למבורגיני קונטאש (ולא «קאונטאץ'», מאחר ומילה זו לקוחה מניב איטלקי) – ללא הגזמה, הינו הדגם החשוב ביותר בתולדות החברה Lamborghini. אב הטיפוס של דגם Countach LP 500 נחפש לראשונה בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 1971 ושימש בסיס ליצירות מופת הבאות של המותג. המערך – שלדת צינורות, מנוע V12 מרכזי הממוקם באופן אורכי, צללית דמויה טרי
למבורגיני  קונטאש ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 2 דור
AUTOBOOM

קמה לתחייה לאחר 30 שנה

למבורגיני  קונטאש ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 2 דור

למבורגיני קונטאש (ולא «קאונטאץ'», מאחר ומילה זו לקוחה מניב איטלקי) – ללא הגזמה, הינו הדגם החשוב ביותר בתולדות החברה Lamborghini. אב הטיפוס של דגם Countach LP 500 נחפש לראשונה בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 1971 ושימש בסיס ליצירות מופת הבאות של המותג. המערך – שלדת צינורות, מנוע V12 מרכזי הממוקם באופן אורכי, צללית דמויה טריז שטוחה כמו צלחת מעופפת ודלתות "גיליוטניה" – כל זה הופיע תחילה דווקא בקונטאש ועד היום מצוי ברכבים המודרניים של החברה האיטלקית. אחת הדוגמאות לכך ומחוות כבוד לסולל דרך האייקוני – למבורגיני קונטאש LPI 800-4 שהובא לתערוכת The Quail: A Motorsports Gathering באוגוסט 2021.

עיצובו של למבורגיני קונטאש האגדי שייך למרצ'לו גנדיני. זוהי כמעט למבו היחידה אשר לא נקראה על שם שור קרב. הז'רגון "קונטאש" נלקח מניב פיימונטי של השפה האיטלקית: זה שהוגה «contacc!» מביע התפעלות. במילה זו לעתים קרובות השתמש אחד מעובדיו של גנדיני הדגול במהלך הפיתוח של הקופה, והיא הפכה לשם הרכב. והמשמעות הטבועה בו הוצדקה במאה אחוז: מספר דורות של בנים (וגם בנות) בכל רחבי העולם גדלו עם חלום על מכונית כזו (או לפחות מכונית צעצוע). והרי קונטאש לא יוצר זמן ארוך במיוחד, בין השנים 1974 ל- 1990, ובתקופה זו נוצרו פחות מאלפיים יחידות.

מבחוץ

האיטלקים מתייחסים באופן קפדני לכל פרט, לכן הצליחו לשמור על 16 שנות ההיסטוריה של קונטאש הראשון והעבירו אותה לדגם המודרני, וזה בא לידי ביטוי עם אהבה בפרסומת שבה רוח השינוי מעיפה את האבק מהקופה הישן ומדגימה את הדמיון בין הדור הראשון למכונית של שנות ה- 70 לבין מכונית שנת 2021 החדשה! דרך אגב, גם מכונית על החדשה אינה כוללת כנף קבועה ואלמנטים בולטים אחרים במרכב.

למבורגיני קונטאש LPI 800-4 החדשה שזורה מהתווים של LP 500, LP 400 וגרסאות מאוחרות יותר. בגרסה החדשה ישנם גם תווים מודרניים – כונסי אוויר עצומים, חריצים מאחורי הדלתות וגג פנוראמי עשוי זכוכית אלקטרוכרומית בצורת טונל Periscopio, וד"שים מהעבר בתור אגזוז בעל "ארבעה לועות", דיפיוזר ייחודי ופנסים אחוריים המחולקים לשלושה מקטעים שבאמצעותם ניתן לקבוע בקלות מתדמיתו של מי שאבו השראה המעצבים.

