למבורגיני הורקאן – מכונית ספורט בעלת שתי דלתות ושני מקומות ישיבה מתוצרת איטלקיה, עם מנוע מרכזי והנעה כפולה. למבורגיני הורקאן EVO בגרסה שנת 2019 של הדגם יצאה לשוק באביב 2020. גרסת הנעה אחורית נושאת את השם EVO RWD.
למבורגיני  הורקאן ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קופה למבורגיני הורקאן EVO. דור 1, מתיחת פנים (2019)

למבורגיני  הורקאן ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג

למבורגיני הורקאן – מכונית ספורט בעלת שתי דלתות ושני מקומות ישיבה מתוצרת איטלקיה, עם מנוע מרכזי והנעה כפולה. למבורגיני הורקאן EVO בגרסה שנת 2019 של הדגם יצאה לשוק באביב 2020. גרסת הנעה אחורית נושאת את השם EVO RWD.

בינואר 2019 להורקאן העניקו תוספת EVO בשם, הופעה חדשה וחידושים טכניים. חלק רב מהעדכונים נוסה כבר בעת ייצור הגרסה המשודרגת Perfomante. המכונית מצוידת בחטיבת כוח זהה, במערכות אלקטרוניות מתקדמות, בשאסי חכם ובחזות אגרסיבית יותר.

מבחוץ

ללא ספק, הורקאן החדש הינו נאה ואסרטיבי: בחרטומו זורחים פנסים לא גדולים בצורה המסורתית עבור המותג עם עיקולי לדים של תאורת יום. פגוש קדמי אגרסיבי, שלמעשה אינו קיים – ישנו כונס אוויר עצום אחד המכוסה בשבכה שחורה בעלת תאים קטנים וספליטר מובלט ונמוך יותר. בפרופיל, למבו זה – זולל קילומטרים אמיתי: הדוק לקרקע וחלק כמו אבן שמקפצת על המים במקום לטבוע בהכנעה. החלק האחורי גם מסוגנן במיוחד: פנסי LED צרים בצורת Y, כנף קטנה אך אקספרסיבית, פגוש מובהק בעל דיפיוזר מפותח, זוג קצוות אגזוז בגימור כרום במקום שני קצוות כפולות – ושוב שבכה שחורה.

טכנולוגיות

למבורגיני הורקאן EVO במרכב קופה הוא 4520 מ"מ לאורך, 1993 מ"מ לרוחב, 1165 מ"מ לגובה ובעל מרחק שלך 2620 מ"מ בין הסרנים. הדגם זכה להיגוי כפול: הגלגלים האחוריים של מכונית העל פונים בעקבות הקדמיים. זווית פנייה מרבית – 3 מעלות בלבד. היא מושגת אך ורק במצבי חנייה, תכונה זו מגבירה את היציבות במהירויות גבוהות ואת כושר התמרון במרחב מוגבל.

המתלים (עצמות עצה כפולות) אינם רק עצמאיים, אלא אדפטיביים. על תפקודם שולטת מערכת LDVI המקורית של למבורגיני (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) שמנהלת את מצבי פעולת חטיבת הכוח ואת בקרת יציבות החכמה. במכונית הספורט מותקנים בולמי זעזועים עם נוזל מגנטו-ריאולוגי, הוא מסוגל לשנות את הנוקשות שלהם בהתאם לפעולות הנהג ומצב נהיגה הנבחר. סך הכל ישנם שלושה: Strada עבור כבישים ציבוריים, Sport ו- Corsa המיועדים למסלולי מרוצים בלבד.

מבפנים

בחלל הפנים של הורקאן EVO החדש חלו שינויים גם כן. תא הנוסעים זכה לריפוד מיוחד מעור ואלקנטרה עם דגשים כתומים. כמו כן, על פי בקשה את תא הנוסעים ניתן להדר באלמנטים מחומר חדשני המיוצר מסיבי פחמן ®Carbon Skin שפותח על ידי למבורגיני, ובנוסף להתקין תאורת אווירה. כמיטב המסורת של איטליה הרבגונית זמין מבחר רחב של אפשרויות עיצוב פנימי.

הופיעה קונסולה מרכזית חדשה, כפתורים ומתגים ישנים הוחלפו במסך מגע 8,4 אינץ'. הוא שולט במערכת המולטימדיה, במצבי הפעולה של מערכת האקלים, בהגדרות המושבים ובפונצקיות מובנות אחרות. בחלק מהפונקציות ניתן לשלוט באמצעות מחוות יד. מעל הצג נותרו מספר מתגים מכניים חשובים. בסופו של דבר הרכב נהיה אינפורמטיבי יותר.

חטיבת כוח ושאסי

המנוע של למבורגיני הורקאן EVO שנת 2020 – אותו V10 בנפח 5,2 ליטר המותקן בקרובת המשפחה אאודי R8. לו מצערת נפרדת עבור כל צילינדר, הזרקת דלק רב-נקודתית (המזרקים ממוקמים הן בסעפת היניקה והן ישירות בראש הבלוק), מערכת עוקה יבשה המונעת הרעבת שמן ומערכת תזמון שסתומים משתנה. בעת עומס נמוך מחצית מהצילינדרים נכבים.

המנועים אשר מותקנים ב- EVO מצוידים בגלי זיזים אחרים, בשסתומי יניקה מטיטניום, בסעפות יניקה ופליטה ומערכת בקרה שונות. הודות לכך המהנדסים הצליחו לסחוט 640 כ"ס בעת 8,000 סל"ד ו- 650Nm של מומנט בעת 6,500 סל"ד. יש לציין ששיא ההספק כעת מושג ב- 250 סל"ד מוקדם יותר על אף העלייה בעוצמה. תיבת הילוכים – 7 הילוכים דו-מצמדית.

הרכב שוקל 1,422 ק"ג ומסוגל לזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות, עד 200 קמ"ש – תוך 9. המהירות המרבית של הקופה היא מעל 325 קמ"ש. יחס הספק למשקל: 2,22 ק"ג / כ"ס. צריכת דלק בעת נהיגה משולבת – 13,7 ליטר ל- 100 קמ"ש.

הורקאן EVO RWD

גרסה זו נוצרה עבור מעריצי ה"קלאסיקה". השוני של גרסת הנעה אחורית אינו רק בתמסורת, אלא גם במנוע. לא העניקו מעט פחות הספק (610 כ"ס בעת 8,000 סל"ד) ומומנט (560Nm בעת 6,500 סל"ד). המכונית שוקלת 1,389 ק"ג (פחות ב- 33 ק"ג) ומסוגלת להאיץ עד 100 קמ"ש תוך 3,3 שניות, עד 200 – תוך 9,3. יחס הספק למשקל: 2,27 כ"ס / ק"ג. צריכת דלק בעת נהיגה משולבת היא 13,8 ליטר ל- 100 ק"מ.

באיזו מכונית ספורט הייתם בוחרים? (תאוצת 0-100 קמ"ש בסוגריים)
15 קולות