בוגאטי שירון היא לא מכונית היפר אחת, אלא משפחה שלמה של גרסאות בלעדיות שפותחו על בסיסה ומיוצרות על-ידי המותג הצרפתי בוגאטי. החל משנת 2021 המותג נמצא תחת ניהול החברה הקרואטית Rimac. בוגאטי כבר מזה זמן רב מנסה להיפרד משירון אך לא מצליחה לומר שלום. בשנת 2022 למשפחה הצטרף דגם נוסף, בוגאטי שירון W16 מיסטרל שקיבל גג פתו
בוגאטי . מרכב, צורה.
AUTOBOOM

בוגאטי שירון W16 מיסטרל. רוח המהפכה

בוגאטי . מרכב, צורה.

בוגאטי שירון היא לא מכונית היפר אחת, אלא משפחה שלמה של גרסאות בלעדיות שפותחו על בסיסה ומיוצרות על-ידי המותג הצרפתי בוגאטי. החל משנת 2021 המותג נמצא תחת ניהול החברה הקרואטית Rimac. בוגאטי כבר מזה זמן רב מנסה להיפרד משירון אך לא מצליחה לומר שלום. בשנת 2022 למשפחה הצטרף דגם נוסף, בוגאטי שירון W16 מיסטרל שקיבל גג פתוח והפך לרכב הראשון בהיצע המותג הצרפתי במרכב רודסטר. שם המכונית מרמז על המהפכה המתקרבת: החברה הכריזה רשמית כי זהו הדגם האחרון בעל המנוע האגדי שיסיים את עידן ה-W16 בנפח 8 ליטר, שהופיע לראשונה בשנת 2005 בבוגאטי ויירון. כיום Rimac עובדת על דגם בוגאטי בסיסי חדש, בהסתמך על שמועות הוא יצטייד ביחידת כוח היברידית, אבל הפרטים ותאריך הופעת הבכורה עדיין חסויים. בסך הכל ייצאו 99 עותקים של מכונית ההיפר האחרונה עם W16. המשלוחים למזמינים אמורים להתחיל בשנת 2024. המחיר הוא 5 מיליון יורו. כל היחידות כבר נמכרו.

המכונית קיבלה את שמה בזכות מיסטרל, רוח עוצמתית הנושבת מעמק נהר הרון, דרך הערים המרשימות של הריביירה הצרפתית ואל הים התיכון. מסקרן שבשנות ה-60 תחת השם Mistral נמכרו דגמים של מזראטי.

עובדה מעניינת

העיצוב החיצוני

בוגאטי W16 מיסטרל החדשה זכתה למרכב בעיצוב חדש לחלוטין. המונוקוק המשודרג מקרבון לא רק נפרד מהגג שלו, אלא גם קצת השתנה מבחינת הפרופורציות. במבנה הרכב נעשה שימוש רחב בחומרים מרוכבים בשילוב עם הדפסה תלת-מימדית מטיטניום ואלומיניום. ההשראה נשאבה מבוגאטי Type 57 Roadster Grand Raid דגם שנת 1934 שממנו הושאלה השמשה דמויית-V שהפכה למעין "סנוורת" הזורמת לתוך חלונות הצד. הגריל האופייני בצורת פרסה הפך לעמוק ולרחב יותר, מערכת כונסי האוויר עוצבה מחדש. המכונית קיבלה פנסי חזית אנכיים. הם כוללים ארבעה אלמנטים שמרמזים על הנעה כפולה וארבעה מגדשי טורבו. הפנס האחורי בצורת X הינו קריצה לדגם Bolide ובו-זמנית הוא ממלא תפקיד של אוורור של רדיאטורי השמן בצדדים. בין כונסי האוויר הצדדיים לבין פתחי יציאת האוויר נוצר שינוי חד בלחץ, מה שמאפשר לשלוט במעגל קירור ה-W16 העצמתי באופן המיטבי.

חלל הפנים

תא הנוסעים של בוגאטי W16 מיסטרל הושאל כולו מבוגאטי שירון, אך כמובן, קיבל גימור ייחודי: אלמנטים מטיטניום, מרכיבים מאלומיניום החרוטים מיחידת מתכת שלמה וכן עור חדשני על דפנות הדלת. ידית ההילוכים המיוצרת מאלומיניום קיבלה גוון עץ ותוספת ענבר עם פסלון "הפיל הרוקד" המפורסם של רמברנדט בוגאטי בתוכו.

יחידת הכוח

בוגאטי . מרכב, צורה.
המהירות המרבית המוצהרת – 420 קמ"ש

W16 מיסטרל החדשה מצוידת במנוע 16 צילינדרים בנפח 8 ליטר עם ארבע טורבינות. הרודסטר קיבל יחידת כוח Thor בגרסתה העוצמתית ביותר, שמפיקה 1,600 כ"ס ו-1,600Nm. קודם לכן המנוע הזה הותקן בבוגאטי שירון סופר ספורט +300 ובבוגאטי 110 (Centodieci). לדברי המותג, מנוע כזה יסייע לבוגאטי W16 מיסטרל להשיג את המטרה להפוך לרודסטר המהיר ביותר בעולם. התיבה בעלת 7 הילוכים אוטומטית מסוג DCT (כפולת מצמדים), ההנעה היא כפולה. המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 420 קמ"ש.

מה הדבר המפתיע ביותר מבחינתכם?
11 קולות