Aito M5. היברידי או חשמלי
Aito M5 הוא קרוסאובר שמגיע בגרסה היברידית נטענת או חשמלית לחלוטין. הגרסה הראשונה יצאה לאור בדצמבר בשנת 2021, הגרסה השנייה - בספטמבר בשנת 2022. הדגם הראשון של מותג הסיני לייצור רכבים חשמליים Aito (Adding Intelligence to Auto) הורכב על בסיס פלטפורמה Seres REEV DE-i, המשותפת עם קרוסאובר סרס SF5. זהו רכב אטרקטיבי ודינמי בכל הגרסאות שלו שהורכב עם שימוש בטכנולוגיות חכמות של ענקית ה-IT Huawei, יצרנית סמארטפונים "חכמים" ידועה. בעצם, חברת Huawei יזמה את הקמתו של פרויקט Aito והיא אחראית על השיווק והמכירות, בנוסף היא מספקת לרכבים טכנולוגיות למידע. חברה Seres עסוקה בהרכבה בלבד. למעשה, Aito הוא הרכב של Huawei.
בישראל המותג סרס מיוצג בדגם סרס 3 EV - קרוסאובר קומפקטי חשמלי לחלוטין שמיוצר משנת 2022. הרכב מגיע עם עיצוב בולט, מפרט אבזור עשיר ומצויד במנוע חשמלי בעל הספק 163 כ"ס.
Aito M5 ההיברידית
Aito M5 ההיברידי החדש מתואר כ"מקום לחיות בו על הגלגלים". התואר המפואר מבוטח על-ידי Huawei שמספק מערכות סיוע לנהג, חיבור אלחוטי, בקרה במערכות של הרכב החשמלי ועוד. אורך המרכב עומד על 4,770 מ"מ, רוחב - 1,930, גובה - 1,625. בסיס הגלגלים עומד על 2,880 מ"מ. הרכב מגיע עם גלגלים בגודל 255/50 R19 או 255/45 R20.
יחידת הכוח מורכבת ממנוע טורבו בנפח 1.5 ליטר בעל הספק 125 כ"ס שפועל בשיתוף עם אלטרנטור וטוען את הסוללה במהלך הנסיעה. בזכות הטעינה (יחד עם מיכל דלק מלא) הסוללה עם קיבולת 40 קילוואט מספקת טווח נסיעה בסך 1,100 ק"מ! אבל יש אפשרות נסיעה על כוח חשמלי בלבד: המנועים החשמליים מפעילים את הגלגלים. ההספק הכולל של הגרסה הבסיסית של הקרוסאובר עומדת על 428 כ"ס (224 כ"ס על הציר הקדמי ו-204 כ"ס על הציר האחורי). גרסת Performance מפיקה 496 כ"ס, היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 0.8 ליטר ל-100 ק"מ.
Aito M5 החשמלי
Aito M5 EV זוהי הגרסה המקבילה החשמלית של הגרסה ההיברידית הנטענת. העיצוב החיצוני של הגרסה החשמלית שונה מזה של הגרסה ההיברידית בחלק הקדמי החלק יותר ובחישוקי הגלגלים האווירודינמיים יותר. החלק האחורי הוא זהה לחלוטין. המימדים הם זהים: האורך של M5 EV עומד על 4,785 מ"מ, הרוחב - 1,930 מ"מ, הגובה - 1620 מ"מ, בסיס הגלגלים - אותם 2,880 מ"מ. הקרוסאובר החשמלי מגיע עם תא מטען קדמי בנפח 80 ליטר, בעוד שהנפח של תא המטען היקרי האחורי עומד על 369 ליטר.
תא הנוסעים של הגרסה החשמלית מגיע עם הפנל הקדמי המעודכן, טעינה אלחוטית גדולה המתאימה לטעינה של שני מכשירים במקביל וידית העברת מצבי נהיגה המעוטרת בכדור קריסטל, בהתאם לטרנד ולוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.4 אינץ', מערכת המולטימדיה מאת חברת Huawei עם מסך בגודל 15.6 אינץ' פועלת על בסיס תוכנה Harmony OS ויש לה אפשרויות התאמה רחבות.
הייצרנים סיפקו עבור הקרוסאובר החשמלי שלהם שתי גרסאות: גרסה בעלת מנוע אחד עם הספק 272 כ"ס והנעה אחורית או גרסה בעלת שני מנועים (ההספק הכולל עומד על 496 כ"ס) והנעה כפולה. שתי הגרסאות מצוידות באותה סוללה בעלת קיבולת 80 קילוואט. הטעינה המלאה מספקת טווח הנסיעה המרבי בסך 620 ק"מ או 552 ק"מ בהתאם (לפי המחזור האופטימי CLTC). לשתי הגרסאות התנהגות כביש טובה: גרסה עם מנוע אחד והנעה אחורית מאיצה ב-7.1 שניות, הגרסה החזקה יותר - ב-4.5 שניות בלבד. מהירות המרבית עומדת על 200 ו-210 קמ"ש בהתאם. המתלים הם עצמאיים לחלוטין, דו-זרועיים מלפנים ורב-זרועיים מאחור.
מפרט האבזור
הרכב מאובזר ביד רחבה: פנסי לד אדפטיביים, מושבים קדמיים עם פונקציית אוורור ועיסוי, בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת בשיתוף עם מכ"מ ומצלמה. בנוסף יש גג פנורמי, מצלמה היקפית והרבה שקעי USB לאורך כל תא הנוסעים. מחיר הדגם (כולל הטבות מהמדינה) נע בין 39 אלף לבין 50 אלף דולר.