ניסאן טיטאן – טנדר גדול, תוצרת חברת ניסאן החל משנת 2003. מיוצר בגרסאות חד-קבינה, קבינה וחצי ודו-קבינה. ארגז המטען יכול להיות קצר (Short) או אורך (Long). הפיתוח של טיטאן התחיל עוד ב-1999, התוצאה הוצגה ב-2001, אמנם הייצור הושק רק ב-2003. הרכב התבסס על פלטפורמת Nissan F-Alpha. הדור הראשון של טיטאן יוצר ללא שינויי
ניסאן טיטאן ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טנדר ניסאן טיטאן. אחיו של ארמדה

ניסאן טיטאן ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג

ניסאן טיטאן – טנדר גדול, תוצרת חברת ניסאן החל משנת 2003. מיוצר בגרסאות חד-קבינה, קבינה וחצי ודו-קבינה. ארגז המטען יכול להיות קצר (Short) או אורך (Long). הפיתוח של טיטאן התחיל עוד ב-1999, התוצאה הוצגה ב-2001, אמנם הייצור הושק רק ב-2003. הרכב התבסס על פלטפורמת Nissan F-Alpha. הדור הראשון של טיטאן יוצר ללא שינויים רציניים עד שנת 2015. הדור השני ממשיך לחפש את קהל היעד שלו עד היום, ללא הצלחה מיוחדת, מאחר שהוא ניצב מול מתחרים חזקים במיוחד הנערצים באופן מסורתי בשוק האמריקאי, כגון פורד F-150, שברולט סילברדו, טויוטה טונדרה ואחרים. כיום ניסאן טיטאן החדש מוצע בארה"ב תמורת מינימום 30,690 דולר.

דור ראשון

החלק הארי של הלקוחות בארה"ב מעדיפים טנדרים מבית מותגים מקומיים. אבל אם כבר קיימת פלטפורמה גדולה חדשה ששימשה כבסיס לרכבי שטח ניסאן ארמדה ואינפיניטי QX56, למה לא ליצור גם טנדר שיהיה מבוקש באמריקה וקנדה – החליטו ניסאן ומימשו זאת. שלושת הדגמים האלו יוצרו במפעל אחד בעיר קנטון (מיסיסיפי).

טיטאן הראשון הובא לידי תנועה על ידי מנוע 5,6 לייטר VK56DE (בהספק 305 או 317 כ"ס לאחר מודרניזציה ב-2004) יחד עם תיבת 5 הילוכים אוטומטית. הרכב התבסס על שלדת סולם עוצמתית ויוצר הן בהנעה אחורית והן בהנעה כפולה עם אפשרות שילוב סרן קדמי תוך כדי תנועה.

היו גם גרסאות בעלות בסיס סטנדרטי (3,5 מטר) או ארוך (4 מטר): King cab (קבינה מוארכת) או Crew cab עם שורה אחורית בגודל מלא. בגרסה הראשונה ארגז באורך 2 מטר, לשנייה – 1,7. בשנת 2008 הם הוגדלו עד 2,51 ו-2,21 מטר בהתאם. בסך הכל היו ארבע רמות גימור, ביניהן הוצעה אחת יוקרתית ואחת המיועדת לשטח.

דור שני

נחשף בתצוגת הרכב הבינלאומית של צפון-אמריקה בדטרויט בשנת 2015, את מתיחת הפנים הטנדר עבר ב-2020. ייתכן שהדור הנוכחי עלול להפוך לאחרון עבור טיטאן. ניסאן תכננה עבור הדגם החדש נתח שוק של 5% או תפוצה שנתית של 100,000 יח' בארה"ב, אולם המספרים האמיתיים הם מימוש של אחוז צנוע מהמתוכנן: בשנת 2016 נמכרו 21,880 יחידות, ב-2017 – שיפור, כמעט 53 אלף, וב-2020 נרכשו 26,439 רכבים בלבד. בתשעה החודשים הראשונים של 2021 המכירות השיגו 22,772 רכבים.

המנוע של טיטאן הוא טיטני בהתאם – V8 בנזין 5,6 ליטר, בעל הספק מוגבר ביחס לקודמו – 390 כ"ס ו- 534Nm של מומנט. פועל בצוותא עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית. יתר על כן, הוצע טורבו-דיזל Cummins V8 בהספק 310 כ"ס (הוסר מההיצע בסוף 2019).

ניסאן טיטאן החדש יוצר בשני מודיפיקציות: רגילה ו-XD. גרסת XD מורכבת על גבי שלדת סולם חזקה במיוחד המבוססת על קו הרכבים המסחריים של ניסאן. ישנם שלושה סגנונות קבינה: רגילה 2 דלתות, 4 דלתות King cab ו-4 דלתות Crew cab. מפרט האבזור הבסיסי כולל: פונצקית בלוטוס, מזגן, כניסה ללא מפתח, חבילת ציוד אלקטרוני מלאה, התנעה בכפתור, מצלמה אחורית. ברשימת האופציות: מערכת שמע בעלת מסך מגע וניווט GPS (סטנדרטית החל משנת 2019), רדיו לוויין SiriusXM, פונקציית התנעה ממרחק, חישוקי סגסוגת קלה, תא נוסעים מרופד עור, חימום ואוורור מושבים, מערכת שמע יוקרתית, אלמנטים בגימור כרום ועוד.

מתיחת פנים 2019

ניסאן מרכזת את מלוא כוחה על מנת להתבסס בשוק האמריקאי לטנדרים גדולים, אך עד כה הכל לשווא. לא עוזרת אפילו "האחריות הטובה ביותר בקטגוריה", מקומות גבוהים בדירוגי אמינות וקמפיינים שיווקיים אחרים. אבל כך או אחרת, במתיחת הפנים ב-2019 טיטאן זכה לחזות חדשה ולשדרוג תא הנוסעים. כעת לטנדר פגושים חדשים, שלושה סוגי גריל לבחירה ופנסי לד אחוריים. בין אופציות הופיעו פנסי לד קדמיים. כמו כן, המודרניזציה נגעה במנוע הבנזין: V8 מסדרת VK56VD בנפח 5,6 ליטר נהפך עוד יותר עוצמתי (406 כ"ס, מומנט מרבי של 559Nm). תיבת 7 הילוכים אוטומטית הוחלפה בתיבת 9 הילוכים.

כל רמות הגימור של טיטאן וטיטאן XD מצוידים כברירת מחדל בלוח מחוונים בגודל 7 אינץ' ובמערכת בידור-ידע חדשה בעלת מסך מגע 8 אינץ' צבעוני. היא כוללת ניווט GPS, רדיו לוויין SiriusXM, פונקציות זיווג סמארטפונים Apple CarPlay ו-Android Auto. רמת הגימור הבכירה יכולה להשוויץ במכלול המערכות Integrated Command Center בעל צג 9 אינץ', משדר וויי-פיי לשישה מכשירים ובמערכת שמע יוקרתית מאת Fender. המושבים מעוצבים על פי טכנולוגיית Zero Gravity, כמו בדגם מוראנו: עם קשיחות אופטימלית ופיזור משקל הגוף. רמת הגימור הבסיסית כוללת את מכלול הבטיחות Safety Shield 360, אשר מאחד מערכות בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, וכן פונצקיית החלפת אור גבוה/נמוך אוטומטית.

ניסאן טיטאן או מישהו ממתחריו?
13 קולות