נכון להיום פיג'ו 408 הוא לא רק דגם בעל מרכב סדאן שמיועד לשווקי סין, רוסיה ודרום-אמריקה, אלא גם דגם קרוס-ליפטבק המיועד לאירופה ולמעשה, זהו רכב שונה לחלוטין. עיצובו של פיג'ו 408 החדש שנחשף על-ידי תאגיד Stellantis ביוני 2022 בוצע בפורמט אופנתי – ליפטבק 5 דלתות בסגנון של קרוסאובר שמתקרב מבחינת מידות לפיג'ו 508. הרכב נרא
פיג'ו. הקרוס-ליפטבק 408 החדש כבר בישראל
AUTOBOOM

קרוס-ליפטבק פיג'ו 408. הקסם וההיברידיות

פיג'ו. הקרוס-ליפטבק 408 החדש כבר בישראל

נכון להיום פיג'ו 408 הוא לא רק דגם בעל מרכב סדאן שמיועד לשווקי סין, רוסיה ודרום-אמריקה, אלא גם דגם קרוס-ליפטבק המיועד לאירופה ולמעשה, זהו רכב שונה לחלוטין. עיצובו של פיג'ו 408 החדש שנחשף על-ידי תאגיד Stellantis ביוני 2022 בוצע בפורמט אופנתי – ליפטבק 5 דלתות בסגנון של קרוסאובר שמתקרב מבחינת מידות לפיג'ו 508. הרכב נראה נהדר, מתקדם ומודרני וזכה לאווירודינמיקה משופרת. הוא צויד במגוון טכנולוגיות המתקדמות ביותר, קיבל מרווח פנימי נדיב ותא מטען גדול, סביבת הנהג של הדור החדש בשם i-Cockpit ושלוש גרסאות כבר בהתחלה. קסם והיברידיות וזה כל מה שצריך לדעת. דגם מעניין בהחלט!

הייצור של הקרוס-ליפטבק החדש הולך להתבצע במפעל הראשי של Peugeot בצרפת, מילוז, בו מייצרים גם את פיג'ו 308. תחילת השיווק של פיג'ו 408 באירופה מתוכננת לתחילת שנת 2023. בהמשך יאורגן גם ייצור בסין, אבל שם הדגם יקבל את השם פיג'ו 408X, שכן 408 המסורתי במרכב סדאן לא מזמן עבר מתיחת פנים והולך להישאר בהיצע.

עיצוב חיצוני

הטרנד האופנתי של גריל ללא מסגרת הגיע סוף-סוף גם לצרפת! יותר מכך, ניתן לציין את הפנסים האחוריים המקוריים המכילים שלושה קווים אדומים וג'נטים בסגנון "היי-טק" הלוכדים את העין בקוטר מ-17 עד 20 אינץ'. אורכו של הקרוס-ליפטבק הוא 4,690 מ"מ, רוחבו –1,848 מ"מ וגובהו – 1,478 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,79 מ"מ. פרופיל הרכב מזכיר במידה רבה קרוסאובר, בעוד שמרווח הגחון הוא 188 מ"מ. הדגם החדש משלב בתוכו באלגנטיות מאפיינים של רכב ספורט וקרוסאובר כאחד: ספוילר אחורי זעיר לצד בודי קיט מגן מפלסטיק לאורך כל המרכב.

עיצוב פנימי ואבזור

חלל הפנים של פיג'ו 408 שנת 2022/2023 כבר צפוי להיות מוכר לישראלים: הוא זהה לזה של דגם 308 הנמכר בארץ, שעליו ניתן לקרוא כאן. סביבת הנהג בשם i-Cockpit מכילה צגי 10 אינץ' של לוח המחוונים ומערכת המדיה, המושבים הקדמיים בגרסאות הבכירות מצוידים בכוונונים חשמליים ובפונקצית עיסוי. בין יתרונותיו הנוספים יש לציין את השורה האחורית המרווחת ואת תא המטען הגדול בנפח 536 ליטר, שניתן להגדילו עד 1,611 ליטר באמצעות קיפול המושבים האחוריים. בגרסאות ההיברידיות נפח התא נקצץ בצורה ניכרת: 471 ו-1,545 ליטר.

הרכב זכה לאופציות מתקדמות: דלת תא מטען חשמלית, תמורת תשלום נוסף תוכלו לפנק את עצמכם במערכת שמע Focal בתעםעשרה רמקולים וגם ליהנות מהגה עם חימום; זמינות מערכת ראיית לילה, גג פנורמי, מצלמות היקפיות וכן בקרת שיוט אדפטיבית המבוססת על תשעה מכ"מים.

יחידת כוח

פיג'ו 408 החדש מוצע בינתיים בגרסאות היברידיות עם יחידת כוח בהספק כולל של 180 או 225 כ"ס. בשני המקרים מותקנת תיבת 8 הילוכים אוטומטית EAT8. בהמשך ניתן לצפות להופעתה של הגרסה החשמלית. עם זאת, עבור אלה עם השקפה שמרנית יוצע גם דגם בעל מנוע בנזין: 3 צילינדרים טורבו מסדרת Puretech בנפח 1,2 ליטר, 130 כ"ס, בשילוב עם תיבת 8 הילוכים.

ליפטבק הוא מעין שילוב של סוגי המרכב סדאן והאצ'בק שמחבר בין המאפיינים הטובים של שניהם: תא מטען בנפח של זה של סדאן, אך משולב עם תא הנוסעים ונפתח יחד עם החלון כמו בהאצ'בק. מהצד הרכב מזכיר בצורתו את המבנה "שלוש הקופסאות" של סדאן, עם סרח עודף אחורי מוארך.

החדעתם?
איזה סוג מרכב הוא האהוב עליכם?
10 קולות