למבורגיני הורקאן – מכונית-על בעלת מנוע מרכזי והנעה כפולה, המיוצרת על ידי חברת Lamborghini מאז שנת 2014. הופיעה לראשונה בתצוגת רכב בז'נבה בתור חלופה לדגם גייארדו; סוגי מרכב אפשריים: קופה ורודסטר. Huracán – שמו של אל הרוח במיתולוגיה של מאיה, אותו שם נשא שור קרב אשר הופיע במלחמת שוורים בסוף המאה ה- 19. המילה מובנת לעמי
למבורגיני  הורקאן ‏2014. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

הוריקן שמשנה חיים

למבורגיני  הורקאן ‏2014. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

למבורגיני הורקאן – מכונית-על בעלת מנוע מרכזי והנעה כפולה, המיוצרת על ידי חברת Lamborghini מאז שנת 2014. הופיעה לראשונה בתצוגת רכב בז'נבה בתור חלופה לדגם גייארדו; סוגי מרכב אפשריים: קופה ורודסטר. Huracán – שמו של אל הרוח במיתולוגיה של מאיה, אותו שם נשא שור קרב אשר הופיע במלחמת שוורים בסוף המאה ה- 19. המילה מובנת לעמים רבים, מאחר ונשמעת כמו "הוריקן", "hurricane" וכדומה.

למבורגיני בקולנוע

מכוניות של המותג מופיעות בסרטים החל משנת 1969 כאשר יצא הסרט הידוע "הג'וב האיטלקי" (Italian Job, בבימויו של פיטר קולינסון), שבו לצד מייקל קיין ובני היל כיכבה מיורה P400 בצבע כתום האייקוני. הסרט מתחיל בסצנה נפלאה היכן מכונית על האגדית דוהרת לאורך סרפנטינה המתפתלת בין השלגים של מעבר ההרים סן-ברנראר – דוהרת לעבר תאונה מאורגנת.

בנוגע להורקאן, מיד עולה לראש הקופה האפור שבו נהג ברשלנות הניירוכירורג סטיבן סטריינג' (בגילומו של בנדיקט קמברבאץ'). הסרט נקרא "דוקטור סטריינג'" (Doctor Strange, מבוים ע"י סקוט דריקסון, 2016), והעובדה שהמנתח יכול להרשות לעצמו לתפעל מכונית-על כזו מעידה על רמת המומחיות שלו. לו הייתה לדוקטור מכונית פחות דינמית, שאינה דורשת את מלוא ריכוזו של הנהג, גורלו של הגיבור לא היה משתנה באופן כה דרסטי. במספר סצנות של הסרט "לילה בטירוף" (Game Night, בבימוי של ג'ון פרנסיס דיילי וג'ונתן גולדטשיין, 2016) כיכב הורקאן ספיידר.

מבנה

מימדיו של הורקאן הם הבאים: אורך – 4459 מ"מ, רוחב – 1924 מ"מ, גובה – 1165/1180 מ"מ (רודסטר/קופה), בסיס גלגלים – 2620 מ"מ. מרווח הגחון של מכונית הספורט, כמובן, אינו גדול: 135 מ"מ בלבד. מרווח גחון הקטן, והעיקר, מנוע מרכזי וחלוקת משקל של 43/57 אחוזים בין הסרנים מעניקים התנהגות כביש מופתית ובטיחות בזמן נהיגה. הדגם חולק פלטפורמה עם אאודי R8, מאחר והחל משנת 2010 מותג למבורגיני שייך לקונצרן VAG.

למבורגיני הורקאן מצויד במנוע 5,2 ליטר 10 צילינדרים אטמוספרי בהספק 610 כ"ס בעת 8250 כ"ס ו- 560Nm בעת 6500 סל"ד. המשקל היבש של הדגם הוא 1422 ק"ג. בהמשך הספק המנועים הוגבר עד 640 כ"ס. תיבה: 7 הילוכים LDF דו-מצמדית המשלבת הילוך מראש. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש מתרחשת תוך 2,9 שניות. מהירות מרבית – 325 קמ"ש.

Huracán – שמו של אל הרוח במיתולוגיה של מאיה, אותו שם נשא שור קרב אשר הופיע במלחמת שוורים בסוף המאה ה- 19. המילה מובנת לעמים רבים, מאחר ונשמעת כמו "הוריקן", "hurricane" וכדומה.

כבר כברירת מחדל הרכב מצויד במנגנוני בלמים קרבון-קרמיים. בעל הגה כוח אקטיבי עם מאפיינים פרוגרסיביים ומתלים מסתגלים עם בולמי זעזועים בבקרה אלקטרונית. בהתאם לתנאי הדרך ומצב נהיגה הנבחר המערכת מסוגלת לבחור נוקשות מתלה אופטימלית עבור כל גלגל בנפרד. בקרת יציבות, מערכות ABS ו- TCS נכללות במפרט הבסיסי.

