Suzuki Motor Corporation כיום חברת הנדסה יפנית גדולה, המדורגת במקום ה-11 בעולם במכירות מכוניות הקומפקטיות והסאב-קומפקטיות שלה. יתרה מזאת, חברת Suzuki עצמה מחזיקה רק ב-16.9% מהמניות, Mitsubishi מחזיקה בנתח קטן - 3.28%, ואחת מבעלות המניות הגדולות היא ממשלת יפן - היא מחזיקה ב -23%. Suzuki הייתה החלוצה בתחום רכבי -SUV
Ignis Hybrid
AUTOBOOM

סוזוקי- SUV נולד!

Ignis Hybrid

Suzuki Motor Corporation כיום חברת הנדסה יפנית גדולה, המדורגת במקום ה-11 בעולם במכירות מכוניות הקומפקטיות והסאב-קומפקטיות שלה. יתרה מזאת, חברת Suzuki עצמה מחזיקה רק ב-16.9% מהמניות, Mitsubishi מחזיקה בנתח קטן - 3.28%, ואחת מבעלות המניות הגדולות היא ממשלת יפן - היא מחזיקה ב -23%.
Suzuki הייתה החלוצה בתחום רכבי -SUV- Sport Utility Vehicle, שהנציג הבולט שבהם הוא Vitara האגדי. מכוניות Suzuki נמכרות במדינות רבות בעולם, כמו גם אופנועים, מנועים חיצוניים, מוצרי חשמל ואפילו כסאות גלגלים חשמליים, הנמכרים ביותר מ-190 מדינות. Suzuki מוכרת כ-2 מיליון אופנועים בשנה אחת בלבד. האופנועים החזקים, האמינים והמהירים שלה זכו במרוצי אופנועים רבים. באליפות המוטוקרוס האירופית, הטייס רוג'ר דה קוסטר זכה במקצה של 500 סמ"ק על אופנוע Suzuki. אופנוע ה- GSX-R 750 הפך לא רק לזוכה בכל המרוצים, אלא גם לסמל אמתי לניצחון!

ההיסטוריה של Suzuki החלה באריגת נולים, רק לאחר מכן הופיעו אופניים מכאניים, ואחריהם אופנועים ומכוניות הספורט המפורסמות בעולם ו-SUV- Sport Utility Vehicle, שהנציג הבולט שבהם הוא Vitara האגדי. בשנת 1955 הוציאה לאור Suzuki את המכונית הראשונה שלה, והנה אחרי 50 שנה, Suzuki הגיעה למקום ה-11 בקרב יצרני הרכב המובילים בעולם עם מכירות של כ- 1.8 מיליון מכוניות בשנה והפכה לחברת הרכב היפנית הצומחת ביותר בארצות הברית. מכירותיה גדלו ב 22% בשנה והיא מחזיקה במחצית מהשוק החמישי בגודלו בעולם – השוק ההודי! Suzuki היא גם אחת משלושת המובילים בשוק היפני – שהוא השוק השלישי בעולם! *ע"פ נתונים מ2011-2019 אבל הבה נלך לפי הסדר. :)

Suzuki הגיעה למקום ה-11 בקרב יצרני הרכב המובילים בעולם עם מחזור מכירות של כ-1.8 מיליון מכוניות בשנה. *ע"פ נתונים מ2011-2019

ההיסטוריה של החברה

תחילה החברה, שנוסדה על ידי מישיו סוזוקי בשנת 1909, ייצרה נולים. המפעל לייצור כלי מכונה לטקסטיל היה ממוקם בכפר המאמצו, אגב, באותו מקום בו נולד סויצ'ירו הונדה. זה היה עסק רווחי, והחברה התפתחה במהירות, Suzuki אפילו קיבלה פרס ממשלתי על כך ששחררה מכונות שעלו בהרבה על המכונות הבריטיות וההולנדיות במאפייניהם. אך לבעל החברה היה חזון והוא הבין מהר כי המכוניות הן העתיד. בשנת 1937 החל ליישם פרויקט קטן ליצירת מכוניות קטנות. נכון, הדברים לא הלכו רחוק יותר יותר מייצור אב-טיפוס. ואז לצערם החלה המלחמה ...

חברת Suzuki חזרה שוב לרעיון של יצירת מכוניות רק בשנת 1951. אבל תחילה היה ... הטוסטוס שלSuzuki ללא החשמל. אלה היו אופניים דו-גלגליים פשוטים ביותר עם מנוע שתי-פעימות 36 בעלות כוח סוס אחד. אך בזכותם קמה החברה על רגליה ושינתה את עצמה בגאווה Suzuki Motor Co. בשלב זה היא כבר ייצרה כ-6,000 אופנועים וטוסטוסים בחודש. שנה מאוחר יותר, נולדה מכונית קטנה Suzulight בעלת הנעה קדמית עם מתלה עצמאי קדמי ואחורי. Suzulight הקטנה הפכה לקרש קפיצה של Suzuki לעולם הרכב הגדול.

