פורשה 911 GT3 היא מכונית ספורט מתקדמת בעלת סוג הנעה אחורי. פורשה 911 מיוצרת משנת 1999 בגרסה בעלת צורת מרכב קופה. בשוק כיום ניתן למצוא את גרסאות הדור הרביעי של מכונית הספורט שהושקו בשנת 2021.
פורשה 911 GT3 ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 4 דור
AUTOBOOM

פורשה קופה 911 GT3. דור 4, שנת 2021

פורשה 911 GT3 ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 4 דור

פורשה 911 GT3 היא מכונית ספורט מתקדמת בעלת סוג הנעה אחורי. פורשה 911 מיוצרת משנת 1999 בגרסה בעלת צורת מרכב קופה. בשוק כיום ניתן למצוא את גרסאות הדור הרביעי של מכונית הספורט שהושקו בשנת 2021.

כל דור הבא של פורשה 911 GT3 מציע גרסאות מהירות וחזקות יותר. הסוד להצלחה, בין היתר, טמון בשימוש בניסיון ובחדשנות של עולם הספורט בעת פיתוח כל גרסה חדשה. פורשה 911 GT3 החדשה אינה חורגת מן המסורת. גרסת הדור החדש פותחה בשיתוף פעולה צמוד עם חטיבת Porsche Motorsport. ושוב, טכנולוגית ספורט המרוצים הוטמעה בדגם הסדרתי. כתוצאה מכך קיבלנו מכונית מרשימה בכל המובנים: חסכונית, מרגשת, מדויקת ומהירה במיוחד. אופטימלית לשימוש בכבישי הטבעת וכן בחיי היומיום. "כשאותם מהנדסים שיוצרים את מכוניות המרוצים שלנו, עובדים על עיצוב של רכב נוסעים חדש מסוג GT, מקבלים הטמעה אמיתית של טכנולוגית המרוצים" – מדגיש אנדראס פרויינינגר, מנכ"ל חטיבת רכבי הנוסעים מסוג GT.

מאפיינים ייחודיים

בסרטון: פורשה 911 GT3 2021 שנת. קופה.

למכונית הזאת אווירודינמיקה מעולה. לראשונה בייצור של פורשה סדרתית המהנדסים קיבלו החלטה להתקין כנף מתלה אחורי. את המתלים של המכונית, הנתמכים בתמוכות מעוקלות בסגנון Swan Neck ("צוואר הברבור"), ניתן למצוא בצורתם המקבילה במכונית המרוץ GT 911 RSR ובמכונית האליפות 911 GT3 Cup. שני סוגרים פינתיים מאלומיניום מחזיקות את אלמנט הכנף מלמעלה, זרימת האוויר נעה בחופשיות סביב החלק התחתון – כל זה חוסך בהפסד האווירודינמי ומגביר את כוח ההצמדה.

אווירודינמיקה שנוצרת תוך כדי השימוש בניסיון מומחי המושאל מעולם המרוצים, מייצרת כוח הצמדה רב הרבה יותר, ללא הגברה משמעותית בהתנגדות האוויר. רכיבי הכנף והדיפיוזר ניתנים להפעלה ידנית. במצב המרוצים Performance, ניתן להגביר משמעותית את כוח ההצמדה ולהעלות את המהירות בעת סיבובים חדים. כל הטוב הזה מיועד למצב שבו עוברים למסלול המרוצים. רק שם פורשה 911 GT3 החדשה תוכל לממש את הפוטנציאל שלה במלואו. "במהירות של 200 קמ"ש, פורשה 911 GT3 החדשה שיצאה הישר מהמפעל, מייצרת כוח הצמדה רב יותר ב-50% מהדגם הקודם. בעת הגדרת כוח ההצמדה המרבי, אחוז הצמיחה יעלה על 150%" – טוענים בחברה.

כשאותם מהנדסים שיוצרים את מכוניות המרוצים שלנו, עובדים על עיצוב של רכב נוסעים חדש מסוג GT, מקבלים הטמעה אמיתית של טכנולוגית המרוץ
אנדראס פרויינינגר, מנכ"ל חטיבת רכבי הנוסעים מסוג GT

בהשוואה לדגם הקודם, צורת המרכב הפכה לרחבה יותר, נוספו רכיבים טכניים חדשים, ולמרות זאת, משקלה של גרסת GT3 החדשה, נותר ללא שינוי. בצירוף עם תיבת ההילוכים הידנית המכונית שוקלת 1,418 ק"ג, בצירוף עם תיבת PDK, המכונית תשקול 1,418 ק"ג. מסת המשקל יורדת בזכות המכסה הקדמי מפלסטיק המחוזק בסיבי הפחמן, זכוכיות במשקל מופחת, בלמי דיסק משודרגים וחישוקי סגסוגת קלה מחושלים וכן החלק האחורי בתא הנוסעים. עוד 10 ק"ג יורדים בזכות מערכת הפליטה הספורטיבית. האחרונה מצוידת במרכיבי הפנים החשמליים להעברה לא מדורגת ומייצרת שאגה ייחודית ומרשימה. למכונית הקופה 2 דלתות ו-2 מקומות ישיבה. מימדיה: 4573×1852×1279 מ"מ (אורך х רוחב х גובה), אורך בסיס הגלגלים – 2,457 מ"מ.

