הסדאן החשמלי ב.מ.וו i5 שנת 2024 נחת בישראל: המחירים מתחילים ב-619,900 ש"ח
במאי 2023 הציגה ב.מ.וו את הדור השמיני של מכוניות המנהלים סדרה 5 יחד עם ה-i5 החשמלית הראשונה. בתחילת 2024 הגיע לישראל ב.מ.וו i5 החדש: בארץ יוצעו שתי גרסאות, כולל i5 M60 xDrive הבכירה עם 601 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות וטווח נסיעה עד 500 ק"מ. המחירים מתחילים ב-619,900 ₪*.
*כל המחירים לא כוללים אגרת רישוי, נכון לינואר 2024
על תחילת המכירות של ב.מ.וו i5 הודיעה דלק מוטורס, היבואנית הרשמית של ב.מ.וו בישראל
עיצוב חיצוני
המידות של ב.מ.וו i5: אורך 5,060 מ"מ, רוחב 1,900 מ"מ, גובה 1,515 מ"מ, בסיס גלגלים 2,995 מ"מ. הסדאן החשמלי קיבל דפנות חלקות, חלק אחורי מאסיבי ואווירודינמיקה משופרת בהשוואה לדגמי הדלק: מקדם הגרר עומד על 0.23 (למכוניות עם מנועי בעירה פנימית לפחות 0.24). ידיות הדלת הן מוסוות, תוספות שחורות בקורות הגג האחוריות מעוטרות בספרה 5. בתוספת תשלום מוצעים שוליים מוארים של ה"נחיריים". קוטר החישוקים הבסיסי הוא R18, אך ניתן להזמין בקוטר של עד R21. מרווח הגחון הבסיסי הוא 154 מ"מ.
חבילת M Sport (סטנדרטית בגרסת i5 M60 העליונה) מציעה עיצוב אגרסיבי יותר, בלמים משוכללים ומערכת Adaptive Suspension Pro הכוללת בולמים אדפטיביים.
תא נוסעים
תא הנוסעים האיכותי והמתקדם טכנולוגית מרופד במלואו בעור סינטטי, עור Merino מוצע כאופציה. המושבים הבסיסיים הם ספורטיביים ומספקים תמיכת צד מובהקת. כמות הכפתורים הפיזיים הופחתה. מקשי המגע על ההגה ומתחת למסך צוידו במשוב רטט. בקרת האקלים משולבת במערכת המדיה, וכדי לכוון את פתחי האוויר הנסתרים, הותקנו ג'ויסטיקים נפרדים בתחתית הפאנל הקדמי.
הפאנל המעוגל כולל את לוח המחוונים בגודל "12,3 ואת מסך המגע של המולטימדיה בגודל "14,9. מערכת המדיה מבוססת על מעטפת BMW OS 8.5 עם מבנה תפריט מחודש. לרשימת האפליקציות הוסיפו משחקים, כדי לא להשתעמם בתחנת הטעינה. כמובן שיש תמיכת 5G, תפעול קולי מתקדם, ניווט, Android Auto ו-Apple CarPlay. בתוספת תשלום מוצע ה-BMW Interaction Bar – פס תאורה עם משטחי מגע הנמתח על פני כל רוחב הפאנל הקדמי ועל הדלתות. ניתן להזמין תצוגה עילית כאופציה.
בנוסף לסאנרוף רגיל, ניתן להזמין את ה-Sky Lounge – פאנל זכוכית באורך 840 מ"מ המשתרע כמעט על פני כל הגג. רשימת האופציות לנוסעים מאחור כוללת בקרת אקלים 4-אזורית, חימום מושבים ותושבות לטאבלטים בחלק האחורי של משענות המושבים הקדמיים. נפח תא המטען הוקטן: הסדאן הקודם מסוגל להכיל 530 ליטר, ה-i5 החשמלית החדשה – 490 (520 בדגמי מנועי בעירה פנימית).
אבזור
לראשונה הופיע החידוש המעניין BMW CONNECT DRIVE – שירותי רשת שיוצעו גם בישראל. הם כוללים אפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח דיגיטלי מתקדם עם יכולת שיתוף (עד 5 משתמשים), איתור הרכב, צפייה במצלמות בתא הנוסעים ועוד. אגב, אם יש לכם שעון חכם מאת אפל, תוכלו להפוך גם אותו למפתח.
