רנו. הקרוסאובר-קופה האופנתי ארקנה עבר עדכון וירד במחיר
רנו ארקנה הוא קרוסאובר-קופה אופנתי המבוסס על פלטפורמת CMF-B. הרכב מיוצר בדרום-קוריאה משנת 2018. בקיץ של 2023 הוא עבר מתיחת פנים וייצור הגרסה המעודכנת החל ביולי. ארקנה החדש יגיע לאירופה בסתיו. באופן מפתיע, ארקנה המעודכן דווקא ירד במחיר אחרי העדכון, ב-1,500 יורו בממוצע.
רנו ארקנה מוצע בישראל במספר גרסאות: עם מנוע טורבו 1,3 ליטר בהספק 140 או 158 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית או עם מערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע 1,6 ליטר בהספק 143 כ"ס בשילוב עם גיר רציף. כל הקרוסאוברים מגיעים עם הנעה קדמית. צריכת הדלק הממוצעת של הגרסה ההיברידית עומדת על 4,9 ליטר ל-100 ק"מ.
היצרנית לא השקיעה הרבה מאמצים במודרניזציה. בחרטום של רנו ארקנה 2023/2024 השתנו רק הלוגו והגריל שקיבל עיצוב בצורת תאים מעויינים במקום הקווים הקצרים. נראה ספורטיבי יותר. הבדל נוסף התורם גם הוא לתדמית הספורטיבית: הפרטים בציפוי כרום על המרכב הוחלפו בשחורים (כמו בגרסאות הבכירות), הגריל מגיע בצבע שחור, כרום או כרום כהה בהתאם לרמת הגימור. את העיצוב משלימים הספוילר האחורי וג'נטים יפים בקוטר R19 (ברמת הגימור הבכירה).
רנו ארקנה מיוצר בדרום קוריאה ונמכר בשוק הפנימי תחת השם Samsung XM3. תחת המותג רנו הקרוסאובר נמסר לשווקי אירופה, ישראל, אוסטרליה, ניו זילנד, צ'ילה, יפן ועוד. מתחילת הייצור נמכרו מעל 240 ק"מ "סמסונגים" כאלה.
באשר לעדכונים בתא הנוסעים, נציין את המולטימדיה המשופרת, שקיבלה ניווט ותמיכת אפל קארפליי ואנדראויד אוטו. רמות הגימור היקרות כעת מצוידות במסכי מדיה בגודל "9,3.
לרמות הגימור הקיימות (Iconic, S Edition, S Edition SR, RS-Line – כולן מוצעות בישראל) הוסיפו את Esprit Alpine החדשה – הבכירה בסגנון ספורטיבי. רמת גימור זו אמורה להחליף את RS Line. גרסת Esprit Alpine נבדלת בבורר הילוכים לא קבוע (בשאר הגרסאות הוא לא השתנה), בג'נטים בעלי עיצוב ייחודי, במושבים בעלי ריפוד עור ואלקנטרה עם לוגו Alpine רקום במשענת הגב, חגורות בטיחות עם פסים כחולים אורכיים, קווי תפירה תלת-גוניים על ההגה והדלתות, אלמנטים דמויי-עץ בגוונים שונים.
החלק הטכני של רנו ארקנה 2023/2024 המעודכן לא השתנה. הקרוסאובר עם הנעה קדמית מצויד במנוע טורבו 1,3 ליטר בהספק 140 או 158 כ"ס בשילוב עם מתנע-גנרטור 12 וולט ותיבת 7 הילוכים רובוטית.
לגרסה הפופולרית ביותר נחשבת E-Tech עם הספק מרבי של 143 כ"ס. היא מבוססת על מנוע 1,6 ליטר (94 כ"ס) ומנוע חשמלי (69 כ"ס) עם תיבה רובוטית. הסוללה הקטנה בקיבולת 1,2 קוט"ש מאפשרת להאיץ בעזרת אנרגיה חשמלית בלבד ולשלב את מנוע הבנזין מאוחר יותר.
המחיר ההתחלתי של רנו ארקנה בצרפת עומד על 31 אלף יורו, אולם הגרסה הישנה יותר עלתה לפחות 32,500 יורו.
נותר לנו רק לקוות שכאשר רנו ארקנה המעודכן יגיע לישראל, המחיר שלו גם יירד כמו באירופה.