במחצית הראשונה של שנת 2023 בישראל נרשמה עלייה בסך 9.7% בכמות הרכבים החדשים שיובאו לארץ בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. ויש למה לשמוח. היבוא גדל, השוק צומח. בשנה שעברה בשוק הישראלי הובחנו כמה מגמות: צמיחה אקטיבית בקצב מכירת רכבים מאת יצרניות סיניות וביקוש הולך וגדל לרכבים חשמליים. בשנת 2023 המגמה לא רק נשמרת, אלא מתעצמת
יונדאי. בקרוב ייחשף טוסון החדש
AUTOBOOM

שוק הרכב בישראל. תוצאות המחצית הראשונה של שנת 2023

יונדאי. בקרוב ייחשף טוסון החדש

במחצית הראשונה של שנת 2023 בישראל נרשמה עלייה בסך 9.7% בכמות הרכבים החדשים שיובאו לארץ בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. ויש למה לשמוח. היבוא גדל, השוק צומח. בשנה שעברה בשוק הישראלי הובחנו כמה מגמות: צמיחה אקטיבית בקצב מכירת רכבים מאת יצרניות סיניות וביקוש הולך וגדל לרכבים חשמליים. בשנת 2023 המגמה לא רק נשמרת, אלא מתעצמת. ובכן, נסכם את תוצאות המחצית הראשונה של השנה: שלושה רכבים סיניים כעת מובילים מבחינת היקף מכירות ונתח הרכבים החשמליים עומד על 16.3% מכלל השוק.

במחצית הראשונה של 2023 לישראל נמסרו 174,336 רכבים חדשים, באותה תקופה בשנה שעברה לישראל יובאו רק 158,850. ההפרש הוא 9.7%, במשך כל שנת 2022 לישראל הגיעו 27,671 רכבים חשמליים, אבל רק ב-6 החודשים הראשונים של 2023 יובאו כבר 28,834 יחידות! כלומר, במחצית הראשונה של 2023 לארצנו סופקו יותר דגמים חשמליים מאשר בכל 12 החודשים של 2022!

הבהרה
הדגמים המובילים בשוק הרכב בישראל תוצאות המחצית הראשונה של 2023.

להזכירכם, שוק הרכב הישראלי סיים את השנה שעברה עם ירידה של 7.8% ביבוא רכבים חדשים, אבל נתח הרכבים החשמליים בהיקף המכירות הכולל עלה לראשונה מעל 10%. בשנת 2022 המובילים במכירות היו דגמים חשמליים וסיניים.

מובילי השוק הישראלי

המוביל בשוק לא השתנה מאז השנה הקודמת. חמישיית המובילים מבחינת כמות המכוניות המיובאות לישראל מורכבת כמעט מאותן היצרניות כמו בשנת 2022. אבל אחת מהן יוצאת דופן…

מקום 5

ובכן, ב-2022 את המקום החמישי לקח התאגיד הצ'כי, אבל ב-2023 – התאגיד מסין! את חמישיית המובילים סוגר BYD עם תוצאה של 9,698 רכבים חדשים מיובאים לישראל. וזה 100% יותר מאשר בשנה שעברה. הדבר רק מחזק את העובדה שכמות הנהגים שבוחרים ברכבים חשמליים גדל באופן קבוע. הרי אלינו מביאים רק את הדגמים החשמליים של BYD, ורובם המוחלט הוא בי.וואי.די אטו 3.

מקום 4

במקום הרביעי, התאגיד מאזדה מארץ השמש העולה, שמסרה לישראל 10,156 מכוניות חדשות במחצית הראשונה של 2023. עם זאת, ניכרת ירידה של 3.8% ביבוא.

מקום 3

ענקית הרכב היפנית טויוטה לקחה מקום שלישי עם 16,845 רכבים חדשים. בהשוואה לשנת 2022 ניכרת ירידה חדה בכמות המכוניות היפניות המיובאות לישראל: 29.3%.

מקום 2

במקום השני, כתמיד, נמצאת יצרנית הרכב הקוריאנית קיה עם 21,514 רכבים חדשים.

מקום 1

אין פה שום הפתעה. המוביל בכמות הרכבים המיובאים לישראל הוא עדיין התאגיד דרום הקוריאני יונדאי: במחצית הראשונה של 2023 קיבלנו 29,385 רכבים חדשים מאת המותג הפופולרי. אבל אם נשווה לאותה תקופה בשנה הקודמת, נראה שהיבוא ירד ב-6.1%.

