Suzuki Crossover – מיני קרוסאובר בעל 5 דלתות, פותח בשיתוף פעולה על ידי חברת Fiat האיטלקית ו- Suzuki היפנית. נמצא בייצור משנת 2006. מיוצר עם הנעה קדמית וגם כפולה. כיום בשוק נוכחים כבר שני דורות לקרוסאובר, האחרון מהם ניתן לרכישה היום בישראל לאחר מתיחת פנים בשנת 2016 (נכון ל- 2020).
סוזוקי קרוסאובר ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סוזוקי קרוסאובר. מהאצ'בק לקרוסאובר.

סוזוקי קרוסאובר ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

Suzuki Crossover – מיני קרוסאובר בעל 5 דלתות, פותח בשיתוף פעולה על ידי חברת Fiat האיטלקית ו- Suzuki היפנית. נמצא בייצור משנת 2006. מיוצר עם הנעה קדמית וגם כפולה. כיום בשוק נוכחים כבר שני דורות לקרוסאובר, האחרון מהם ניתן לרכישה היום בישראל לאחר מתיחת פנים בשנת 2016 (נכון ל- 2020).

"קרוסאובר" מאת סוזוקי חווה לא מעט מעברי פאזה לאורך חייו. היה גם סדאן, גם האצ'בק 5 דלתות, ורק החל מדור שני הפך סוף-סוף לקרוסאובר אמיתי.

דור ראשון

הדור הראשון של סוזוקי קרוסאובר, אשר הופיע בשנת 2006, יוצר עד שנת 2014, החל משנת 2010 בגרסה מחודשת לאחר מתיחת פנים. "קרוסאובר" הראשון היה האצ'בק בן 5 דלתות אשר שווק תחת שם SX4 Crossover. עיצובו פותח על ידי "מעצב רכב של המאה" ג'ורג'טו ג'וג'ארו וחברתו "ItalDesign". באיטליה, הדור הראשון של קרוסאובר שווק תחת שם Fiat Sedici. ובשווקים אחרים נקרא S-Cross. דגם סדאן נמכר בשווקי יפן והודו תחת שם SX4 Sport. ו- SX4 בהנעה קדמית יובא לישראל. ושוב נזכיר, זהו לא קרוסאובר, אלא האצ'בק 5 דלתות! אפילו מתיחת פנים ב- 2010 אשר העניקה לו חזות מעודכנת ומנועים חדשים נכשלה להפכו לקרוסאובר אמיתי.

דור שני

דור שני של סוזוקי קרוסאובר יוצר מתחילת 2013 ועד 2020, בשנת 2016 עבר מתיחת פנים. סוזוקי SX4 (S-Cross או "קרוסאובר" כנהוג היום) – עדיין האצ'בק בן 5 דלתות קטגוריית J בעל הנעה כפולה וקדמית. מתיחת פנים העניקה לו מכסה מנוע חדש ובולט יותר, פגוש קדמי מחודש, פנסים חדשים בעלי אורות יום LED, גריל בגימור כרום בעל "שיניים" אנכיות ופנסים אחוריים עם גרפיקה חדשה. תא הנוסעים התחדש במערכת מולטימדיה עם צג מגע (המותקנת גם בדגמי Vitara ו- Baleno). קרוסאובר השני כבר יכל להשוויץ במנועי טורבו בנזין מאת משפחת Boosterjet החדשה ובתיבת 6 הילוכים רובוטית.

"קרוסאובר" מאת סוזוקי חווה לא מעט מעברי פאזה לאורך חייו. היה גם סדאן, גם האצ'בק 5 דלתות, ורק החל מדור שני הפך סוף-סוף לקרוסאובר אמיתי.

וסוף-סוף הפך סוזוקי קרוסאובר מצדיק את שמו, כעת הוא קרוסאובר אמיתי, גם אם מדובר בפורמט "מיני": מרכב בעל מרווח גחון מוגדל, מגני פלסטיק ומסילות גג. בתא הנוסעים השינויים נגעו במערכת המולטימדיה ומוצע ריפוד חדש. קרוסאובר החדש יכול להציע מערכת ניווט, שליטה קולית ואפשרות חיבור מכשירים נוספים. היצרנית כמו כן שמה דגש על מרווח תא הנוסעים, ומאפיינת את הדגם החדש כקרוסאובר משפחתי. תא המטען בתצורה רגילה מציע נפח של 355 ליטר. ובנוגע לשינויים טכניים, זכה קרוסאובר החדש למנוע עוצמתי יותר.