רשימת האבזור הבסיסית לב.מ.וו i5 כוללת פנסי לד אדפטיביים, חיישני אור וגשם, גג פנורמי, חלונות כהים, הגה מתכוונן חשמלית ומושבים עם זיכרון מיקום, חימום מושבים קדמיים, שקעי USB Type C מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטית, בקרת אקלים, מצלמת 360°, מערכת שמע מבית Harman Kardon בת 12 רמקולים, פתיחת תא מטען ללא מגע, חבילת Parking Assistant Plus מתקדמת ועוד. הגרסה הבכירה i5 M60 תכלול: גימור קרבון בתא הנוסעים, מערכת שמע Bowers & Wilkins ו-17 רמקולים, בקרת אקלים 4-אזורית, ג'נטים R20 ועוד.
בטיחות
כבר ברמת הגימור הבסיסית כל מכוניות הסדאן החשמליות מצוידות במערכת Driving Assistant Professional הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים אקטיבי, בקרת תנועה חוצה מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית (לחניה), סיוע אקטיבי בהיגוי, מערכת יציאה בטוחה וכו'.
מנועים וגרסאות
בתחילת המכירות ב.מ.וו i5 שנת 2024 החדשה תוצע בישראל בשתי גרסאות. שתיהן מצוידות בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 83,9 קוט"ש (קיבולת שימושית – 81 קוט"ש).
- ב.מ.וו i5 eDrive40 הבסיסית: הנעה אחורית, מנוע חשמלי אחד בסרן האחורי המפיק 340 כ"ס ו-408Nm. במצב בוסט (Sport Boost או Launch Control), המומנט גדל ל-438Nm לזמן קצר. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 6,0 שניות, המהירות המרבית היא 193 ק"מ. טווח נסיעה – 550 ק"מ.
- ב.מ.וו i5 M60 xDrive הבכירה: הנעה כפולה, שני מנועים חשמליים המפיקים יחד 601 כ"ס ו-820Nm. שוב, בעת הפעלת מצבים מיוחדים, מכונית הסדאן במשקל עצמי של 2,305 ק"ג תוכל לזנק ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת ל-230 קמ"ש. טווח נסיעה – 497 ק"מ.
הסוללה קיבלה מערכת תרמורגולציה מתקדמת בעלת משאבת חום. מתח המערכת: 400 וולט. ניתן להגדיל את טווח הנסיעה המוצהר בכרבע על-ידי הפעלת מצב Max Range, המגביל את הספק המנועים ומכבה את כל צרכני האנרגיה ה"מיותרים", כמו המזגן. שתי הגרסאות תומכות בטעינה מהירה בהספק של עד 205 קילוואט, נדרשות כ-30 דקות כדי למלא את הסוללה מ-10% ל-80%, וטעינה במשך 10 דקות תגדיל את הטווח בכ-156 ק"מ.
באשר למטען הפנימי, גרסת eDrive40 יכולה להיטען בתנאים ביתיים בהספק של עד 11 קילוואט, הזמן הנדרש לטעינה מלאה בבית הוא 8,25 שעות. ה-M60 הבכירה תומכת בטעינת 22 קילוואט, כך שהזמן לטעינה ביתית מלאה מצטמצם ל-4,1 שעות. לראשונה הופיעה פונקציית Plug & Charge: הרכב זוכר את הנתונים של מספר מטענים כך שהבעלים לא יצטרך להתעסק עם אפליקציה או כרטיס גישה.
שאר הגרסאות של i5 שנת 2024, כולל ההיברידית פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי עד 100 ק"מ, יושקו מאוחר יותר, אך כבר השנה.
דרך אגב…
אפרופו סדרה 5. הדור החמישי למכונית הסדאן עם מנועי בעירה פנימית העניקו עיצוב מעודכן, מולטימדיה מתקדמת ועוזרים אלקטרוניים חדשים. גרסאות בנזין ודיזל צוידו במתנע-גנרטור 48 וולט, כלומר, מדובר ביחידות כוח היברידיות מתונות. בשנת 2024 היצרנית מבטיחה להשיק גרסאות היברידיות נטענות: 530e עם הנעה אחורית ומנוע 2 ליטר (299 כ"ס ו-450Nm) ו-550e xDrive עם הנעה כפולה ומנוע 3 ליטר (489 כ"ס ו-700Nm).