ניאו ET7 הוא רכב חשמלי לחלוטין בעל צורת מרכב סדאן שנחשף לראשונה ב-9 בינואר 2021 על-ידי חברת Nio . הדגמים החלו להימסר לרוכשים ברבעון הראשון של שנת 2022. הרכב החשמלי הרביעי של החברה הסינית הוא סדאן הדגל עם פונקציית נהג אוטונומי, עם מתלי אוויר ועם גג זכוכית בעלת כמה שכבות והוא מסוגל לעבור מעל 1000 ק"מ על טעינה אחת. בוא
ניאו ET7. אחד שמסוגל להפתיע
AUTOBOOM

ניאו ET7. אחד שמסוגל להפתיע

ניאו ET7. אחד שמסוגל להפתיע

ניאו ET7 הוא רכב חשמלי לחלוטין בעל צורת מרכב סדאן שנחשף לראשונה ב-9 בינואר 2021 על-ידי חברת Nio . הדגמים החלו להימסר לרוכשים ברבעון הראשון של שנת 2022. הרכב החשמלי הרביעי של החברה הסינית הוא סדאן הדגל עם פונקציית נהג אוטונומי, עם מתלי אוויר ועם גג זכוכית בעלת כמה שכבות והוא מסוגל לעבור מעל 1000 ק"מ על טעינה אחת. בואו נגלה מה עוד מיוחד במתחרה של טסלה מודל S.

Nio EC6 2019. SUV 5-door, 1 generation.

חברת Nio נחשבת לחברה די צעירה, אך היא כבר הספיקה לבסס את מעמדה בשוק הרכבים החשמליים הסיני. ההיצע שלה כולל את רכב הפנאי ES8, ES6 ו-EC6 וכן את הסדאן ET5, "אחיו הקטן" של ET7. נכון לעכשיו המכירות אינן שוברות שיאים, אך עדיין ממשיכות לצמוח בקצב גבוה: בשנת 2019 נמכרו 21,000 יחידות, וכבר ב-2020 נמכרו 44,000, בעוד ש-28,00 מהם הוא רכב הפנאי ES6.

הידעתם?

עיצוב חיצוני

ניאו ET7 החדש יצא אף גדול יותר מטסלה מודל S עם אורך – 5,098 מ"מ, רוחב – 1,987 מ"מ, גובה – 1,505 מ"מ ובסיס גלגלים – 3,060 מ"מ. המרכב מיוצר מפלדות חוזק גבוה ואלומיניום, העמידות לפיתול גבוהה כמעט פי שניים מזו של טסלה. הרכב צויד בדלתות ללא מסגרת (בדומה למודל S). מקדם הגרר של 0,23 הוא מרשים, אך עדיין עולה על זה של מתחרו: מקדם הגרר של טסלה מודל S הוא 0,208, הנמוך ביותר בין כל הדגמים הסדרתיים, עד השקתו של מרצדס EQS עם מקדם של 0,20 – שיא חדש בעולם.

אם אתם מעוניינים ברכבים החשמליים המגניבים ביותר, ריכזנו דירוג במיוחד עבורכם.

חשוב לדעת
בסרטון: ניו ET7 2022 שנת. סדאן.

חלל הפנים והאבזור

ריפוד תא הנוסעים מבוצע מעור נאפה ויותר מכך, בגימור הפנימי נעשה שימוש בראטן, חומר אורגני המשמש להכנת רהיטי קש. לוח המחוונים הוא צג בגודל 10,2 אינץ', מערכת המדיה קיבלה צג בגודל 12,8 אינץ', מעליו מותקן "פוקימון" מונפש הממלא תפקיד של עוזר קולי. מפרט האבזור הבסיסי כולל: גג פנורמי, חימום ואוורור של כל המושבים, מערכת שמע 1000 וואט (23 רמקולים).

אך הדבר החשוב ביותר: הסדאן מצויד בנהג אוטומטי Nio Autonomous Driving ברמת אוטונומיה שלישית, הכולל שתי תת-מערכות עם שמות משלהן.

  • Aquila – מכלול המורכב מ-33 חיישנים המקיפים את הרכב: 11 מצלמות, 12 רדרים אולטרא-קוליים, 5 מכ"מים CSM, שני מקלטי GPS, משדר V2X לקשר עם תשתית הכבישים, מערכת האונליין SDMS ולידאר קדמי המותקן מתחת לשמשה. המערכת מייצרת עד 8GB של מידע בשנייה.
  • Adam – מחשב מתקדם טכנולוגית בעל ארבעה מעבדי Nvidia Orion SoCs שמעבד את כל המידע הזה.

מנועים וגרסאות

ניאו ET7 שנת 2022 זמין בגרסה אחת בלבד עם שני מנועים ועם הנעה כפולה. בסרן הקדמי מותקן מנוע חשמלי בהספק 245 כ"ס, מאחורה – 408 כ"ס. יחידת כוח זו מפיקה הספק כולל של 653 כ"ס ו-850Nm. הרכב החשמלי מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות. מוצעות שלוש סוללות לבחירה, שקובעות, לצד שאר הגורמים, את מחיר המכונית:

  • הסוללה הבסיסית בקיבולת 70 קוט"ש מאפשרת לעבור מעל 500 ק"מ (לפי מחזור NEDC). גרסה כזו עולה בסין 69 אלף דולר.
  • גרסה בעלת סוללה בקיבולת 10 קוט"ש מספקת טווח נסיעה גדול יותר - של 700 ק"מ. מחירה 78 אלף דולר.
  • סדאן בעל סוללה של הדור החדש בקיבולת 150 קוט"ש עובר מעל 1000 ק"מ על טעינה אחת. הצעה כזאת אין אפילו לטסלה. אמנם, Nio מבטיחה להתחיל את הייצור של סוללות אלו רק בסוף שנת 2022, לכן המחיר שלה טרם נחשף.

אבל! ניאו ET7 החדש ניתן לרכישה גם ללא סוללה כלל, במחיר של 58 אלף דולר. את הסוללה ניתן להשכיר במנוי: הסוללה בקיבולת 70 קוט"ש תעלה 150 דולר בחודש, סוללת 100 קוט"ש תעלה כבר 230 דולר. במהלך השימוש ניתן להחליף את הסוללה ואת התעריף בהתאם. בנוסף לכך, תכנית המנויים תוצע גם עבור הנהג האוטומטי: הפעלתו תעלה 105 דולר בחודש.

ובכן, האם ניאו ET7 הצליח להפתיע אותך?
14 קולות