דודג' הורנט הוא קרוסאובר קומפקטי חדש מאת המותג Dodge שמיוצר משנת 2022. לראשונה ב-12 השנים האחרונות בארה"ב יצא דגם חדש תחת המותג ההיסטורי Dodge, שהיום נמצא בבעלות התאגיד Stellantis. וזהו אירוע רציני, שכן הוכרזה גם גרסה היברידית של ה"צרעה": מדובר בדגם החשמלי הראשון של המותג. עם זאת, יש פרט אחד מעניין. הורנט הוא לא בדיו
דודג' הורנט. ה"צרעה" החדשה כמעט כמו אלפא רומיאו
AUTOBOOM

דודג' הורנט. ה"צרעה" החדשה כמעט כמו אלפא רומיאו

דודג' הורנט. ה"צרעה" החדשה כמעט כמו אלפא רומיאו

דודג' הורנט הוא קרוסאובר קומפקטי חדש מאת המותג Dodge שמיוצר משנת 2022. לראשונה ב-12 השנים האחרונות בארה"ב יצא דגם חדש תחת המותג ההיסטורי Dodge, שהיום נמצא בבעלות התאגיד Stellantis. וזהו אירוע רציני, שכן הוכרזה גם גרסה היברידית של ה"צרעה": מדובר בדגם החשמלי הראשון של המותג. עם זאת, יש פרט אחד מעניין. הורנט הוא לא בדיוק קרוסאובר חדש, אלא גרסה בעיצוב שונה של אלפא רומיאו טונלה, קרוסאובר היברידי פלאג-אין חדש שיצא בקיץ 2022. אפילו ההרכבה הולכת להתבצע באותו מפעל באיטליה. אבל בואו לא נטיל ספק בשני המותגים המכובדים, הרי שיתוף הפעולה של דודג' ואלפא היא תוצאה של קשר כמעט משפחתי במסגרת התאגיד Stellantis. בארה"ב המכירות של דודג' האמריקאי "כמעט כמו אלפא רומיאו" יתחילו בדצמבר 2022. דודג' הורנט GT הבסיסי יעלה קרוב ל-30 אלף דולר, המחיר של הורנט R/T ההיברידי, שיופיע רק באביב 2023, טרם נודע. בואו נברר מה יש בו מאלפא רומיאו.

השם Hornet ("צרעה") הוא שם היסטורי. Hudson Hornet המפורסם שיוצר בין השנים 1950 –1957 לא פעם לקח מקום ראשון במרוצי NASCAR. אנו מכירים את הרכב הזה בתור גיבור סרט האנימציה "מכוניות", "דוק הדסון הנפלא". דודג' השתמשה בשם Hornet לסימון רמות גימור מיוחדות של המכוניות שלה ובשנת 2006 הופיע רכב הקונספט Dodge Hornet, אבל הפרויקט לא התפתח.

מעניין

עיצוב חיצוני

דודג' הורנט החדש באורך 4,5 מטר שונה מאלפא רומיאו טונלה המקורי רק בכמה אלמנטים עיצוביים. הוא קיבל פס אופקי בין הפנסים ופסי לד ישרים במקום הקטעים המעוצבים של אורות היום והפנסים האחוריים של טונלה. הפגוש הקדמי והגלגלים הם חדשים, למכסה המנוע נוספו כונסי אוויר נוספים, מה שמעניק לקרוסאובר ייחודיות. החלק האחורי שונה מדגם המקור רק בגרפיקה של הפנסים.

חלל פנימי

במקום פתחי האוורור העגולים הופיעו פתחים מחומשים, שונה הכיסוי העליון של הפאנל הקדמי וכפתור ההתנעה עבר מההגה לקונסולה המרכזית. מערכת המידע עם מסך בגודל 10,25 אינץ' נקראת Uconnect 5, למרות שאין שינויים מהותיים בהשוואה למערכת של אלפא. המושבים מרופדים באלקנטרה, תמורת תשלום נוסף אפשר לקבל תא נוסעים מרופד בעור.

יחידות כוח

אתם בטח שואלים את עצמכם: איך שני הרכבים אמורים להתחרות אחד בשני אם אחד מהם הוא כעמט העתק מוחלט של השני ובחלק הטכני הורנט וטונלה גם זהים? נסביר – דודג' הורנט 2022/2023 מגיע עם יחידות הכוח חזקות יותר.

  • הורנט GT הבסיסי קיבל מנוע בנזין טורבו 2 ליטר Hurricane מסדרת GSE, אך ההספק שלו הוגבר ל-269 כ"ס (לטונלה 256 כ"ס). המומנט הוא 400Nm. למנוע משודכת תיבת 9 הילוכים אוטומטית מבית ZF. הקרוסאובר מצויד בהנעה כפולה עם מצמד בסרן האחורי. זמן התאוצה מ-0 ל-97 קמ"ש הוא 6,5 שניות.
  • ההיברידי הנטען דודג' הורנט R/T קיבל מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,3 ליטר מסדרת GSE, שמעביר את המומנט לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית, את הגלגלים האחוריים מפעיל מנוע חשמלי נפרד (122 כ"ס). הספק השיא הכולל עומד על 289 כ"ס (אצל אלפא 275 כ"ס), המומנט – 519Nm.

בהיברידי מותקנת סוללה בקיבולת 15,5 קוט"ש, טווח הנסיעה במצב חשמלי לפי הדרכון הוא 48 ק"מ (לפי המחזור האמריקאי), כשאלפא רומיאו טונלה מציע עד 60 ק"מ (לפי המחזור האירופאי). ניתן להטעין את הסוללה מתחנת טעינה תוך 2,5 שעות, בנוסף לכך, לדודג' הורנט החדש יש מצב PowerShot שבו המנוע החשמלי מסוגל להפיק 25 כ"ס נוספים במהלך 15 שניות. במצס כזה התאוצה ל-97 קמ"ש תתקצר ל-6,1 שניות.

מה עדיף – דודג' או אלפא רומיאו?
27 קולות