טויוטה היילנדר (Highlander) – קרוסאובר בינוני מבית הקונצרן היפני Toyota, נמצא בייצור משנת 2000. מצויד בהנעה קדמית או כפולה. קיימת גרסה היברידית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי משווק הדור הרביעי לקרוסאובר בדגם שנת 2020.
טויוטה היילנדר ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טויוטה היילנדר. "תושב הרים" חכם

טויוטה היילנדר ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג

טויוטה היילנדר (Highlander) – קרוסאובר בינוני מבית הקונצרן היפני Toyota, נמצא בייצור משנת 2000. מצויד בהנעה קדמית או כפולה. קיימת גרסה היברידית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי משווק הדור הרביעי לקרוסאובר בדגם שנת 2020.

«Highlander» היא מילה באנגלית שפירושה "תושב הרים". טויוטה לא יכלה להשתמש בשם זה באוסטרליה ויפן מאחר ובמדינות אלו כבר נמכר רכב אחר תחת אותו שם, לכן שם הוא נקרא Kluger (משמעות המילה הגרמנית «klüger» – חכם או אפילו חכם מאוד).

היילנדר המודרני – קרוסאובר גדול אידיאלי עם שאיפות של רכב שטח. הוא מרהיב בעיצובו המרשים, בתא נוסעים בן 7 מקומות המרווח, באבזור חדשני, ברמת בטיחות ללא פשרות ובאמינות האגדית של טויוטה. היילנדר תופס עמדה של רכב עבור חובבי סגנון נהיגה אקטיבי. מתחריו הישירים הינם רכב שטח הבינוני פורד Explorer, מיצובישי Pajero וניסאן Patrol הגדולים, ואפילו קרוסאובר של טויוטה עצמה – Land Cruiser.

הארגון לבטיחות בדרכים של חברות ביטוח האמריקאי (IIHS) הכריז על היילנדר כרכב כביש-שטח שני לאחר טויוטה 4Runner מבחינת שיעור תמותת נהגים נמוך ביותר בעת תאונה. ועל פי הדירוג העצמאי של ארגון ANCAP האוסטרלי (Australasian New Car Assessment Program) טויוטה Highlander/Kluger השיג את תוצאות בטיחות הגבוהות ביותר: 5 נקודות מתוך 5 אפשריות.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2000 ל- 2007, עבר מתיחת פנים ב- 2003. היילנדר הראשון נוצר על פלטפורמת טויוטה Camry, אשר שירתה את לקסוס RX/טויוטה Harrier כמו כן. דווקא לאחר הצלחתו של לקסוס RX בארה"ב, טויוטה החליטה ליצור גרסה זולה יותר של דגם זה. חישובי המשווקים התגשמו – קרוסאובר, אשר נוצר במיוחד עבור ארה"ב, תפס את הנישה הריקה בין RAV4 ל- 4Runner וזכה לפופולאריות רבה. בחודש נמכרו בסביבות 6 אלף רכבים באמריקה ואלפיים ביפן.

לקרוסאובר החדש היה מרכב מונוקוק, מתלים אחוריים עצמאיים, אמנם, לא יכל להשוויץ ביכולות שטח יוצאות מן הכלל. הוצעו גרסאות עם הנעה קדמית או כפולה (עם מצמד בין-צירי). תא הנוסעים הגיע עם חמישה או שבעה המקומות. בקרוסאובר הותקנו מנועי בנזין – 2,4 ליטר בהספק 155 כ"ס ו- 3 ליטר V6 בהספק 220 כ"ס, אליהם שודכה תיבת 4 הילוכים אוטומטית.

בשנת 2003 היילנדר הפך לרכב כביש-שטח הנמכר ביותר בארה"ב.

לאחר מתיחת פנים שנת 2003/2004 מנוע 6 צילינדרים הקודם הוחלף לאחד חדש בנפח 3,3 ליטר המפיק 220 כ"ס, הוא כבר פעל בצוותא עם גיר 5 הילוכים אוטומטי. הופעתו החיצונית התחדשה בגריל ופגוש קדמי חדשים, ובתא הנוסעים הופיעו קונסולה מרכזית חדשה בעלת תוספות דמוי-אלומיניום והגה רב-תכליתי.

בשנת 2005 הושקה גרסה היברידית של היילנדר המצוידת במנוע בנזין 3,3 ליטר ומנוע חשמלי. הספק הכולל של חטיבות כוח זו – 270 כ"ס, צריכת דלק ממוצעת – 7,8 ליטר ל- 100 ק"מ בלבד.

דור שני

יוצר בין השנים 2007 ל- 2013, עבר מתיחת פנים ב- 2010. מכירות היילנדר השני התחילו ביולי 2008, של גרסתו ההיברידית – בספטמבר 2008. הקרוסאובר צויד במנוע V6 בנפח 3,5 ליטר המפיק 270 כ"ס ובתיבת 5 הילוכים אוטומטית, הגיע עם הנעה קדמית או כפולה. חטיבת הכוח של הגרסה ההיברידית כללה מנוע בנזין 3,3 ליטר V6 (בהמשך הוחלף ל- 3,5 ליטר) ומנוע חשמלי. בשנת 2008 הופיעה גרסה בסיסית חדשה לקרוסאובר בעלת מנוע 2,7 ליטר 4 צילינדרים בהספק 188 כ"ס, היא צוידה בתיבת 6 הילוכים אוטומטית ובהנעה קדמית.

מתיחת פנים בשנת 2010 העניקה לקרוסאובר "הבעת פנים" אחרת, כמו כן, החלו לייבא אותו לרוסיה ואוקראינה.

