מכונית הספורט במרכב קופה דו-דלתי פרארי רומא שיצאה בשנת 2019 היא דגם ספורטיבי בעל עיצוב יוצא מן הכלל, בחירה מצוינת לאלה שמעריכים אסתטיקה חזותית ונהיגה מעודנת. ובכל זאת, משהו היה חסר לה. נכון, גרסה פתוחה עבור הרומנטיים במיוחד. בשנת 2023 פרארי טיפלה בחיסרון הזה והציגה לעולם את רומא ספיידר – רודסטר חדש עם גג רך ומנוע V
פרארי רומא ספיידר. רודסטר חדש עם גג רך
AUTOBOOM

פרארי רומא ספיידר. רודסטר חדש עם גג רך

פרארי רומא ספיידר. רודסטר חדש עם גג רך

מכונית הספורט במרכב קופה דו-דלתי פרארי רומא שיצאה בשנת 2019 היא דגם ספורטיבי בעל עיצוב יוצא מן הכלל, בחירה מצוינת לאלה שמעריכים אסתטיקה חזותית ונהיגה מעודנת. ובכל זאת, משהו היה חסר לה. נכון, גרסה פתוחה עבור הרומנטיים במיוחד. בשנת 2023 פרארי טיפלה בחיסרון הזה והציגה לעולם את רומא ספיידר – רודסטר חדש עם גג רך ומנוע V8 עוצמתי המשגר את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש. הגרסה החדשה תצא לשוק בקיץ של 2023.

פרארי רומא, ההתגלמות של אלגנטיות ספורטיבית, נקראה על שם בירת איטליה ונוצרה בהשראת עידן "La Dolce Vita" של שנות ה-50–60 של המאה ה-20. יצרנית מכוניות העל האיטלקית כבר זמן רב לא הוציאה דגמים עם מנוע קדמי וגג רך, משנת 1973. אבל עם ההשקה של רומא ספיידר זה תוקן.

עובדה

עיצוב חיצוני

פרארי רומא ספיידר החדשה קיבלה גג רך בצבע שחור או אדום כהה המתקפל תוך 13,5 שניות במהירות עד 60 קמ"ש. כאשר הגג מורם נפח תא המטען הוא 255 ליטר, אולם הגג במצב מקופל תופס גובה של 220 מ"מ בלבד. על מכסה תא המטען מותקנת כנף נשלפת עם שלושה מצבי פעולה למהירויות שונות: במצב הראשון היא נשלפת במהירות מעל 100 קמ"ש, במצב השני אחרי 300 קמ"ש ובמצב השלישי במסלול מרוצים.

חלל פנימי

תא הנוסעים של רומא ספיידר כולל את כל סימני ההיכר של קבריולט: מגן רוח, "צעיף אוויר" (משב חום לאזור הצוואר), משענות ראש במושבים האחוריים, למרות שאפילו ילדים בקושי יכנסו לשם. משאר הבחינות הגרסה הפתוחה כמעט ולא נבדלת בדבר מגרסת הקופה.

יחידת כוח

פרארי רומא ‏2023. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור

פרארי רומא ספיידר 2023 ירשה מרומא קופה המקורית גם את המנוע: V8 טווין-טורבו בנפח 3,9 ליטר, רק כעת עם משאבת שמן חדשה (בהמשך יותקן גם בגרסת הקופה). המנוע מפיק 620 כ"ס ו-760Nm ופועל ביחד עם תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. רומא ספיידר מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות, ל-200 קמ"ש תוך 9,7 שניות. המהירות המרבית היא "מעל 320 קמ"ש" (כמו לקופה). וזאת למרות שהמשקל גבוה ב-11 ק"ג. ובכל זאת גרסת הקופה היא מעט יותר דינמית.

איך אתם מתייחסים לדגמי פרארי עם מנוע קדמי?
11 קולות