למרות שהמהנדסים הסיניים השקיעו מאמצים רבים בפיתוח של eQ5, הקרוסאובר החשמלי נכשל קשות בארץ המוצא שלו. אבל צ'רי לקחה בחשבון את הטעויות והכינה תחליף: eQ7 העוצמתי, המודרני והזול יותר בעל תג מחיר הנע בין 20 – 30 אלף דולר. השיווק יחל כבר באוגוסט הזה.
צ'רי eQ7 העוצמתי, המודרני והזול יותר יחליף את eQ5
AUTOBOOM

צ'רי eQ7 העוצמתי, המודרני והזול יותר יחליף את eQ5

צ'רי eQ7 העוצמתי, המודרני והזול יותר יחליף את eQ5

למרות שהמהנדסים הסיניים השקיעו מאמצים רבים בפיתוח של eQ5, הקרוסאובר החשמלי נכשל קשות בארץ המוצא שלו. אבל צ'רי לקחה בחשבון את הטעויות והכינה תחליף: eQ7 העוצמתי, המודרני והזול יותר בעל תג מחיר הנע בין 20 – 30 אלף דולר. השיווק יחל כבר באוגוסט הזה.

המחיר של eQ7 נמוך משמעותית מזה של eQ5 הקודם שעלה בסין מ-29 עד 36 אלף דולר.

הבהרה
צ'רי eQ5 שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

הייצור של הקרוסאובר החשמלי צ'רי eQ5 החל בשנת 2020. הרכב זכה לעיצוב מאת Pininfarina, הוא מבוסס על הפלטפורמה החשמלית מאלומיניום Chery LFS וקיבל מרכב המיוצר מאותה המתכת ובסיס גלגלים גדול (2,83 מ') ביחס למידות החיצוניות הקומפקטיות. הוצעו שלושה מנועים לבחירה: בהספק 164, 178 או 204 כ"ס. ישנן שתי סוללות: 70 או 88 קוט"ש, המספקות טווח נסיעה של 510 או 620 ק"מ. למרות המפרט הטכני המרשים, הדגם לא היה מבוקש בקרב הצרכנים הסיניים.

תא נוסעים. צ'רי eQ5 שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

כתוצאה, eQ5 הכושל עבר ריסטליינג וריניימינג – הטקטיקה האהובה על יצרניות רכב סיניות. הכירו את צ'רי eQ7 החדש!

לקרוסאובר השאירו את המרכב הקודם, אך שינו את הרחטום, את החלק האחורי ואת הפנסים שנהיו אגרסיביים ועתידניים יותר, שכללו את עיצוב הפגושים והתקינו ג'נטים בעלי עיצוב חדש. הרכב החשמלי התארך ב-45 מ"מ (ל-4,675 מ"מ) וגבה ב-5 מ"מ (ל-1,660 מ"מ), הרוחב נותר זהה (1,910 מ"מ). קוטר הגלגלים – R18 או R19. אצל חברות אירופאיות נהוג לקרוא לזה מתיחת פנים, גם אם מדובר בעדכון רציני כמו זה.

תא הנוסעים השתנה גם הוא. החלק המרכזי הוא קונסולה גדולה למשטחי טעינה אלחוטית (אופציה), כמות הכפתורים הצטמצמה עוד יותר וידית ההילוכים היגרה לגל ההגה. ההגה החדש מכיל כפתורי מגע ו"תופים" מסתובבים.

עם זאת, החלק הטכני של eQ7 נהיה דווקא פשוט יותר: במקום שלושה מנועים השאירו רק מנוע אחד בהיצע המפיק 211 כ"ס ו-285Nm. סוללת הליתיום-יון בשתי גרסאות (70 ו-88 קוט"ש) הוחלפה בסוללת ליתיום-ברזל-פוספט בקיבולת 67,1 קוט"ש. טווח הנסיעה בדרכון – 512 ק"מ (לפי שיטת CLTC האופטימיסטית במיוחד), המהירות המרבית היא 180 קמ"ש. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8 שניות. עד כה היצרנית לא אמרה דבר על גרסאות אחרות.

צ'רי eQ7 ‏2023. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

יוצעו שלוש רמות גימור: Air, Pro ו-Max. אבל אפילו המפרט של צ'רי eQ7 הבסיסי הוא כלל לא רע: פנסי לד, ריפוד עור מלאכותי, מצלמה אחורית ובקרת שיוט. רמת הגימור הבאה מוסיפה: טעינה אלחוטית, חימום ואוורור מושבים קדמיים, מושב נוסע קדמי עם משענת רגליים נשלפת, מצלמות 360°, מכסה תא מטען חשמלי. על ביטחון הנוסעים אחריות מערכות להתרעה על התנגשות חזיתית וסטיה מנתיב ומערכת זיהוי תמרורים.

צ'רי eQ7 ‏2023. חלק ממרכב. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

צ'רי eQ7 המתקדם ביותר ברמת גימור MAX קיבל חימום מושבים אחוריים, גג פנורמי, תאורת אווירה. לנהג יעזרו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטונומית ומניעת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת מצב הנהג.

איזה גורל מצפה ל-eQ7 החדש לדעתכם?
5 קולות