פיג'ו 2008 המעודכן נחת בישראל: הקרוסאובר נהיה מעניין יותר מבחוץ ונוח יותר מבפנים
לקראת סוף דצמבר נחת בישראל פיג'ו 2008 המעודכן. הקרוסאובר נהיה מעניין יותר מבחוץ ונוח יותר מבפנים, וכבר בגרסה הבסיסית מגיע עם מסך מולטימדיה 10 אינץ'. בתחילת הדרך הוא יוצע עם מנוע בנזין טורבו בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס בשלוש רמות גימור. המחירים יתחילו ב-145,990 שקלים*.
*כל המחירים כאן ולהלן לא כוללים אגרת רישוי, נכון לדצמבר 2023.
על תחילת המכירות הודיעה היבואנית הרשמית של פיג'ו בישראל, קבוצת לובינסקי. בנוסף לגרסת בנזין בארץ יוצע פיג'ו e-2008 החשמלי, אך מאוחר יותר, בשנת 2024
פיג'ו 2008 הוא הקרוסאבור הנמכר ביותר של המותג הצרפתי והשני בדירוג הפופולריות הכללי אחרי ההאצ'בק 208. הדור השני הנוכחי יצא ביוני 2019, מאז נמכרו יותר מ-700 אלף יחידות של הדגם בכל השווקים, 75 אלף מהם היו גרסאות חשמליות. במאי 2023 הקרוסאובר עבר עדכון.
עיצוב חיצוני
קל להבחין בין פיג'ו 2008 שנת 2024 החדש לקודמו. בחזית הופיעו: לוגו חדש, שלושה פסי לד במקום פס יחיד, פגוש וגריל אחרים. השינויים לא השפיעו על אורכו הכללי של המרכב (4,300 מ"מ). הפנסים האחוריים קיבלו מילוי שונה. כבר ברמת הגימור הבסיסית תקבלו תאורת לד מלאה. בין פרטים קטנים – גופן שונה של הסמלים על המרכב. הג'נטים בקוטר מ-R16 עד R18 מגיעים בעיצוב שונה.
תא נוסעים
מערכת המולטימדיה שהפכה לאלמנט הראשי בחלל הפנימי, קיבלה מסך "10 אפילו בגרסאות הפשוטות ביותר (קודם לכן הותקן מסך "7 צנוע). גרסאות Allure ו-GT הבכירות מציעות מסך HD עם קונטרסט מוגבר. המודרניזציה העניקה גרפיקה חדשה, עוזר קולי חכם יותר ופונקצית עדכון OTA. יש תמיכת Android Auto ו-Apple CarPlay.
מוט ההילוכים הוחלף בבקר קומפקטי, אך הקונסולה המרכזית עצמה לא השתנתה. השיפורים באלקטרוניקה מסתכמים בהגברת הספק המטען האלחוטי למכשירים ניידים, כעת 15 במקום 5 וואט. בתא הנוסעים הופיעו יותר יציאות USB. הותקנו מצלמות חניה אחוריות וקדמיות ברזולוציה גבוהה יותר. כמו כן, יש לציין את חומרי ריפוד המושבים השונים.
בטיחות
על הבטיחות בכל הגרסאות אחראיות מערכות בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים וניטור מצב הנהג. רמת הגימור ALLURE מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בעלת טווח פעולה מוגדל, שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים וזיהוי תמרורים מתקדם. ה-GT תוסיף אורות גבוהים אוטומטיים.
מנועים וגרסאות
פיג'ו 2008 שנת 2024 בינתיים זמין בישראל בגרסה אחת: אותו מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס שהותקן בדגם הקודם בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. קרוסאובר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 9,1 שניות, מהירות מרבית – 203 קמ"ש. צריכת דלק בנהיגה משולבת – 16,7 ק"מ לליטר.
בשנת 2024 באירופה תופיע גרסה היברידית חדשה המבוססת על מנוע טורבו בנזין 1.2 ל' (136 כ"ס) בשילוב עם מתנע-גנרטור 48 וולט ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. אך כרגע לא ידוע אם גרסה כזו תשווק אצלנו בעתיד.
עם זאת, פיג'ו e-2008 החשמלי יופיע בישראל בוודאות, אבל כבר ב-2024. הוא צויד במנוע חשמלי חדש, חזק יותר ב-20 כ"ס מהקודם: כעת הוא מפיק 156 כ"ס ו-260Nm, בנוסף, הוא צורך פחות אנרגיה. קיבולת הסוללה הוגדלה מ-50 ל-54 קוט"ש, והטווח גדל בהתאם – מ-345 ל-406 ק"מ (לפי מחזור WLTP). נותרו המטענים הקודמים: 7,4 קילוואט (סטנדרטי), 11 קילוואט אופציונלי ומטען DC בהספק 100 קילוואט.
רמות גימור ומחירים
פיג'ו 2008 החדש יוצע בישראל בשלוש רמות גימור.
ACTIVE: רמת הגימור הבסיסית, אבזור צנוע למדי – חישוקי R16, חיישני אור וגשם, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים ועוד. מחיר – החל מ-145,990 שקלים.
ALLURE: מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10, חיישני חניה קדמיים, מצלמת HD עם מבט מלמעלה, בלם חניה חשמלי, שקעי USB נוספים בתא הנוסעים, כולל אחד לטעינה מהירה, מושבים קדמיים מתכווננים לגובה, חלונות אחוריים כהים, מראה פנימית בעלת עמעום אוטומטי, חישוקי R17 כברירת מחדל. המחיר מתחיל ב-148,990 שקלים.
GT: גרסת הספורט הבכירה, בנוסף לשכלולים חיצוניים קלים וג'נטים R18 תקבל מסך 3D בלוח המחוונים, מראה פנימית נטולת מסגרת, תאורת אווירה בת 8 גוונים, מושבי ספורט, סאנרוף, מטען אלחוטי והרבה יותר. כל זה עולה החל מ-158,990 שקלים.