Chrysler Pacifica – רכב מבית Chrysler הנכנס להרכב קונצרן Stellantis. בשנות 2003-2007 יוצר דגם עם אינדקס CS, אשר שויך לקטגוריית הקרוסאוברים. החל משנת 2016 ועד היום מיוצר מיניוואן בעל מנוע בנזין או חטיבת כוח היברידית לבחירה, בתצורת 7 או 8 מקומות ישיבה. דגם זה מוצע לרכישה היום בישראל.
קרייזלר פסיפיקה ‏2020. מרכב, צורה. מיניוואן, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קרייזלר פסיפיקה. "דירה על גלגלים".

קרייזלר פסיפיקה ‏2020. מרכב, צורה. מיניוואן, 2 דור, שדרוג

Chrysler Pacifica – רכב מבית Chrysler הנכנס להרכב קונצרן Stellantis. בשנות 2003-2007 יוצר דגם עם אינדקס CS, אשר שויך לקטגוריית הקרוסאוברים. החל משנת 2016 ועד היום מיוצר מיניוואן בעל מנוע בנזין או חטיבת כוח היברידית לבחירה, בתצורת 7 או 8 מקומות ישיבה. דגם זה מוצע לרכישה היום בישראל.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2003 - 2007 במרכב SUV חמש דלתות. קרייזלר פסיפיקה הראשון (CS) ירד לראשונה מפס הייצור בינואר 2003 בוינדזור (אונטריו, קנדה). מפתחי הרכב קראו לו «Sport Tourer», דהיינו, מכונית ספורט-תיור.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2016 ועד כה (נתונים לשנת 2020). מיניוואן קרייזלר פסיפיקה הראשון נחשף ב- 11 בינואר 2016 בתצוגת רכב בדטרויט. בניגוד למיניוואנים אחרים מאת קרייזלר, פסיפיקה נוצר על בסיס פלטפורמה חדשה וניחן בעיצוב שונה – הופעה ספורטיבית יותר בסגנון קרוסאובר, הנבדלת מהעיצוב המרובע המסורתי של מיניוואנים. עיצוב רכב זה בוסס על סגנון סדאן קרייזלר 200. המיניוואן נעמד לסדרת מבחני ריסוק של מכון האמריקאי לבטיחות בדרכים, וקיבל ציון בטיחות מרבי Top Safety Pick+.

באורכו – פסיפיקה החדש עוקף את כל מתחריו. הוא מעט קטן משברולט Tahoe העצום. הגרסה הבסיסית של קרייזלר פסיפיקה מהווה תחרות לטויוטה Sienna והונדה Odyssey, אולם בגרסה הבכירה היא אטרקטיבית הרבה יותר.

בארה"ב קרייזלר פסיפיקה החדש תוך חצי שנה בלבד השיג רמת מכירות של 3,5 אלף רכבים וכבש 20% מנתח השוק, בכך הפך לשני בפופולאריות בין מיניוואנים אחרי טויוטה Sienna. המיניוואן החדש מאת קרייזלר הגיע לגמר התחרות "מכונית השנה בארה"ב" בקטגוריית SUV. בשנת 2019 שמו של הרכב ברמות גימור בסיסית ובינונית הוחלף לקרייזלר Voyager. כבר בפברואר 2020, בתצוגת רכב בשיקגו, הוצג קרייזלר פסיפיקה מעודכן עם הנעה כפולה.

מנועים ודינאמיקה

במהלך הנסיעה פסיפיקה משמחת במתלים מכוילים היטב ונוחים למדי, ובהיגוי צייתני. המיניוואן מצויד במנוע 3,6 ליטר V6 ממשפחת Pentastar בהספק 280 או 287 כ"ס הפועל בזוג עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית. עמו הוא מסוגל לזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7,4-7,6 שניות. מעבר לכך, דגם זה נהיה היבריד פלאג-אין הראשון בארה"ב המסוגל לעבור עד 50 קמ"ש במצב חשמלי.

