אלפא רומיאו Tonale הוא קרוסאובר המוני הבא של אלפא רומיאו המבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית בעלת מנוע רחבי, שהצגתו מתוארכת לרבעון הראשון של שנת 2022. תחילת הייצור מתוכננת למרץ 2022. הקונספט שעל בסיסו פותח טונאלה נחשף לראשונה בתצוגת הרכב של ז'נבה ב-2019. צפוי שחזותו של הקרוסאובר החדש לא תהיה שונה בהרבה ממכונית התצוגה, פר
אלפא רומיאו טונלה ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

אלפא רומיאו טונאלה. ההיברידי הנטען הראשון מבית Alfa Romeo

אלפא רומיאו טונלה ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

אלפא רומיאו Tonale הוא קרוסאובר המוני הבא של אלפא רומיאו המבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית בעלת מנוע רחבי, שהצגתו מתוארכת לרבעון הראשון של שנת 2022. תחילת הייצור מתוכננת למרץ 2022. הקונספט שעל בסיסו פותח טונאלה נחשף לראשונה בתצוגת הרכב של ז'נבה ב-2019. צפוי שחזותו של הקרוסאובר החדש לא תהיה שונה בהרבה ממכונית התצוגה, פרט לכך שיותקנו מראות צד מסורתיות, ידיות דלת ופנסים אחרים. ביוני 2021 אב הטיפוס של טונלה צולם לראשונה במהלך מבחני דרכים בכבישים ציבוריים.

חברת Alfa Romeo, שהיא חלק מתאגיד Stellantis הענק, שמאחד את קבוצת Fiat Chrysler Automobiles וקבוצת Peugeot Citrоёn, החלה לאחרונה להוריד הילוך. ייתכן שהסיבה לכך היו זמני קורונה הקשים, או אולי העובדה שמכוניות-העל המסורתיות של אלפא רומיאו איבדו את הרלוונטיות שלהן. אבל סטלנטיס בונה תוכניות רציניות לגבי אלפא. מתוכנן להפוך אותה למותג יוקרה גלובלי תחת המוטו «From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo» – "החל מ-2024, Alfa הופכת ל-Alfa e-Romeo". היצע דגמים הרחב יכלול שלושה קרוסאוברים, סדאן בינוני, האצ'בק קומפקטי, ספינת דגל במרכב קופה וספיידר (כנראה).

יחידת הכוח ההיברידית של טונאלה זקוקה לשיפור
ז'אן-פיליפ אימפראטו, מנכ"ל אלפא רומיאו

החידוש הקרוב ביותר הוא הקרוסאובר הקומפקטי אלפא רומיאו טונאלה – הדגם האחרון על פלטפורמת התאגיד FCA לשעבר (פלטפורמת Small Wide LWB המשמשת כבסיס לג'יפ קומפאס) והדגם ההיברידי הנטען הראשון של המותג. לא נשללת האפשרות שאת יחידת הכוח טונאלה יקבל מגרסת ג'יפ קומפאס 4хе. נזכיר כי המערכת מבוססת על מנוע טורבו 1,3 ליטר הפועל בשילוב עם מנוע חשמלי על הסרן האחורי. הדגם של ג'יפ מגיע בהספק כולל של 190 או 240 כ"ס (בהתאם לגרסה). קיבולת הסוללה – 11,4 קוט"ש, טווח נסיעה במצב חשמלי – 49 ק"מ.

יחידת הכוח ההיברידית של טונאלה זקוקה לשיפור, לדברי ז'אן-פיליפ אימפראטו, מנכ"ל אלפא רומיאו הנוכחי. הוא החליט שיש צורך לשפר את ביצועי המכלול. אך הדבר החשוב ביותר – אומת המידע שלקרוסאובר תהיה גרסה היברידית פלאג-אין (PHEV). הפיתוח של טונאלה נמצא בשלבי גיבוש סופיים, נותר רק לשכלל את יחידת ההנעה ולעבור מבחנים. ההנחה היא שטונאלה החדש יתפוס את נישת קרוסאובר הכניסה של המותג, וקרוב לוודאי יעלה פחות מסטלביו (שמחירו, בגרמניה למשל, מתחיל מ-49,5 אלף יורו).

מה דעתכם על אלפא רומיאו שאפשר להטעין מהשקע?
10 קולות