"כבר במשך מספר שנים קונטאש הראשון נמצא במרכז העיצוב שלנו. כאשר אני מסתכל עליו יש לי צמרמורת, והוא משמש תזכורת מצוינת עבורי ועבור כל צוות המעצבים על כך שכל למבורגיני הבא צריך ליצור עם חזון ומבט עתידני… קונטאש הראשון פיסל את הסייל של למבורגיני כמו אף מכונית אחרת; קונטאש החדש לוקח את האופי החריף והבלתי שגרתי לעתיד"
מיטה בורקרט, ראש מחלקת העיצוב של למבורגיני

רכב הבכורה צבוע בגוון תכלת-לבן, ויש סיבה לכך: בו היה "עטוף" LP 400 S השייך למייסד החברה עצמו פרוצ'ו למבורגיני. הפליטרה כוללת צבעי וינטאז' נוספים: Impact White, Giallo Countach, Verde Medio, וצבעי מטאליק מודרניים Viola Pasifae ו- Blu Uranus. השאסי ולוחות המרכב מיוצרים בסיבי פחמן, והקופה שוקל 1595 ק"ג. אלמנטים קונטרסטיים של המרכב עשויים מחומר מרוכב עם שיזור חוטים גלוי לעין וכונסי אוויר הזחיחים הודפסו במדפסת תלת מימד. העבר וההווה באמת שזורים זה בזה!

מבפנים

תא הנוסעים של דגם התערוכה – מודרני, וסגנון הדגם המקורי ניכר רק בגימור עם שילוב צבעים אופייני: חלל הפנים מרופד בעור שחור ואדום עם תפרים גיאומטריים בסגנון שנות ה- 70. הוא יכול לשמח את הנהג במערכת מולטימדיה חדשה בעלת מסך 8,4 אינץ'. חלק מהקסם – כפתור Stile, בעת לחיצה עליו אפשר לצפות במצגת וידאו על הפילוסופיה והסגנון של קונטאש.

שאסי וחטיבות כוח

במכונית המקורית הותקן מנוע V12 בנפח 3,9 ליטר, מאוחר יותר הופיעו 4,8 ו- 5,2 ליטר, ההספק צמח מ- 375 עד 455 "סוסים". המומנט הועבר לסרן האחורי דרך תיבת 5 הילוכים ידנית. מכונית על המודרנית מצוידת בחטיבת כוח היברידית, היא מבוססת על השאסי והחומרה של ההיבריד הסדרתי הראשון של למבורגיני, Sián FKP 37: מנוע V12 בנפח 6,5 ליטר (780 כ"ס ו- 720Nm) ומנוע חשמלי קטן המובנה לתוך תיבת 7 הילוכים ISR רובוטית (34 כ"ס ו- 35Nm). הדינמיקה של קונטאש שנת 2021/2022 אינה הולכת להחפיר את הזיכרון של קודמו: נקודת ה- 100 קמ"ש מושגת תוך 2,8 שניות, 200 קמ"ש – תוך 8,6, מהירותו המרבית היא 355 קמ"ש.

מעניין שאת התפקיד של ספק חשמל, כמ בדגם סיאן, ממלא קבל על העוצמתי פי שלושה מסוללת ליתיום-יון באותו גודל. ההנעה היא כפולה, עם מצמד האלדקס IV. נוסף על כך, ישנם מערכת היגוי Lamborghini Dynamic Steering, מגבר הידראולי "כן" בעל שלושה מצבים, היגוי כפול ומספר מצבי נהיגה. המתלים – על עצמות עצה כפולות מאלומיניום עם בולמי זעזועים מגנטו-ריאולוגיים. מאחורי גנ'טים בקוטר 20 אינץ' מלפנים ו- 21 מאחורה מסתתרים רוטורים קרבון-קרמיים (400/380 מ"מ). צמיגים – Pirelli P Zero Corsa חדשים 255/30 ZR20 ו- 355/25 ZR21.

הכל נמכר!

אז כמה מכוניות על Countach LPI 800-4 מתכוונים לייצר? מעט מאוד, 112 עותקים בלבד (גם זה מעין סמל – בעת פיתוחו של קונטאש המקורי הוא נשא את קוד הדגם LP 112). המכוניות הראשונות יגיעו לבעליהן ברבעון הראשון של 2022. המהדורה כולה נמכרה תוך ימים ספורים, בהתחשב שהקופה עולה מינימום 2 מיליון יורו. אנו נציין כי קונטאש החדש והמהדורה המוגבלת אוונטדור Ultimae – הרכבים האחרונים של למבורגיני עם מנועי V12, ומכוניות על הבאות עם מערכת היברידית אמורות להתחיל את התהלוכה הטריאומפלית בעולם בשנת 2024.

האם היית רוכש אחד מ- 112 עותקים של Countach LPI 800-4 החדש?
9 קולות