מבחוץ

במה קרייזלר פסיפיקה החדש יכול לעניין? על עיצובו אחראית אמא לשני ילדים אירינה זוואצקאיה שסיימה תואר בעיצוב רכבים במכון לאומנויות בקליבלנד, ותחילה זכתה לתפקיד ב- General Motors, ומאחור יותר כבר בקונצרן קרייזלר. אירינה הייתה אחראית על פיתוח העיצוב החיצוני של פסיפיקה לכל אורך הדרך עד השקתו. בתור בסיס נלקח הסגנון המקורי שייושם לראשונה בקרייזלר 200. כתוצאה פסיפיקה החדשה יצאה אלגנטית מבחוץ ופרקטית מבפנים. ברמות גימור המתקדמות תא הנוסעים ישמח בחומרי גימור איכותיים. סכמת צבעים דו-גוונית בפאנל הקדמי בשילוב עם קווים מעודנים וחומרים איכותיים למדי יוצרים אווירה של בית-ספר אירופאי, למרות שהעיצוב פותח באמריקה. גג פנוראמי בעל שטח חלון הגדול ביותר בסגמנט נותן אפשרות לכל הנוסעים לההנות מאור טבעי.

מבפנים

על עיצוב תא הנוסעים אחראית עוד אמא – וויני צ'אנג, ועם משימתה היא התמודדה באופן מבריק. המרווח לרגלי הנהג ולנוסע הקדמי נדיב במיוחד. חלקית את המרחב ממלאים מספר מגירות ומנגן Blueray. משענת היד גדולה, אך אינה עמוקה, חלק מנפחה היעיל משמש כתא עבור הנוסעים מאחורה.

בארה"ב קרייזלר פסיפיקה כבש 20% מנתח השוק, הפך לשני בפופולאריות בין מיניוואנים והגיע לגמר התחרות "מכונית השנה בארה"ב".

המסכים בשורה השנייה אינם מובנים אל תוך משענת הגב באופן המסורתי, אלא הם מסכים מתקפלים, כמו לפטופ, הנשלפים מגב המושב. לצד כל מסך ממוקמים חיבורי USB, HDMI ו- AUX. ומתחתם כיסים פרקטיים. מעבר לכך, מערכת מולטימדיה UCONNECT בשורה השנייה מציעה אפשרות הורדת אפליקציות ומשחקים נתמכים, לתפעל אותה ניתן באמצעות מגע או שלט רחוק. על שינוי תצורת תא הנוסעים אחראית מערכת Stow’n Go. ובנוסף, מערכת שנהייתה נפוצה במיוחד – פתיחת דלת מטען באמצעות "בעיטה", במקרה של פסיפיקה פועלת גם בדלתות הצדדיות.

בגרסת 7 מקומות, את כל המושבים בשורה השנייה והשלישית ניתן לקפל לתוך הרצפה. במצב רגיל של המושבים הגומחות ברצפה יכולות לשמש לאכסון. מושבי שורה שלישית מתקפלים באופן קל עוד יותר – "נופלים לאחור" ובו זמנית מתקפלים לשניים. בגרסת 8 מקומות, המושב היחיד אותו תצטרכו להסיר מתא הנוסעים – המושב האמצעי בשורה השנייה. ובין היתר, יש גם שואב אבק מובנה! בתור אופציה מוצע מדחס שבאמצעותו ניתן לנפח לא רק את גלגלי הרכב, אך גם אופניים, כדורים, ואפילו תנין צעצוע. ממש דירה על גלגלים!

אבזור

בנוגע לאופציות מתקדמות, המיניוואן החדש זכה למערכת חנייה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, מניעת התנגשויות, ניטור שטחים מתים, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמה אחורית ומצלמה היקפית בשילוב עם חיישני חנייה אחוריים וקדמיים. ברשימת האופציות תמצאו גם אוורור וחימום מושבים, מערכת מולטימדיה עם צג 8,4 אינץ' ו- 13 רמקולים, ופנסי LED בחזית.

מערכת למניעת התנגשויות ראויה לתשומת לב מיוחדת. ראשית, בשונה מדגמים רבים אחרים, פסיפיקה לא רק תעצור מול המכשול, אך גם תמשיך להניע את הרכב במסלול. שנית, חיישני החנייה כמו כן קשורים למערכת בלימת חירום, ובמקרה של התקרבות למכשול הרכב אוטומטית ילחץ על הבלמים.

נגיד, את האמא ולך הילדים. היית בוחרת בפסיפיקה לעבודה הכי חשובה בעולם שלך?
4 קולות