בנטלי Continental GT. עוצמה עם סגנון
בנטלי Continental GT בעלת שתי דלתות, ארבעה מושבים, סדרת יוקרה Gran Turismo, המיוצרת על ידי בנטלי מוטורס מאז 2003 במרכבים קופה וקבריאולט. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי של הדגם היוקרתי Continental GT 2017.
Continental GT היא מכונית עוצמתית להפליא, יפה ובעלת סגנון ייחודי. יש לדגם גם גרסה Speed שהוצגה לראשונה בשנת 2007. המילה "Speed" שפירושה "מהירות" לא נוספה לצורך שיווק. בנטלי Continental GT Speed היא המכונית המהירה ביותר של בנטלי. בנוסף, GT Speed כוללת מערכת מתלים ובלימה משופרת וגם שינויים חיצוניים קטנים.
יש הרבה עובדות מעניינות שקשורות לבנטלי Continental GT. לדוגמה, נהג מרוצים פיני יוהה קנקונן קבע שיא מהירות עולמי על קרח בזמן שנהג בבנטלי Continental GT שלו. מהירות זו הייתה 321.65 קמ"ש. באחד המרוצים המכונית הגיעה למהירות של 331 קמ"ש, 5 קמ"ש יותר ממהירות המוצהרת שלה. כל הגרסאות מרוצים של בנטלי מוטורס מצוידות במערכות מיוחדות לבקרת עומסי צד של Austin Ballance Control ו-Traction Mode.
עובדה מעניינת נוספת קשורה לסרט מצויר "מכוניות 2", שבו נראו מכוניות Continental GT במונטה קרלו, ומכונית ספורט זו עשתה פרודיה של נסיך ויליאם בתור הנסיך Mobileam.
דור ראשון
יוצר בין 2003 ל-2011. מכונית הספורט בנטלי Continental GT הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה בשנת 2003 כיורשת של Continental R קופה בעלת ארבעה מושבים. לפי הודעות של בנטלי מוטורס, אדם בגובה 180 ס"מ יכול בנוחות לשבת גם במושבים הקדמיים וגם באחוריים. לבחירת הלקוח ניתנו מספר עצום של צבעי עור ועץ שונים לגימור תא הנוסעים. לוח המחוונים, יחד עם הקונסולה המרכזית, דומים לסמל הכנפיים של בנטלי. ניתן לשלוט ברוב הפונקציות מהגה בעל שלושה חישורים.
בנטלי Continental GT הראשון היה מצויד במנוע בצורת V בעל 12 צילינדרים בנפח של 6 ליטר והספק של 560 כ"ס. צריכת הדלק הייתה כ- 26.5 ליטר לכל 100 ק"מ. לאחר 7 שנים של ייצור המכונית קיבלה הרבה שינויים וגרסאות מיוחדות. הרכב שונה כדי לספק רמה משופרת של דינמיקה ואיכות נסיעה.
דור שני
יוצר בין השנים 2011 ל-2017 ועוצב מחדש בשנת 2015. הדור השני של בנטלי Continental G.T. פותח כמעט מאפס. מכסה המנוע יחד עם החלק קדמי היה עשוי מגושים שלמים של אלומיניום בשיטה של יציקה מדויקת ללא ריתוך, מה שאפשר להוריד קצת את המשקל של המכונית ספורט. Continental GT השני הפך לא רק לקל יותר, אלא גם גבוה מקודמו.
אחד ההבדלים החשובים של הדור השני הוא הפנסים הקדמיים, אשר לא רק גדלו, אלא גם קיבלו מסגרת גדולה בצורה של נוריות LED מובנות. גריל מוקם אנכית יותר, מה שאיפשר לא רק לספק אוויר טוב יותר, אלא גם העניק למכונית מראה מודרני ואגרסיבי יותר. בשל העובדה כי הדלת גדלה, היה צורך לשנות את המרכיב הצדדי של הפנסים הקדמיים - הם קוצרו מעט. החלונות נעשו צרים ומוארכים יותר. קשתות הגלגלים נעשו שריריות יותר, והצללית הכללית נמתחה והפכה לנחושה יותר. גם החלק האחורי השתנה - אורות הדרך יחד עם צינורות הפליטה נעשו שטוחות יותר, והפנסים האחוריים גלשו אפילו נמוך יותר. גם מכסה תא המטען עבר שינויים. עכשיו החלק האחורי של GT Continental הפך להיות דומה לסדאן בנטלי מולסאן.
בנטלי Continental GT Speed היא המכונית המהירה ביותר של בנטלי.
בנטלי Continental GT השני היה מצויד באותו מנוע 6 ליטר V12 כמו בדור הראשון. אבל עם שינוי. אם לפני זה היה 560 כ"ס, עכשיו זה 575. המהירות המרבית הייתה 318 קמ"ש וזמן תאוצה למאה קמ“ש של המכונית היה 4.6 שניות. המנוע חובר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המיוצרת על ידי ZF עם היכולת להחליף הילוך בעזרת סטיקים על ההגה. יחס המומנט של הנעה כפולה הוא 40/60. בעזרת טכנולוגיות FlexFuel, המנוע יכול לעבוד לא רק על בנזין קונבנציונלי, אלא גם על ביואתנול ידידותי לסביבה.
בסוף 2011, בנטלי Continental GT קיבל עוד מנוע, חדש לגמרי, 4 ליטר 8 צילנדרים, שני טורבינות, בעל הספק 509 כ“ס, מנוע זה היה ב- 40% ידידותי יותר לסביבה מאשר מנוע עם 12 צילינדרים, וצרך 10.5 ליטר לכל 100 ק"מ, והתאוצה מאפס למאה ארכה איתו 4.8 שניות. גרסת ה-8 צילינדרים החדשה באה גם עם תיבת הילוכים 8 הילוכים חדשה, שבעתיד תותקן גם בגרסת ה-12 צילינדרים של המכונית.
