התחייה של סוזוקי גרנד ויטארה
סוזוקי החזירה לחיים את הגרנד ויטארה: היצרנית היפנית הציגה בהודו קרוסאובר חדש, שפותח במשותף עם טויוטה ומיועד להודו ואפריקה. סוזוקי גרנד ויטארה החדש יורכב במפעל טויוטה Toyota Kirloskar. מעניין שהכל התחיל מטויוטה, שיצרה את רכב הפנאי Urban Cruiser Highrider המבוסס על פלטפורמת סוזוקי ויטארה. לפלטפורמה הזו, הנקראת Global C, יש קורת פיתול בסרן האחורי, והמבנה התומך של המרכב זהה לזה של הויטארה המקורי. ולבסוף, הגיעה תורה של סוזוקי, שהכינה דגם משלה על אותה פלטפורמה והחזירה לחיים את רכב הפנאי הפופולרי של פעם. התוצאה הסופית היא חסכונית והגיונית. התאומים הייריידר וגרנד ויטארה יתחרו לא ביניהם, אלא ביונדאי כרתה, קיה סלטוס, שנמכר כיום בישראל, ובסקודה קושאק.
סוזוקי פיתחה סוג חדש לחלוטין של רכב בעל הנעה כפולה, שהיה שונה בתכלית מרכבי השטח המגושמים של אז. סוזוקי ויטארה הקטן בעל 3 דלתות, ששקל פחות מ-1000 ק"ג, הפך לרכב השטח הקל ביותר בתקופתו. במשך שנים רבות הוא היה רכב שטח אמיתי עם הנעה כפולה, אך מאוחר יותר, באופן פתאומי, פתח את עידן הקרוסאוברים העירוניים.
עיצוב חיצוני
כל פאנלי המרכב החיצוניים של הדגם החדש הם מקוריים, אך עדיין ניכר הדמיון לויטארה המקורי. הקרוסאובר ארוך יותר, 4,345 מ"מ, רוחבו 1,795 מ"מ, גובהו 1,645 מ"מ. גם בסיס הגלגלים גדל, כעת אורכו 2,600 מ"מ. סוזוקי גרנד ויטארה החדש קיבל פנסי הלוגן עם אורות יום לד וגלגלי פלדה R17 – אבזור סטנדרטי די צנוע. אבל הגרסאות היקרות מגיעות עם תאורת לד מלאה, חישוקי סגסוגת ומרכב דו-גווני בשלוש אפשרויות. בסך הכל יש שישה צבעי מרכב לבחירה. הפנסים האחוריים מחוברים בפס, כנהוג בימינו.
תא נוסעים ואבזור
ברמת הגימור הבכירה הרכב מקבל מערכת מולטימדיה Smart Play Pro+ עם מסך "9, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 ואפילו צג תצוגה עילית צבעוני! בתוספת תשלום מוצעים מושבים קדמיים מאווררים, גג פנורמי גדול, ריפוד עור, מערכת שמע מבית Arkamys ו-6 כריות אוויר.
מערכת הנעה
סוזוקי גרנד ויטארה 2022/2023, הרכב הצנוע במבט ראשון, קיבל שתי יחידות כוח – "היברידית קלה" ו"רגילה", כמו טויוטה יאריס. הראשונה מבוססת על מנוע סוזוקי K15C בנפח 1,5 ליטר עם מתנע-גנרטור 48 וולט, שמפיק 103 כ"ס ו-137Nm. מערכת כזו זמינה עם תיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית עם ממיר מומנט. למי שאוהב להחליף הילוך בעצמו מוצעת הנעה כפולה.
המערכת ההיברידית הרגילה, שמבוססת על מנוע הבנזין M15A-FXE מבית טויוטה (92 כ"ס, 122Nm) בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 116 כ"ס. לצמד זה משודכים גיר רציף eCVT וסוללת ליתיום-יון, המאפשרת לנסוע עד 25 ק"מ במצב חשמלי. עם זאת, ליחידה החזקה יותר יש הנעה קדמית בלבד. באשר למתלים: תמוכות מקפירסון מלפנים וקורת פיתול מאחור.