זיקר זהו כבר מותג הרכב החשמלי הרביעי (!) שנוסד על-ידי תאגיד הרכב הסיני ג'ילי. הדגם הראשון למותג השאפתני – ליפטבק חשמלי גדול זיקר 001 שנמצא בייצור מאוקטובר 2021. הרכב מיוצא לשווקים חיצוניים, כמיטב המסורת, המדינות הראשונות שקיבלו אותו היו רוסיה, ומה שקצת קצת פחות צפוי, אוזבקיסטן. מעניינת העובדה שזיקר 001 כבר הספיק לשבו
זיקר 001. שני שיאי עולם
AUTOBOOM

זיקר 001. שני שיאי עולם

זיקר 001. שני שיאי עולם

זיקר זהו כבר מותג הרכב החשמלי הרביעי (!) שנוסד על-ידי תאגיד הרכב הסיני ג'ילי. הדגם הראשון למותג השאפתני – ליפטבק חשמלי גדול זיקר 001 שנמצא בייצור מאוקטובר 2021. הרכב מיוצא לשווקים חיצוניים, כמיטב המסורת, המדינות הראשונות שקיבלו אותו היו רוסיה, ומה שקצת קצת פחות צפוי, אוזבקיסטן. מעניינת העובדה שזיקר 001 כבר הספיק לשבור שני שיאי עולם ונכנס לספר השיאים של גינס. הוא הצליח להשיג את המהירות הגבוהה ביותר במהלך דריפט, 207,9 ק"ש ולעבור בסלאלום בין 50 קונוסים בזמן שיא עבור מכוניות חשמליות – 49,05 שניות.

תוך 3 חודשים בלבד בשנת 2021 היקף המכירות של 001 הגיע ל-6 אלף יחידות , ובמהלך שנת 2022 הלא מלאה נמכרו כמעט 40 אלף רכבים (וזאת למרות המחיר הגבוה). כפי שטוענים בחברה, הליפטבק החשמלי החדש מציע "ביצועים של טסלה מודל X בחצי מחיר".

מעניין
Lynk&Co 1 2022. SUV 5-doors, 1 generation, restyling 2.

במקור הרכב החשמלי במרכב ליפטבק פותח עבור מותג אחר, שגם נמצא בבעלות ג'ילי. לכן העיצוב שלו מזכיר את דגמי Lynk&Co. הדגם הזה, כמו גם שאר הדגמים הנוכחיים והעתידיים של המותג, מבוסס על הפלטפורמה המודולרית SEA (Sustainable Experience Architecture). זיקר 001 הוא רכב מאובזר היטב ויקר, ולא רק בשביל סין, אלא בסטנדרטים עולמיים (מחיר – מ-97 עד 125 אלף דולר, בסין הדגם נמכר תמורת 58-45 אלף דולר).

העיצוב החיצוני

זיקר 001 החדש מאוד דומה למכונית הקונספט Lynk & Co Zero משנת 2021, אפילו הדלתות נטולות המסגרת עם הידיות הנשלפות עברו לדגם ההמוני ללא שינוי. הרכב עצמו יצא גדול: אורך 4,970 מ"מ, רוחב 1,999 מ"מ, גובה 1,560 מ"מ, בסיס גלגלים 3,005 מ"מ וג'נטים בקוטר R22. מקדם הגרר של המרכב – 0,23. מלפנים זוהרים פסים אנכיים של אורות היום. הפנסים עצמם "יושבים" בפגוש. הפנסים האחוריים נראים מעניין הודות לסטרוקטורה התלת-מימדית של אורות היום ופס הלד הנמתח לאורך כל החלק האחורי של המרכב. כל יחידות התאורה – לדים.

מומחים רבים משווים את זיקר 01 לדגמי פורשה: הסגנון הכללי של הליפטבק הסיני דומה לפורשה פאנאמרה, אבל יש הרואים דמיון לפורשה טייקן.

מעניין

חלל פנימי

בהשוואה לקונספט, תא הנוסעים של זיקר 001 גם השתנה באופן לא מהותית, רק בגימור. הרכב קיבל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "8,8 ומסך מולטימדיה גדול ("15,4). מתחת למסך מותקן פתח אוויר, תחתיו – יחידת כפתורי המגע לגישה לפונקציות העיקריות. בטונל המרכזי ממוקמים משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, ג'ויסטיק זעיר לבחירת מצבי נהיגה בצורה לא שגרתית, בקר מסתובב לשליטה במולטימדיה ושני מחזיקי כוסות.

מבין האופציות האופנתיות השגרתיות יותר – תצוגה עילית וכפתורי מגע על חישורי ההגה. תא הנוסעים מפואר, ריפוד איכותי בעור נאפה וסוגי פלסטיק יקרים. באשר לקיבולת המטען, תא המטען מרשים בנפח שלו כאשר המושבים האחוריים מקופלים (2,144 ליטר). ישנו גם תא מטען לא גדול מלפנים, שם ניתן למקם מטען חיצוני יחד עם כבלים. מפרט האבזור כולל גג פנורמי, מערכת השמע Yamaha ובקרת אקלים תלת-אזורית. מצלמות וחיישנים רבים אחראים על פעולת מכלול הבטיחות הפרוגרסיבי. הדלתות של הרכב מצוידות במנגנון חשמלי, על מנת לפתוח אותן מספיק לגעת בחיישן. מערכת הבטיחות תוודא שאין סכנה ותפתח בצורה חלקה את הדלת.

יחידות כוח

לזיקר 001 שנת 2023 יש שלוש גרסאות:

Zeekr 001 ‏2021. מנוע. ליפטבק, 1 דור
  • גרסת ההנעה האחורית עם מנוע חשמלי אחד בהספק 272 כ"ס וסוללה בקיבולת 100 קילוואט. גרסה זו מציעה את טווח הנסיעה הארוך ביותר – עד 700 ק"מ (לפי NEDC). האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 6,9 שניות.
  • גרסת הנעה כפולה עם שני מנועים בהספק כולל של 544 כ"ס. ליפטבק כזה מזנק ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות. הסוללה בקיבולת 86 קוט"ש אמורה לספק מעל 500 ק"מ של טווח.
  • הגרסה הבכירה – הנעה כפולה וסוללה גדולה המאפשרת לעבור עד 606 ק"מ.

הרכב תומך בטעינה מהירה בהספק עד 360 קילוואט. טעינה כזאת תאפשר להחזיר 120 ק"מ של טווח תוך 5 דקות. הדגם מצויד במתלי אוויר עם בולמי זעזועים אדפטיביים המפאשרים לכוונון את מרווח הגחון בטווח בין 117 ל-220 מ"מ.

האם לדעתכם זיקר 001 דומה לפורשה טייקן?
26 קולות