בתערוכת Japan Mobility Show 2023 הנערכת בסוף אוקטובר יש מוצגים מעניינים רבים. יצרניות שונות החליטו להציג בטוקיו הרבה קונפסטים מבטיחים, גם כאלה שכמעט מוכנים לייצור וגם כאלה הנשארים בגדר פנטזיה. הכירו את המכוניות ודגמי התערוכה הכי לא שגרתיים!
הרכבים הכי לא שגרתיים בתערוכת הניידות של יפן 2023
AUTOBOOM

הרכבים הכי לא שגרתיים בתערוכת הניידות של יפן 2023

הרכבים הכי לא שגרתיים בתערוכת הניידות של יפן 2023

בתערוכת Japan Mobility Show 2023 הנערכת בסוף אוקטובר יש מוצגים מעניינים רבים. יצרניות שונות החליטו להציג בטוקיו הרבה קונפסטים מבטיחים, גם כאלה שכמעט מוכנים לייצור וגם כאלה הנשארים בגדר פנטזיה. הכירו את המכוניות ודגמי התערוכה הכי לא שגרתיים!

תערוכת הרכב של טוקיו נערכת רק בשנים אי-זוגיות. בשנת 2021, התערוכה בוטלה בשל נגיף הקורונה, ומאז 2019, כשהיא נערכה בפעם האחרונה, העולם השתנה באופן דרסטי! אפילו שם התערוכה השתנה – מעתה זוהי לא תערוכת הרכב של טוקיו, אלא תערוכת הניידות של יפן. והפעם בתערוכה הזו ראינו הרבה יותר שמות אגדיים יחד עם קונספטים יוצאי דופן!

ניסאן Hyper Force

ניסאן הביאה לתערוכת הניידות 5 דגמי תערוכה, וכל אחד מהם עדיין מאוד רחוק משלב הייצור ההמוני. הקרוב ביותר מתוכם לדגם מוגמר, וכן גם הספורטיבי מכולם, הוא רכב הספורט הקונספטואלי במרכב קופה Hyper Force בעל הספק של 1000 קילוואט (1,360 כ"ס), היורש האפשרי של ניסאן GT-R. בפיתוח שלו עירבו את חטיבת הספורט Nismo ואת Polyphony Digital, המפתחים של סימולטורי המירוצים הפופולריים Gran Turismo. היצרנית עצמה לא קוראת ל-Hyper Force היורש הישיר של GT-R, אבל כאן אין צורך באישור רשמי: הלוגו על ה"אף" מדבר בעד עצמו.

ניסאן Hyper Concepts

ארבעת הקונספטים האחרים של ניסאן הם פנטסטיים לגמרי: מיניוואן Hyper Tourer, קרוסאובר עירוני Hyper Urban בעל פינות וקצוות חדים רבים, רכב שטח לתיור ומסעות ארוכים Hyper Adventure, והכי לא שגרתי מכולם – Hyper Punk, שכנראה מדגים את התדמית החדשה של ניסאן ג'וק העתידי.

טויוטה לנד קרוזר Se

העתיד החשמלי תוקף בחוסר רחמים גם את הלהיטים העולמיים – רכב השטח הפופולרי לא יקבל V8 או V6, וגרוע מכל, לא תהיה לו שלדת סולם! טויוטה לנד קרוזר Se הקונספטואלי הוא רכב שטח בעל שלדה אחודה, שיתרונותיו העיקריים הם המרווח בתא הנוסעים וביצועים משופרים בעת נהיגה על אספלט… הלנד קרוזר החשמלי יאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות, אבל האם הוא ישמור על יכולות השטח בהן מפורסם רכב השטח הנוכחי, בינתיים לא ידוע.

טויוטה EPU

אם הצלחתם לעכל את החדשות לגבי לנד קרוזר החשמלי ה"עירוני", קבלו מכה נוספת: הטנדר החשמלי הקונספטואלי טויוטה EPU בעל הגה מטוס במקום גלגל הגה מסורתי. סביר להניח שגם הוא לא יקבל שלדת סולם, ולא נראה שהוא מוכן למכשולי שטח. עם זאת, דגם התערוכה באורך של 5 מ' נראה בהחלט מוכן לייצור סדרתי.

