Skoda Fabia – מכונית קטגוריית "B" בעלת הנעה קדמית מאת יצרנית רכב הצ'כית Škoda Auto, הנמצאת בייצור מאז שנת 1999. בשנות ייצור שונות הגיעה במרכבים שונים: סדאן, סטיישן והאצ'בק 5 דלתות. השם "Fabia" הגיע מהמילה "Fabulous" – נפלא, מהמם – וסיומת "ia" האופיינית לסקודה.
סקודה פאביה ‏2014. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור
AUTOBOOM

סקודה פאביה. "מהממת".

סקודה פאביה ‏2014. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור

Skoda Fabia – מכונית קטגוריית "B" בעלת הנעה קדמית מאת יצרנית רכב הצ'כית Škoda Auto, הנמצאת בייצור מאז שנת 1999. בשנות ייצור שונות הגיעה במרכבים שונים: סדאן, סטיישן והאצ'בק 5 דלתות. השם "Fabia" הגיע מהמילה "Fabulous" – נפלא, מהמם – וסיומת "ia" האופיינית לסקודה.

נכון לשנת 2020, בשוק קיימים שלושה דורות של סקודה פאביה, האחרון ביניהם – דגם שנת 2018 אחרי מתיחת פנים כיום זמין לרכישה בשוק הישראלי במרכב האצ'בק 5 דלתות.

דור ראשון

הדור הראשון של סקודה פאביה, שהופיע בשנת 1999, מחליף בתפקיד את דגם Felicia שהוצא מהשוק. פאביה הראשונה הורכבה על פלטפורמת A04 מאת קונצרן פולקסווגן, אשר היא חולקת עם פולקסווגן Polo וסיאט Ibiza. ההצלחה של פאביה נקבעה על ידי העובדה שכל המרכיבים המכאניים פותחו על ידי פולקסווגן, ומחירה היה נמוך יותר מדגמים דומים בשוק. מתיחת פנים ראשונה בשנת 2004 העניקה לפאביה פגוש קדמי ופנסים חדשים. נוספו שילובי צבע חדשים בתא הנוסעים ורמות גימור חדשות. ייצור הדור הראשון הופסק בשנת 2007.

דור שני

הדור השני של סקודה פאביה, שיצא לאור בשנת 2007 ויוצר עד 2015, כמו כן התבסס על פלטפורמת A04 מאת פולקסווגן אך גדל מעט במימדים. פרויקט המרכב החדש פותח על ידי מעצב צ'כי ידוע. החל משנת 2008, ייצור דגם סדאן הופסק. נשארו רק האצ'בק וסטיישן. סטיישן Fabia Combi 2 נהיה ארוך וגבוה יותר וקיבל תא מטען מרווח יותר – 480 ליטר. מתיחת פנים בשנת 2010 העניקה לפאביה השנייה גריל חדש, פנסים תלת-ממדיים רחבים וקווים רוחביים חדשים בחזית הרכב. מעבר לכך, נוספו גלגלים חדשים ומבחר צבעי מרכב חדש.

דור שלישי

הדור השלישי של סקודה פאביה נמצא בייצור מאז שנת 2014 ועד עתה, החל משנת 2018 מיוצר בגרסה מחודשת. פאביה השלישית מעוצבת בסגנון החד והספורטיבי החדש של סקודה. הצורה הגבישית של הצללית החדה יוצרת תופעה ייחודית של משחק בין צל ואור, ומסגור הפנסים האלגנטי בסגנון זכוכית בוהמית תורם לחזות הנאה של סקודה פאביה השלישית.

Euro NCAP העניק לדור השלישי של סקודה פאביה את תואר "מכונית טובה ביותר בקטגוריה מבחינת בטיחות פאסיבית" בשנת 2014.

פרופורציות הרכב כמו כן עברו שינוי, פאביה החדשה נהייתה נמוכה ורחבה יותר במעט. גדל המרווח היעיל עבור נוסעים ומטען. הדור השלישי של פאביה – רכב ראשון מאת חברת סקודה שמצויד במערכת MirrorLink המאפשרת לקשר בין סמארטפון למערכת המולטימדיה. פונקציה זו מאפשרת שימוש פשוט באפליקציות ניווט ומוזיקה בנייד. מצד אחר, הרכב מסוגל למסור נתונים לסמארטפון אודות תצרוכת דלק, מהירות ממוצעת ועוד. בנוסף, Euro NCAP העניק לדור השלישי של סקודה פאביה את תואר "מכונית טובה ביותר בקטגוריה מבחינת בטיחות פאסיבית" בשנת 2014.

מתיחת פנים שנת 2018

בסרטון: סקודה פאביה 2018 שנת. סטיישן, האצ'בק.

הגרסה המחודשת של סקודה פאביה זכתה לעיצוב מרכב יוקרתי יותר, השינויים נגעו בחזית הרכב, נוספו קווים רוחביים מובהקים בצדדים. ואי אפשר לשכוח גם על קו המותניים העובר מתחת לחלונות.

מימדיו של ההאצ'בק החדש התקצרו ב- 8 מ"מ לאורך וב- 31 מ"מ לגובה. אך הוגדלו יחידות התאורה החדשות בחזית, מתחת לכל פנס ממוקם קו LED עדין בתור פנסי יום. גג ההאצ'בק החדש, המתארך לחלק האחורי, יוצר מעין מצחייה המכסה חלקית את דלת המטען. לפאביה שנת 2018 המעודכנת תא נוסעים מרווח יותר ותא מטען אשר גדל באופן ניכר.