למכונית החשמלית הפופולרית בישראל אורה פאנקי קאט אין בכלל הגנה מפני משתמשים לא זהירים! את כבל הטעינה אפשר לנתק כאשר הוא מוליך זרם, כלומר ממש בזמן הטעינה. זה אומר שנעשה שימוש בחיבור חשמלי לא בטיחותי. נספר על ההשלכות.
אורה פאנקי קאט אינה "חסינת טיפשים": אפשר לנתק כבל פעיל בזמן טעינה
AUTOBOOM

אורה פאנקי קאט אינה "חסינת טיפשים": אפשר לנתק כבל פעיל בזמן טעינה

אורה פאנקי קאט אינה "חסינת טיפשים": אפשר לנתק כבל פעיל בזמן טעינה

למכונית החשמלית הפופולרית בישראל אורה פאנקי קאט אין בכלל הגנה מפני משתמשים לא זהירים! את כבל הטעינה אפשר לנתק כאשר הוא מוליך זרם, כלומר ממש בזמן הטעינה. זה אומר שנעשה שימוש בחיבור חשמלי לא בטיחותי. נספר על ההשלכות.

אורה פאנקי קט ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

לא מזמן לקחנו לנסיעת מבחן את החשמלית הנגישה יחסית אורה פאנקי קאט, שהיא מכונית קומפקטית במרכב האצ'בק בעלת עיצוב רטרו חמוד המיובאת לישראל החל מפברואר 2023. המכונית הזו נהנית מביקוש די גבוה ויש סיבות טובות לפופולריות ההולכת וגוברת שלה. אחת מהן – ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאים Euro NCAP.

מחיר הגרסה הבסיסית של אורה פאנקי קאט (300 PRO) מתחיל ב-138,458 ₪ (כולל אגרת רישוי, נכון ליולי 2023).

להזכירכם
אורה פאנקי קט ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

פורמט המבחן שלנו (כמו גם המבחנים של Euro NCAP, כנראה) לא כלל את תהליך הטעינה, לא הצלחנו לבחון את טווח הנסיעה האמיתי של המכונית ולחבר את המכונית לתחנת טעינה. ואפילו ביקשנו מבעלי פאנקי קאט לשתף איתנו את דעתם בנושא. ובכן, הביקורות הראשונות הגיעו מגרמניה. והן כל-כך חשובות שאתם חייבים לדעת עליהן לפני שקונים אורה פאנקי קאט.

אורה פאנקי קט ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

מומחים ממועדון הרכב ADAC בגרמניה בחנו את ההאצ'בק החשמלי ומצאו כמה פרטים לא נעימים. יותר מכל, המהנדסים הגרמניים מודאגים ממערכת הטעינה של פאנקי קאט. כידוע, רכבים חשמליים, בדרך כלל, מפסיקים אוטומטית את אספקת הזרם כאשר כבל הטעינה אינו נעול. עם זאת, אצל אורה הכל שונה. אפשר לנתק את התקע והוא ימשיך לספק זרם ויוציא ניצוצות. יותר מכך, במהלך הטעינה הגרמנים תיעדו ריח שרוף. במוקדם או במאוחר, הדבר יכול להוביל להתחממות יתר של הקונטקטים ואפילו, ייתכן, להתלקחות.

אורה פאנקי קט ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

העניין הוא שהשקע והתקע של התקן הטעינה אמורים להצטייד בחיישנים תרמיים לשמירה על טמפרטורה בטיחותית בנקודת החיבור. הריח השרוף מעיד על כך שב"אקדח" לא מותקן חיישן הקובע את מידת החימום.

כאשר המטען מתחמם יתר על המידה, החיישן אמור להפחית את העומס. ככל הנראה, היוצרים של פאנקי קאט פשוט החליטו לחסוך ולא התקינו חיישנים כאלה. ולכן אין שום מערכת בקרה, מה שיכול לגרום בסופו של דבר לקשת חשמלית – וכתוצאה, להתכה, קצר והתלקחות.

כיום, להטענת רכבים חשמליים משתמשים בתחנות מתח גבוה (מאות וולט). לכן, ניתוק המוליכים עלול לגרום לקשת חשמלית (כמו בריתוך) ואף להתכת המוליכים.

הבהרה

ADAC דיווחו במהירות על תוצאות הניסוי למינהל הרכב הממשלתי (KBA) ודרשו מהחברה אורה לשפר באופן מיידי את פונקצית סיום תהליך הטעינה ברכב.

אורה פאנקי קט ‏2021. חלק ממרכב. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

אנחנו לא חושבים שהסינים יעמידו פנים ששום דבר נורא לא קרה. המקרה הזה הוא רציני. כשצריך, הם יכולים לטפל בבעיות במהירות הבזק. ובינתיים תהיו זהירים עם המטען של אורה פאנקי קאט! אל תנסו להפסיק את הזרם ולנתק את התקע בזמן תהליך הטעינה!

מתכננים לקנות אורה פאנקי קאט?
15 קולות