טויוטה FT-Se

הקונספט טויוטה FT-Se הינו המבשר של מכונית הקופה הספורטיבית מאת חטיבת Gazoo Racing. גם GR Sport העתידית תהיה חשמלית. נכון להיום זה כל מה שידוע לגבי המאפיינים הטכניים. עם זאת, הראו לנו את העיצוב החיצוני הבולט, את המושבים מבית Recaro בריפוד בד קטיפה כחול ואת תא הנוסעים בסגנון מינימליסטי.

לקסוס LF-ZL ו-LF-ZC

שני הקונספטים החשמליים יכולים להפתיע לא רק בעיצוב, אלא גם בצורת המרכב – תצורת האצ'בק היא כלל לא טיפוסית למותג. תא הנוסעים אמנם שופע פוטוריזם, אבל הגה מטוס ומסך מרחף כבר לא יפתיעו אף אחד. לקסוס LF-ZC יקבל עיצוב בלתי שגרתי, מקדם גרר נמוך (פחות מ-0,2), בינה מלאכותית וטווח נסיעה של 1,000 ק"מ! אבל, חשוב מכך, מבטיחים להפוך אותו לדגם סדרתי כבר בשנת 2026.

לגבי LF-ZL הקונספטואלי לא ידוע הרבה. לדברי היוצרים, דגם התערוכה הינו אב-טיפוס של ספינת הדגל החשמלית העתידית של לקסוס: בעת אורך מרכב של 5,3 מ', אורך בסיס הגלגלים הוא 3,35 מ', בתא הנוסעים יש 4 מושבים. מערכת ההפעלה Arene OS תתחבר לתשתיות הכביש ולשירותים ציבוריים. פרטים אחרים, כמו גם התכוניות בנוגע לייצור המוני, לא נחשפים.

מיצובישי D: X Concept

D: X Concept הוא הגלגול החדש של המיניוואן מיצובישי דליקה בעל שלדה אחודה ומערכת היברידית פלאג-אין. המבנה התומך של המרכב מבוסס על אלמנטים מרובעים סגורים, המאוחדים ל"מנהרה" יחידה. בתא הנוסעים מותקנים 6 מושבים נפרדים. הדגש נעשה על "מכסה המנוע השקוף" – מסך ענק לכל רוחב החלק הקדמי של הקבינה, המציג את האזור מלפנים ואת זווית הפנייה של הגלגלים.

מאזדה Iconic SP

הקונספט Iconic SP היא מכונית קופה קומפקטית שעשויה להפוך ליורשת של מאזדה MX-5 הנוכחית. יחידת הכוח מבוססת על מנוע רוטורי, מה שמיד שולח אותנו חזרה לRX-7 האייקונית. עם זאת, הרוטור של הקונספט אינו משמש להאצת המכונית, אלא לטעינת הסוללה! כן, Iconic SP הוא היבריד טורי, כאשר מנוע הבעירה הפנימית מטעין את הסוללה, ואחד או כמה מנועים חשמליים בהספק כולל של 370 כ"ס מסובבים את הגלגלים. סכימה כזו כבר מיושמת במאזדה MX-30 הסדרתית, לכן קיימת אפשרות טובה שהוקנספט יגיע לשלב הייצור.

הונדה פרלוד

הונדה החליטה להחיות את השם Prelude. פרלוד הנוכחית, או ליתר דיוק, אב הטיפוס שלה, נראית כמעט מוכנה לייצור המוני: שום תווים פנטסטיים, הכל מציאותי ומובן, ייתכן שאפילו יהיה מנוע בעירה פנימית, ולא רק חשמלי. אך כרגע יש מעט מאוד פרטים, אפילו תא הנוסעים מוסתר לחלוטין על-ידי החלונות המושחרים.

סובארו Sport Mobility

סובארו ספורט מוביליטי מכונית קופה מרהיבה המיועדת לשטח עם קשתות גלגלים "כרותות" יוצאות דופן. הפרט הידוע היחיד הוא שהמכונית החשמלית תקבל מערכת היגוי כפול. לעת עתה, זהו קונספט גרידא ללא תוכניות לייצור סדרתי.

איזה קונספט אהבתם יותר?
22 קולות