סיפורו של פורד טרנזיט המפורסם מתחיל בשנת 1953. הרכב המסחרי הזה נחשב ל"מעוטר" ביותר באירופה שזכה פעמים רבות בפרס האירופי היוקרתי "הואן הבינלאומי של השנה". הרכב נהנה מפופולריות כל כך גבוהה בעולם הישן, שכל ואן קומפקטי מקבל את הכינוי "טרנזיט". לכן די מובן מדוע טרנזיט הוא הדגם המסחרי הקל הנמכר ביותר בשוק האירופי. ק
פורד. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

פורד E-טרנזיט החשמלי. החזק ביותר, הטכנולוגי ביותר

פורד. מרכב, צורה.

סיפורו של פורד טרנזיט המפורסם מתחיל בשנת 1953. הרכב המסחרי הזה נחשב ל"מעוטר" ביותר באירופה שזכה פעמים רבות בפרס האירופי היוקרתי "הואן הבינלאומי של השנה". הרכב נהנה מפופולריות כל כך גבוהה בעולם הישן, שכל ואן קומפקטי מקבל את הכינוי "טרנזיט". לכן די מובן מדוע טרנזיט הוא הדגם המסחרי הקל הנמכר ביותר בשוק האירופי. קו המסחריות הקלות כולל תצורות מסחרית פתוחה, מיניבוס, ואן מסחרי, ואן נוסעים-מסחרי. וכעת החליטה היצרנית להרחיב את המשפחה עם הגרסה החשמלית של טרנזיט. פורד E-טרנזיט החשמלי החדש יוצע עם מנוע חשמלי אחד וטווח נסיעה של 350 ק"מ, נכון להיום זוהי המסחרית העוצמתית והמתקדמת טכנולוגית ביותר בהיצע. הדגם נבדל מגרסאות הבנזין והדיזל במערכת הנעה אחורית חסרת פשרות, במערכת המתלים ובחבילת העוזרים האלקטרוניים. הרכב החדש מאת המותג האמריקאי יצא לשוק הפנימי בסוף שנת 2021 והגיע לסוכנויות אירופאיות באביב 2022.

Opel Vivaro Е, מתחרה של Ford E Transit.

באירופה טרנזיט החשמלי החדש יתחרה בפיג'ו e-אקפסרט, סיטרואן e-ג'מפי ואופל ויוארו-E. יותר מכך, הוא יצטרך להתחרות על לקוחות עם פיאט e-דוקאטו ומרצדס e-ויטו.

המתחרים

העיצוב החיצוני

העיצוב של פורד E-טרנזיט החדש, שהוצג רשמית ב-2 בנובמבר 2021, לא שונה בהרבה מהגרסאות הרגילות עם מנועי הבעירה הפנימית, פרט לעיצוב הגריל: הוא צויד באטם שחור-כחול מקורי המדמה את השבכה, מתחת ללוגו הכחול והמוארך ממוקם המטען. הגרסה המסחרית של E-טרנזיט מוצעת בכמה אפשרויות של אורך, גובה גג ובסיס גלגלים. סך הכל ניתן לבחור בין 25 גרסאות שונות: יש שאסי "נקי", פלטפורמה פתוחה או ואן מתכתי סגור.

חלל פנימי

הדגם מצויד במערכת המולטימדיה המעודכנת SYNC 4 עם מסך מגע בגודל 12 אינץ', היא קיבלה פונקצית זיהוי קולי משופרת, מודם 4G LTE ואפשרות עדכון אלחוטית. ידית ההילוכים הוחלפה בבקר חוגה. בלם החניה כעת חשמלי, הכפתור ממוקם בצד שמאל. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל: מכלול Pilot360, בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, פונקצית זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, מצלמות 360° וכו'.

נפח תא המטען בגרסה הגדולה ביותר עם הגג הכי גבוה ובסיס גלגלים מוארך הוא עדיין 13,8 קוב.

יכולות ההעמסה של פורד E-טרנזיט 2022/2023 לא השתנו בהשוואה לטרנזיט הרגיל: נפח תא המטען בגרסה הגדולה ביותר עם הגג הכי גבוה ובסיס גלגלים מוארך הוא עדיין 13,8 קוב. עומס המטען הייעודי: עד 1,616 ק"ג בתצורת ואן ועד 1,967 ק"ג עבור השאסי הסטנדרטי. טרנזיט החשמלי יכול לשמש בתור ספק אנרגיה למוצרי חשמל, בקבינה מותקן שקע 220 וולט בהספק 2,3 קילוואט.

יחידת כוח

פורד. חלק ממרכב.

כל אחת מהגרסאות של פורד E-טרזניט 2022/2023 מצוידת במנוע חשמלי אחד בלבד המפעיל את הגלגלים האחוריים. ההספק שלו הוא 267 כ"ס, המומנט המרבי הוא 430Nm. מתחת לרצפה נמצאת הסוללה בקיבולת 67 קוט"ש. טווח הנסיעה בין טעינות יהיה 350 ק"מ (החישוב בוצע באמצעות מחזור WLTP האירופאי). אולם לפי שיטת EPA האמריקאית תועד טווח נסיעה של 203 ק"מ בלבד. עם זאת, משווקי פורד חישבו כי הקילומטראז' היומי הממוצע של מסחרית משלוחים רגילה לא יעלה על 122 ק"מ. ניתן לבצע טעינה מלאה של הסוללה מרשת ביתית תוך 8 שעות באמצעות המטען Ford Connected. פורד נותנת אחריות של 160 אלף ק"מ או 8 שנים על הסוללה. E-טרנזיט צריך לעבור טיפול תקופתי פעם בשנה ללא קשר לקילומטראז'.

איזה טרנזיט תבחרו?
10 קולות