דור שלישי

יוצר בין השנים 2013 ל- 2020, עבר מתיחת פנים ב- 2016 (נכון לשנת 2021 מכירותיו של דגם 2016 לאחר מתיחת פנים ממשיכות, אף על יציאתו של הדור הרביעי). היילנדר השלישי גדל במימדים, נהיה דינאמי ומרווח יותר, מוצע בגרסת 7 או 8 מקומות. בהיצע המנועים – שני דגמי בנזין: מנוע 3,5 ליטר משוכלל ו- 2,7 ליטר חדש. שניהם מצוידים בתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

הדור השלישי של טויוטה היילנדר קיבל צללית חדשה בעלת דגשי כרום, גריל טרפזי, פנסי אור נמוך ותאורת יום LED חדשים, דלת מטען חשמלית עם זיכרון מספר אפשרויות גובה, עיטורי כרום וג'נטים R19.

באופן ניכר שופרו חומרי גימור תא הנוסעים, נוספו צג 4,2 אינץ' ומסך מגע 8 אינץ' של מערכת המולטימדיה-ניווט, מספר מערכות עזר לנהג חדשות, חלוקת מרווח מדוקדקת יותר של חלל הפנים ומתלים משוכללים התורמים להתנהגות הכביש של הרכב. באבזור הבסיסי הופיעו בקרת שיוט אדפטיבית ושמונה כריות אוויר.

לאחר מתיחת פנים ב- 2017 היילנדר זכה לעיצוב חדש, למבחר אופציות מורחב ולמנוע V6 חדש בנפח 3,5 ליטר עם הזרקה ישירה במקום רב-נקודתית (הספק של 249 כ"ס נותר זהה). כמו כן, נוסף גיר 8 הילוכים אוטומטי.

דור רביעי

נמצא בייצור משנת 2020 עד עתה (נתונים לשנת 2021). טויוטה היילנדר החדש מצויד בהנעה כפולה, אולם בגרסה הבסיסית – מערכת הנעה בעלת מצמד שילוב סרן אחורי מסורתי, ובמהדורת Luxe Safety – שני מצמדים נפרדים לשילוב גלגלים אחוריים (דבר המאפשר לחלק את המומנט בין הגלגלים באופן גמיש). כעת זהו קרוסאובר גדול בן 7/8 מקומות. לישראל מיובאת הגרסה ההיברידית בלבד.

המעבר לארכיטקטורת TNGA הגלובאלית אפשר לשכלל את כל מאפייני הקרוסאובר, לשפר את התנהגות הכביש וכושר התמרון, להגביר את נוחות הנהיגה ולהפוך את הרכב לנוח עוד יותר עבור הנוסעים.

הודות לפלטפורמת TNGA החדשה, היילנדר החדש גדל במימדים וקיבל עיצוב חדש, ברוטאלי ואלגנטי בו-זמנית. את מראהו החיצוני המרשים של הקרוסאובר מפסלים גריל טרפזי דו-מפלסי, כנפיים עוצמתיות ומרכז מכסה מנוע בולט. הצורה האלגנטית של פנסי LED קדמיים קובעת את הסגנון המוכר, וקו מוזז לאחור של הגג ה"מרחף" באוויר, הודות לקורות הצבועות בשחור, מעניק לתדמית דינמיות. את ההופעה המרשימה משלימים גלגלי R20 גדולים, דפני מרכב שרירניות ותוספת דקורטיבית מאחור הממשיכה את הנושא העיצובי שקבעה צורת הפגוש האחורי.

טויוטה היילנדר 2020/2021 הינו אחד מהרכבים הבטיחותיים ביותר בשוק, מה שמוחך באמצעות ציון גבוהה ביותר על פי תוצאות מבחנים של שלושה ארגונים עצמאיים – NHTSA ו- IIHF הצפון-אמריקאים, ו- ANCAP האוסטרלי.

הגדלת בסיס הגלגלים של המכונית ב- 60 מ"מ, יחד עם ירידה בגובה המרכב של 40 מ"מ והעברת הגה כוח החשמלי לגל ההגה אפשרו להגדיל את מרחב המחייה עבור נוסעים, להנמיך את מרכז הכובד, לשכלל את מאפייני הנהיגה ולהשיג איזון מופתי בין נוחות להתנהגות כביש. כיול מתלים החדש מבודד בצורה מיטבית את הנוסעים ברכב מפגמי הכביש, ואווירודינמיקה משופרת משמעותית ובידוד רעשים ברמה גבוהה הופכים כל נסיעה לנוחה ככל האפשר.

טויוטה היילנדר 2020/2021 הינו אחד מהרכבים הבטיחותיים ביותר בשוק, מה שמוחך באמצעות ציון גבוהה ביותר על פי תוצאות מבחנים של שלושה ארגונים עצמאיים – NHTSA ו- IIHF הצפון-אמריקאים, ו- ANCAP האוסטרלי. הקרוסאובר הגדול מצויד בחבילת מערכות בטיחות אקטיבית Toyota Safety System 2.0, המאפשרת לזהות בזמן פוטנציאל התנגשות בעזרת מערכת התראה על סכנת התנגשות חזיתית PCS משוכללת בעלת טווח מהירויות מורחב, מערכות זיהוי תמרורים RSA, מערכות בקרת שיוט דינאמית מבוססת רדאר DRCC המאפשרת להאט אף עד עצירה מלאה ולהמשיך את התנועה, ללא פגיעה בנוחות. בקרת שיוט חכמה iDRCC מצוידת בפונקציית שמירת מהירות המצוינת בתמרורים.

בעת רכישת רכב, האם אתם מתעניינים בדירוגי בטיחות של ארגונים ממדינות שונות?
2 קולות