אלפא רומיאו טונלה הוא קרוסאובר קומפקטי והדגם ההיברידי פלאג-אין הראשון בתולדות המותג, שמיוצר משנת 2022 וכיום נמכר בישראל. טונלה נקרא על שם המעבר בהרי האלפים, הממוקם לא רחוק מסטלביו, פסגת הר נוספת (ועוד קרוסאובר מבית אלפא רומיאו). היצע המנועים של הקרוסאובר כולל מערכות היברידיות, בין היתר הנטענות מהרשת, וכן מנועי בנזי
קרוסאובר אלפא רומיאו טונלה. דור ראשון שנת 2022
AUTOBOOM

קרוסאובר אלפא רומיאו טונלה. דור ראשון שנת 2022

קרוסאובר אלפא רומיאו טונלה. דור ראשון שנת 2022

אלפא רומיאו טונלה הוא קרוסאובר קומפקטי והדגם ההיברידי פלאג-אין הראשון בתולדות המותג, שמיוצר משנת 2022 וכיום נמכר בישראל. טונלה נקרא על שם המעבר בהרי האלפים, הממוקם לא רחוק מסטלביו, פסגת הר נוספת (ועוד קרוסאובר מבית אלפא רומיאו). היצע המנועים של הקרוסאובר כולל מערכות היברידיות, בין היתר הנטענות מהרשת, וכן מנועי בנזין ודיזל. עד כה לשוק הישראלי מיובאות רק גרסאות היברידיות מתונות. לפי משווקי אלפא רומיאו, קהל היעד של טונלה הם תושבי בירה צעירים ודינמיים.

בסרטון: אלפא רומיאו טונלה 2022 שנת. ג'יפ.

הגרסה הבסיסית של טונלה בישראל מוצעת במחיר 230,539 ₪. לשם השוואה, המחיר ההתחלתי של הסטלביו הגדול והמעט יותר יוקרתי לאחר עדכון שנת 2020 הוא 282,355 ₪. המתחרה הקרוב ביותר של טונלה, אאודי Q3, יעלה לפחות 280,521 ₪.

חשוב

עיצוב חיצוני

האורך, הרוחב והגובה של אלפא רומיאו טונלה: 4,53×1,84×1,6 מטר. מבחינת המימדים, הדגם משתווה לאאודי Q3. בסיס הגלגלים זהה לזה של ג'יפ קומפאס (2,636 מ"מ), שכן שני הרכבים מבוססים על פלטפורמת FCA Small Wide 4x4 המשותפת. הקרוסאובר שמר על הסגנון של הקונספט משנת 2019, אולם הוענקו לו גם מאפיינים מסורתיים של דגמי אלפא רומיאו: הגריל Scudetto, שיחד עם החריצים בפגוש מהווים פרט אופייני נוסף – Trilobo, או "תלתן", אשר הופיע לראשונה בדגם אלפא רומיאו 1900, דפנות "נקיות" עם הטבעות מורכבות אך לא בולטות ומראות צד ספורטיביות. יחד עם זאת, ניכרים בו כל הסימנים של רכב מודרני – קווי מתאר נמרצים ופנסי מטריקס בעלי שלושה קטעים. חישוקי סגסוגת מגיעים בקוטר מ-17 עד 20 אינץ'.

תא נוסעים

בתא הנוסעים התקינו לוח מחוונים בגודל "12,3 ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "10,25. מערכת הבידור מצוידת בתפעול קולי, תומכת בעדכון OTA ובממשקים האלחוטיים Apple CarPlay ו-Android Auto. הגימור מבוצע מעור אמיתי, אלקנטרה ואלומיניום. רשימת האופציות כוללת מגוון מערכות בטיחות, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על נתיב, התראת התנגשות חזיתית , זיהוי הולכי רגל וניטור שטחים מתים. אלפא רומיאו טונלה החדש הוא הרכב הראשון בעולם עם NFT, פונקציה המקשרת את המכונית לתעודה דיגיטלית באמצעות טכנולוגית בלוקצ'יין. בהסכם עם הלקוח, ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו כדי לשמור על רישומים סודיים ומהימנים של השלבים העיקריים במחזור החיים של הרכב, דבר שמבטיח תחזוקה ראויה ומעלה את הערך של הרכב.

יחידות כוח ושאסי

מאפייני השאסי – מתלים מסוג מקפרסון בעלי קשיחות מתכווננת, בולמי זעזועים Koni אדפטיביים מותקנים כברירת מחדל, בתוספת תשלום ניתן לקבל בולמים נשלטים אלקטרונית עם שני מצבים. המפתחים טוענים שלאלפא רומיאו טונלה 2022/2023 יש את מנגנון ההיגוי ה"חד" ביותר בקטגוריה עם יחס העברה של 13.6:1 ומערכת בלימה אלקטרו-מכאנית ייחודית Integrated Brake System (כזאת מותקנת גם באלפא רומיאו ג'וליה ואלפא רומיאו סטלביו).

אלפא רומיאו טונלה ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

גרסאות

  • היברידית פלאג-אין : מערכת ה-PHEV כוללת מנוע טורבו 4 ציל' MultiAir בנפח 1.3 ל' בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, מנוע חשמלי אחורי בהספק 122 כ"ס וסוללה בקיבולת 15,5 קוט"ש. ההספק הכולל של המערכת הוא 275 כ"ס. ההיבריד מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,2 שניות. טעינה מלאה מתחנת 7,4 קילוואט תיקח 2,5 שעות. טווח הנסיעה החשמלי הוא 60-80 ק"מ.
  • היברידית "מתונה" רגילה: מנוע 4 ציל' 1.5 ליטר בהספק 130 כ"ס ומנוע חשמלי 48 וולט (20 כ"ס) מובנה בתוך תיבת 7 הילוכים רובוטית. הגרסה החזקה יותר מפיקה 160 כ"ס, ולמנוע שלה משודך מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה. ההנעה היא קדמית. זוהי הגרסה שנמכרת בישראל.
  • גרסת דיזל: מנוע בנפח 1.6 ליטר המפיק 130 כ"ס והנעה קדמית (מוצע באירופה).
  • גרסת בנזין: מנוע טורבו 2.0 ליטר בהספק 260 כ"ס בשילוב עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה Q4 (מוצע בארה"ב).
מה תבחרו?
34 קולות