דור שלישי
מיוצר מ- 2017 ועד היום (נכון לשנת 2020). הדור השלישי בנוי על פלטפורמת MSB המודולרית של פורשה פנמרה החדשה. כמו קודמו, הדגם מורכב במפעל בבריטניה בעיר קרו. ושוב - זו מכונית חדשה ביסודה! הציר הקדמי של הוזז קדימה, מה שהפחית את הסרח עודף בצד הקדמי. לכן, פיזור המשקל כמעט אידיאלי - 45% עד 55% לטובת הציר האחורי. והייתה לזה השפעה חיובית על שליטה ברכב. המרכב של Continental GT החדש עשוי פלדה ואלומיניום מחוזקים. המשקל הכולל הופחת ב-80 ק"ג ל-2,244 ק"ג. מקדם גרר ירד ב-2 נקודות ל-0.29 Cx בהשוואה לקודמו.
מראה חיצוני
בחזית בנטלי Continental GT החדש קיבל חמישה קווים אגרסיביים מסביב מכסה המנוע שמתרחקים מהפנסים הקדמיים, ואחד מרכזי העובר בקו אנכי דרך סורג הרדיאטור. הסורג המלבני הענקי מורכב ממעוינים אנכיים קטנים. אופטיקה של מטריקס לד החדשה עגולה מחולקת לשני חלקים ומקופת בכרום. הפגוש קיבל יונקי אוויר מסיבים. המכונית קיבלה קשתות גלגלים מורחבות, במיוחד הקשתות האחוריות. הקו מהפנס הקדמי של ה-Continental GT עובר מתחת למסגרת החלון ומגיע לספוילר האחורי. בחלק התחתון של בצד של המרכב יש שקע מסיבי עם "זימים" בצבע כסוף וקו העוטף את המרכב מאחור. שוליי מסגרת החלון עשויים מכרום. מראות צד מותקנות על הרגליות המעניקות מראה ספורטיבי עוד יותר למרכב. החלק האחורי של המכונית מצויד באופטיקה חדשה בצורת אליפסה עם שוליים מכרום. המערכת פליטה המשולבת במגן גחון מפלסטיק ונראת מסוגננת. צורת מערכת הפליטה והפנסים הקדמיים חוזרים זו על זו. מכסה תא המטען מכופף ומצויד ספוילר נשלף. הפגוש הוא די פשוט, מוארך מלמטה, שם יש תוסף פלסטיק עם דיפיוזר דקורטיבי.
תא הנוסעים
בבנטלי Continental GT 2019/2020 עיצוב הפנים השתנה מאוד - הכל מרופד בעור אמיתי ותוספות מעץ ואלומיניום המכוסות בלקה מלכותית. העץ ממוקם בלוח מכשירים ובחלק העליון של הדלתות. כאשר נהג מתקרב למכונית היא מברכת אותו עם הבהוב אורות מתוכנת, ותאורה פנימית דקורטיבית בתא הנוסעים.
גם בדגם זה כמו בקודם יש 4 מושבים בסגנון ספורטיבי. המושבים הקדמיים עם ריפודי עור, מצוידים בתמיכת צד מסיבית, כוונון חשמלי וחימום. האוורור והעיסוי מבדילים אותם מהמושבים הרגילים של מכוניות ספורט. ידית הכרום מט מיועדת להזיז כל אחד מהמושבים הקדמיים קדימה וגם מאפשרת גישה לחלק האחורי של תא הנוסעים. מתג מפעיל מנוע חשמלי אשר מזיז קדימה את המושב. הנוסעים הקדמיים מופרדים על ידי מנהרה רחבה שתחילתה בקונסולה המרכזית. בחלק העליון של הקונסולה יש שלושה מחווני חצים, ניתן להפוך אותם ולקבל גישה מסך מולטימדיה. הצג המסתובב הוא מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' מיועד למולטימדיה וניווט MMI. קו הלחצנים עם הגדרות של הפונקציות העיקריות של מערכת השמע מוצב מתחת לתצוגה. המעבר למנהרה מצויד בשני פתחי אוויר עגולים עם שעון אנלוגי ביניהם.
מנועים ודינמיקה
בנטלי Continental GT 2020 מופעלת על ידי מנוע בנזין W12 TSI בנפח 6 ליטר. הודות ל- TwinScroll טורבו המנוע מפיק 635 כ“ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 900 ניוטון מטר ב- 1,350 סל"ד. בנהיגה רגועה, מחצית מ-12 הצילינדרים כבויים כדי לחסוך בדלק. כאשר נוהגים באגרסיביות, המכסים נפתחים והדלק זורם שוב לכל הצילינדרים. צריכת הדלק בנסיעה עירונית עומדת בממוצע על 17.7 ליטר ו-8.9 ליטר על בכביש (נפח מיכל דלק 90 ליטר). המנוע מחובר לתיבת הילוכים רובוטית בעלת 8 הילוכים ושני מצמדים. מומנט מועבר באמצעות מערכת הנעה כפולה ותלוי במצבי נהיגה ומתפלג באופן שונה באמצעות מצמד מרובה דיסקים: במצב Comfort - לפחות 62% לגלגלים האחוריים, במצב ספורט - לפחות 83%. הביצועים הדינמיים של הקופה השתפרו: כעת היא מאיצה עד 100 קמ"ש ב- 3.7 שניות והמהירות המרבית עלתה ל-333 קמ"ש.