חלל הפנים

פורשה 911 GT3 שנת 2021\2022 מאובזרת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. המטרה העיקרית בעת פיתוח מכונית-העל הספורטיבית, הייתה להעלות את ביצועיה מבלי לפגוע בייעילותה בשימוש יומיומי. הזיקה לעולם הספורט משתקפת גם בחלל הפנים של דגם 911 GT3 החדש. במכונית ישנו מסך מעקב נתיב Track Screen. משמאל ומימין לטכומטר המרכזי עם סקלה שמייצגת עד 10,000 סל"ד, נמצאים המסכים הדיגיטליים. בעת לחיצה על הכפתור, המסכים עוברים למצב תצוגה חסכוני ומציגים רק את המידע הנחוץ למסלול המרוצים (לחץ האוויר בצמיגים, לחץ השמן, טמפרטורת השמן, כמות הדלק במיכל והטמפרטורה של נוזל הקירור). בנוסף לכך מופעלת תצוגת מערכת העזר של העברת ההילוכים עם פסים צבעוניים משמאל ומימין לטכומטר ועם נורת Shift Light המושאלת מעולם הספורט.

חבילת אבזור מתקדמת Porsche Exclusive Manufaktur מציעה גג קרבון במשקל מופחת, מכסי מראות חיצוניות מסיבי פחמן, פנסי לד מטריצה מוכהים ופנסים אחוריים בסגנון תואם בעיצוב ייחודי עם קשת מוארת ללא הצבע האדום. מראה יוקרתי במיוחד לחישוקי הסגסוגת הקלה השחורים עם קשתות בצבע Guards Red או Shark Blue.

חטיבת Porsche Design מציעה לרוכשי מכונית-העל כרונוגרף, הייחודי באותה מידה כמו 911 GT3 עצמה. לכרונוגרף עיצוב דינמי וייעילות ואיכות יוצאים מן הכלל. גוף הכרונוגרף משקף את הזיקה לעולם הספורט: בהתאם למוטות החיבור של המנוע GT3, הוא עשוי מטיטניום עמיד וקל. הרוטור עשוי בהתאמה ייחודית לעיצוב של חישוקי הגלגל של 911 GT3. צג המסך הצבעוני מוצע בגוון התואם לצבע המרכב.

מנועים

מנוע בוקסר 6 צילינדרים בנפח 4 ליטר מבוסס על גרסת מרוצי הסיבולת 911 GT3 R. מדובר על מנוע סל"ד גבוה עם אקוסטיקה מעולה, שגרסתו המקבילה מותקנת בדגם 911 GT3 Cup. המנוע רגיש מאוד ללחיצה על דוושת הגז ומאפשר מהירות מרבית בסך 510 כ"ס (10 כ"ס יותר בהשוואה לדגם הקודם), העוצמה המרבית שלו מושגת ב-8,400 סל"ד. המומנט הסיבובי המרבי צמח מ-460 נ"מ ל-470 נ"מ. בהתחשב בחילופי המהירות שאיתם מתמודד דגם 911 GT3 החדש בתנאי מסלול המרוצים, מערכת הסיכה קיבלה דגש מיוחד. בדומה לעולם הספורט, כאן מדובר על מערכת הסיכה עם קרטר יבש ומיכל שמן נפרד.

למכונית קופה החדשה אופי ספורטיבי מובהק. פורשה 911 GT3 משיגה מהירות מרבית בסך 320 קמ"ש (ברמת הגימור עם תיבת ההילוכים הרובוטית PDK נקבל 318 קמ"ש). הזינוק עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 3,4 שניות. לחובבי תחושות ספורט אתגרי מיוחדות, Porsche מציעה תיבת 6 הילוכים ידנית עם זינוק עד מאה קמ"ש תוך 3,9 שניות. צריכת הדלק בדגם 911 GT3 במחזור המשולב עומדת על 12,4-13,3 ליטר ל-100 קמ"ש.

איזו גרסת קופה תעדיף\י לרכוש לעצמך?
7 קולות