המובילים בשוק הרכבים החשמליים בישראל

במחצית הראשונה של 2023 לישראל הובאו 28,834 רכבים חשמליים חדשים, כלומר, רכבים חשמליים מהווים כיום 16.3% מכל הרכבים החדשים המיובאים לארץ. נזכיר שלפי דירוגי שנת 2022 במקום הראשון עמד התאגיד הסיני ג'ילי, שנכנס לשוק עם הלהיט ג'ילי גיאומטרי C ומכר יותר חשמליות מכל יצרנית אחרת, 6,816 יחידות.

מקום 5

במקום החמישי מבחינת כמות הרכבים החשמליים המיובאים לישראל נמצא המותג הצ'כי סקודה שמהווה חלק מההרכב של התאגיד VAG. החברה שלחה לישראל 908 מכוניות חשמליות.

מקום 4

הרכבים החשמליים של יונדאי נמצאים במקום הרביעי עם תוצאה של 3,134 יחידות.

מקום 3

אמנם החברה האמריקאית טסלה מובילה במכירות בשוק הגלובלי, אבל בישראל היא עומדת במקום השלישי. בין ינואר ליוני 2023 הובאו לארץ 3,298 מכוניות חדשות של המותג.

מקום 2

ג'ילי יחד עם תת-המותג שלה גיאומטרי נמצאת במקום השני עם 4,492 רכבים חדשים.

מקום 1

כפי שוודאי כבר ניחשתם, התאגיד הסיני BYD עומד בראש רשימת המובילים. במחצית הראשונה של 2023 לישראל נמסרו 9,698 רכבים חשמליים חדשים.

הרכבים הפופולריים ביותר בישראל

אבל ברור שכמות הרכבים שיובאו לשוק והכמות שנמכרה בפועל אלה דברים שונים לחלוטין. ובשנת 2023 בשוק הישראלי התרחשה מהפכה אמיתית. תראו את עשרת המובילים במחצית הראשונה של השנה ותבינו. השוק הישראלי משנה את העדיפויות שלו.

קיה פיקנטו שנת 2020. מיני 5 דלתות, דור 3, שדרוג 1.

המכוניות הפופולריות ביותר בשנת 2022 היו: קיה פיקנטו הקטנה, טויוטה קורולה היברידית במרכבים האצ'בק, סטיישן וסדאן והקרוסאובר הקומפקטי יונדאי טוסון. הם תפסו את שלושת השורות הראשונות בדירוג הרכבים הנמכרים ביותר בארץ. בנוסף, ל10 המובילים נכנסו הקרוסאוברים הפופולריים מאת קיה – ספורטאז' וסלטוס בגרסת טרום עדכון וכן איוניק ההיברידי הפופולרי של יונדאי. אבל השנה הם נעלמו מהרשימה.

צ'רי טיגו 8 פרו שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

בשנת 2023 אנו רואים תמונה אחרת לחלוטין: בראש הרשימה התייצב דגם סיני, ועוד חשמלי! כן-כן, דווקא בי.וואי.די אטו 3 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. בחמישיית המובילים יש עוד רכב חשמלי סיני: גיאומטרי C. ובמקום השלישי נמצא קרוסאובר צ'רי טיגו 8 פרו.

יונדאי אלנטרה שנת 2020. סדאן, דור 7.

המכונית המשפחתית הקומפקטית יונדאי אלנטרה קיבלה גרסה היברידית ועלתה למקום השני וכנראה פיצתה בכך על היעדר המשלוחים של טויוטה קורולה החדשה במשך חצי שנה. יש לציין שהשיווק של קורולה המעודכנת לאחר מתיחת פנים של 2022 התחיל ממש לא מזמן, אבל כשהיא תגיע לישראל סביר להניח שתיכנס שוב לעשרת המובילים.

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל. ינואר – יוני שנת 2023

מקום בדירוגדגםמספר היחידות שנמכרו

1

BYD אטו 3

9391

2

יונדאי אלנטרה

5450

3

צ'רי טיגו 8 פרו

4581

4

ג'ילי גיאומטרי C

4492

5

קיה פיקנטו

4218

6

קיה נירו פלוס

4169

7

יונדאי טוסון

4146

8

מאזדה 2

3954

9

טויוטה יאריס קרוס

3816

10

יונדאי i20

3788

איזה רכב חדש קניתם במחצית הראשונה של 2023?
17 קולות