בשנת 1958 לקחה החברה את האות "S" עבור הלוגו והחלה לכבוש את כל כדור הארץ. אגב, רק במולדתה התפרסמה Suzuki בזכות מכוניותיה הקטנטנות. בשאר העולם התהדר המותג על ידי רכבי שטח-כביש.

הכל התחיל ב Jimny הקטן, שהיה מיושן אפילו בסטנדרטים של 1970, אבל זה הוא שסלל את הדרך ל Vitara. סוד ההצלחה של רכבי השטח עם המנוע שמתאים לאופנוע המייצר רק 25 כוחות סוס הוא פשוט מאוד. Suzuki החלה לראשונה לייצר מכוניות קטנות שהיו משהו בין טרקטורון לרכב נוסעים, כמו גם רכב השטח הארצי QuadRunner LT125. רק אז, הנהלת Suzuki החליטה שלא כדאי להתחרות במגרש רכבי השטח עם אלה שהחלו לפתח חזק את הנושא של "רכבי שטח" מיד לאחר המלחמה, כלומר 25 שנה קודם לכן. אחרי הכל, לא סביר שאפשר יהיה ליצור יריבה ראויה ל Land Rover, Jeepו- Land Cruiser... אבל אם תכנסו לשוק עם סוג של "מכונית עירונית-כביש-שטח" ...זה כבר סיפור אחר!

הולדתו של ה-SUV

כך שלפני 30 שנה, Suzuki שינתה את העולם, כאשר בשנת 1988 הוציאה את רכב השטח-כביש הראשון אי פעם - רכב השירות הספורטיבי - "מכונית ספורט יישומית". זו הייתה מכונית המיועדת למי שלא נרתע מלעשות ספורט בזמנו הפנוי ואהב לנהל אורח חיים פעיל. ה"Vitara" לא היה קשור לכלי רכב גדולים וכבדים, זו הייתה מכונית שהיא חגיגה! מכונית לשהייה מהנה ונעימה. ה Vitaraנראתה פעמים רבות עמוסת גלשנים, בכל החופים. עם ה Vitara, ציידים עשו את דרכם בשטחי היערות. פגשנו את ה- Vitara גם באתרי הסקי ובחניוני מועדון היאכטות. עד מהרה, כולם הבינו שרכב זה טוב לשימוש יומיומי, תוך שהוא בעל יכולות רבות יותר מההאצ'בק הרגיל בעיר. כך נולד דגם Suzuki המפורסם והפופולרי- Escudo או Vitara, מצויד במנוע 1.6 ליטר עם 95 כ"ס והנעה של כל ארבעת הגלגלים.

Suzuki שינתה את העולם, כאשר בשנת 1988 הוציאה את רכב פנאי-שטח הראשון. SUV - Sport Utility Vehicle - "רכב כביש-שטח ספורטיבי".

ביפן, Suzuki עדיין מכרה מכוניות נוסעים קומפקטיות תחת המותג Aerio עם מנוע 1.5 ליטרAerio Sedan , Every Landy בעל 7 מושבים עם מנוע 1.3 ליטר, רכב מיני MR Wagon, Jimny Sierra, רכב מיני Alto Lapin. העולם התאהב ברכב ה Cappuccino הקטנה בעל 2 מושבים, כמו גם Wagon R Wide ו-Wagon R Solio. מכוניות Baleno המשפחתיות וכמובן Grand Escudo או Grand Vitara, אשר נמצאו חזקות מאוד ואמינות, הודות לשימוש ברכיבים מיוחדים בשלדתם. בעקבות הצלחתה של ה Grand Vitara, החברה שמה לעצמה מטרה ליצור את הרכב הSUV העוצמתי בעל 7 המושבים-XL-7, המכונית הגדולה והרחבה ביותר של Suzuki . כולם מכירים היטב את Suzuki Splash, שתוכנן במיוחד עבור המשפחות צעירות, ואת Suzuki SX4 - מיני קרוסאובר שפותח על ידי היפנים בשיתוף עם Fiat האיטלקית.

ובכל זאת, Vitara היא זו שנשארת חביבה על כולם בזכות הקלילות והבהירות שלה, בגלל מצב הרוח החגיגי שהיא מביאה איתה! ה Vitara המודרנית (דור הרביעי)השתנתה ללא הכר. אבל היא נותרה אותה נמרצת ואלגנטית, שופעת חיוביות! מושכת בכל עת תשומת לב, כאילו מתאימה עצמה לבעליו, מנסה להיות בקנה אחד עם מצב רוחו. חברת Suzuki , משנה את עצמה כל הזמן, משנה אותנו ואת העולם סביבנו!