לקולגה האמריקאית. כך שהיא לא יכלה להימנע בשום אופן מהסטטוס של ה"טסלה קילר".

בנוסף, ניו ידועה בשיטת ה"טעינה" המהירה במיוחד שלה – ל-100% תוך 3 דקות – באמצעות סוללות מתחלפות. כמובן, זה לא הכרחי, אפשר להטעין אותה גם באופן שגרתי, אבל שירות כזה קיים. אך האירופאים מעדיפים להטעין את הרכב דווקא בשיטה המסורתית: לניו יש גישה ל-380,000 נקודות טעינה באירופה הניתנת בעזרת כרטיסי NFC. על מנת לעזור ללקוחות למצוא את התחנה הנוחה ביותר, החברה יצרה גרסה אירופאית למפת הטעינה של NIO.

ניו. מרכב, צורה.

החברה מעניקה אפשרות לשכור את רכביה לתקופה קצובה או באמצעות מודל מנוי גמיש יותר. התקופה – מחודש עד חמש שנים, התשלום החודשי כולל ביטוח, תחזוקה, צמיגי חורף, רכב חלופי והחלפת סוללה בחינם וכן גמישות בתחזוקת הסוללה.

ניו היא אחת היצרניות הראשונות בשוק שהתקינו על הגג חיישן לידאר הסורק לטווח רחוק. זוהי טכנולוגיה מתקדמת בעלת פרספקטיבה עתידית בתחום הנהיגה האוטונומית וכיום היא מסייעת באופן משמעותי למנוע התנגשויות.

NIO. אחת שירדה מהשמיים

כל הרכבים החשמליים של ניו מציעים עיצוב חיצוני מינימליסטי, אבזור מתקדם טכנולוגית וממשק משתמש זהה. כל הדגמים מגיעים עם עוזר קולי וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות.

בקצרה על הדגמים של ניו

כרגע לא ידוע אילו בדיוק מהדגמים של ניו יגיעו לישראל. נספר בקצרה על המועמדים הראשיים לייבוא.

ניו ET5

ניו ET5 היא מכונית חשמלית קומפקטית במרכב ליפטבק שהוצגה בדצמבר 2021. בעתיד, היא תמלא את תפקיד הדגם ההמוני ביותר של ניו, שכן היא שואפת לפלח השוק בו שולטת כעת טסלה מודל 3. אפילו בגרסתה הפשוטה ביותר היא מסוגלת לעבור מעל 500 ק"מ בין טעינות, ובגרסה המתקדמת – מעל 1000 ק"מ. בנוסף, ET5 מצוידת באוטופיילוט NAD ברמת אוטונומיות 3.

ניו ET5 טורינג

ניו ET5 טורינג היא מכונית חשמלית במרכב סטיישן שהוצגה ביוני 2023. הדגם מבוסס על הליפטבק ET5 וקיבל דלתות נטולות מסגרת וגג זכוכית כברירת מחדל. מפרט האבזור זהה לחלוטין לגרסת הליפטבק: גג פנורמי, לוח מחוונים בגודל "10,2 ומסך מולטימדיה "12,8, אוטופיילוט עם לידאר על הגג. במקום תצוגה עילית – משקפי מציאות רבודה. המכונית מוצעת בגרסה יחידה עם הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים המפיקים ביחד 490 כ"ס ו-700Nm. ישנן שתי סוללות לבחירה: 75 קילוואט (טווח נסיעה 456 ק"מ) או 100 קוט"ש (590 ק"מ, לפי WLTP).

ניו ET7

ניו ET7 היא מכונית חשמלית במרכב סדאן בעלת שני מנועים והנעה כפולה שהוצגה בינואר 2021. ספינת הדגל המתקדמת טכנולוגית, המתחרה של טסלה מודל S, קיבלה פונצקית נהיגה אוטונומית, מתלי אוויר וגג זכוכית רב-שכבתי. הגרסה הבכירה מסוגלת לעבור יותר מ-1,000 ק"מ בין טעינות, טווח הנסיעה של הגרסה הבסיסית עם סוללה בקיבולת 70 קוט"ש הוא מעל 500 ק"מ.

ניו EL6

ניו EL6 הוא קרוסאובר חשמלי בעל מתלים נוחים, אוטופיילוט פרוגרסיבי ופונקצית "חוסר משקל". המתחרה של טסלה מודל Y. למעשה, מדובר בדור השני לקרוסאובר קופה החשמלי ניו ES6. את המושבים הקדמיים ניתן להזיז אחורה, לשלוף משענת רגליים ולהשכב במצב כמעט אופקי, לזה היצרנית קוראת "פונקצית חוסר משקל". מערכת ההנעה הדו-מנועית מורכבת ממנוע חשמלי בהספק 201 כ"ס ואחורי בהספק 282 כ"ס. מוצעות שלוש סוללות לבחירה: 70 קוט"ש (עד 483 ק"מ), 100 קוט"ש (עד 625 ק"מ) ו-150 קוט"ש שתאפשר לעבור 930 ק"מ בין טעינות!

ניו EL7

הוא קרוסאובר חשמלי גדול שהיה קודם ידוע בתור ES7. ניו נאלצה לשנות את השם על מנת ליישב את הסכסוך על סימן מסחרי עם אאודי. הקרוסאובר העוצמתי ביותר בהיצע עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה מציעה אפשרות גרירה: וו הגרירה מצויד במנגנון חשמלי ומסוגל למשוך נגררים במשקל עד 2 טון. ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 653 כ"ס ו-850Nm, מה שמאפשר להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. מוצעות שתי גרסאות: עם סוללה בקיבולת 75 או 100 קוט"ש (טווח נסיעה 485 או 620 ק"מ, בהתאם). ניו ציידה את הדגם במתלי אוויר ובבולמי זעזועים אדפטיביים.

הליפטבק ET5 והקרוסאובר EL7 קיבלו 5 כוכבים על בטיחות במבחני Euro NCAP.

הליפטבק ET5 והקרוסאובר EL7 קיבלו 5 כוכבים על בטיחות במבחני Euro NCAP. שני הרכבים החשמליים הדגימו רמה ראויה של בטיחות פסיבית עם הגנה על הברכיים והמותניים של הנהג והנוסע הקדמי, כמו גם על נוסעים בגבהים שונים שישבו בתנוחות שונות בתוך הרכב.

חשוב
תחכו לרכבים החשמליים של ניו בישראל?
6 קולות