יתר על כך, הורקאן הינו רכב סדרתי הראשון העולם בעל מערכת ניווט אינרציאלית (LPI — Lamborghini Piattaforma Inerziale). השימוש בחיישנים גירוסקופיים ומדי תאוצה מאפשרים מדידות מדויקות יותר של תנועת הרכב, ובכך משפר משמעותית את איכות התנהגות הכביש.

גרסאות

בשנת 2015 בתצוגת רכב בלוס-אנג'לס נחשף הדגם החדש הורקאן LP 580-2. ההבדל העיקרי שלו הייתה מערכת הנעה אחורית. כמו כן, הפגוש הקדמי והדיפיוזר עברו שינוי חזותי קל. הספק המנוע הונמך בכוונה עד 580 כ"ס. משקל הרכב ירד ב- 33 ק"ג, מ- 1422 עד 1389 ק"ג.

הגרסה הבכירה של הורקאן נשאה את השם פרפורמנטה (שנת 2017). במהלף ייצורה המהנדסים הרכיבו מחדש כמעט כל מנגנון של מכונית הקיימת. חזותית הדגם החדש נבדל בכנף נגדית אחורית מאסיבית עשויה קרבון ובעיצוב הפגוש הקדמי בסגנון של אוונטדור S ה"בכיר". נוסף על כך מכונית העל זכתה לספליטר קדמי ודיפיוזר מקרבון וקצוות אגזוז העגולים נדדו קרוב יותר לפנסים. חלל הפנים מתהדר באלקנטרה ובלוח מחוונים דיגיטלי. מערכת המולטימדיה תומכת באפל קארפליי. מנוע – 5,2 ליטר V10 ששודרג מ- 610 עד 640 כ"ס, עם זאת המומנט המרבי גדל עד 600Nm. לכך תרמו מערכת קירור משופרת, סעפת יניקה חדשה, מערכת פליטה משוכללת ושסתומי טיטניום. משקל הרכב ירד ב- 40 ק"ג (עד 1,382 ק"ג).

כעבור שנה בז'נבה היצרנית חשפה לעולם את הגרסה הפתוחה אשר קיבלה את התוספת Spyder לשמה. ההבדל המרכזי מהקופה הוא הגג הנפתח שמסוגל להיסגר תוך 17 שניות אפילו תוך כדי תנועה, אם המהירות אינה עולה על 50 קמ"ש. מבחינה טכנית הורקאן פרפורמנטה ספיידר זהה לקופה.

למבורגיני הורקאן EVO קיבל היגוי כפול: הגלגלים האחוריים פונים בזווית קטנה, מה שתורם לכושר התמרון במהירויות נמוכות וליציבות מוגברת – בגבוהות.

באביב שנת 2019 הוצג דגם חדש אשר מוצע בשוק כיום, הורקאן EVO. הוא מצויד באותו מנוע V10 בהספק 640 כ"ס. המנוע פעול בזוג עם גיר 7 הילוכים רובוטי דו-מצמדי. גרסה זו זכתה לשידורגים בתחום האווירודינמיקה, לעיצוב חיצוני קצת שונה ולאבזור מתקדם. ג'נטים בעיצוב חדש וכוח הצמדה משופר – המאפיינים של הורקאן EVO החדש. בתא הנוסעים מצוי גימור חדש מעור ואלקנטרה עם דגשים כתומים, ניתן להזמין תוספות מקרבון, ובנוסף תאורת אווירה. על הקונסולה המרכזית הופיע מסך מגע 8,4 אינץ' המאפשר לשלוט במערכת האקלים, בהגדרות המושבים, בטלמטריה ובפונקציות משניות אחרות. מערכת המולטימדיה כוללת כונן קשיח בנפח גדול ותומכת באפל קארפליי. בין מאפיינים טכניים הראויים לציון של למבורגיני הורקאן EVO נבליט את ההיגוי הכפול, כמו באוונטדור S הבכיר: הגלגלים האחוריים פונים בזווית קטנה, מה שתורם לכושר התמרון במהירויות נמוכות וליציבות מוגברת – בגבוהות. המכונית צוידה בקומפלקס Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), מעבד מרכזי אשר שולט במתלים האדפטיביים עם נוזל מגנטו-ריאולוגי בבולמי זעזועים המשוכללים, בחטיבת הכוח ובבקרת היציבות. סך הכך מוצעים שלושה מצבי נהיגה: Strada, Sport ו- Corsa.

מעט מאוחר יותר בשנת 2019 הוצג הורקאן ספיידר EVO בעל גג מתקפל רך שניתן להרים ולקפל תוך 17 שניות (פועל תוך כדי תנועה במהירות עד 50 קמ"ש). בגלל מנגנון הגג הרודסטר יצא כבד ב- 120 ק"ג (1,542 ק"ג) ביחס לגרסה בעלת גג קשיח. כתוצאה מכך, EVO ספיידר מזנק ל- 100 קמ"ש תוך 3,1 שניות, ול- 200 – תוך 9,3 (הגרסה הקודמת עושה זאת תוך 3,4 ו- 10,2 שניות בהתאם), מהירות מרבית – 340 קמ"ש. בשאר המכונית עברה את אותם שינויים כמו הקופה.

הייתם רוצים מכונית-על כזו?
5 קולות