Ford Focus – רכב קומפקטי בעל הנעה קדמית, שייך לקטגוריית "C" האירופאית, נמצא בייצור מאז שנת 1998 על ידי יצרנית הרכב האמריקאית Ford. מגיע במגוון סוגי מרכב: סדאן, סטיישן, האצ'בק 5 דלתות והאצ'בק 3 דלתות (הורד מייצור), ואפילו קופה-קבריולט. באירופה פורד פוקוס מככב באופן קבוע ברשימת 10 רכבים הנמכרים ביותר. לפוקוס היסטורי
פורד פוקוס
AUTOBOOM

פורד פוקוס. הבחירה הברורה.

פורד פוקוס

Ford Focus – רכב קומפקטי בעל הנעה קדמית, שייך לקטגוריית "C" האירופאית, נמצא בייצור מאז שנת 1998 על ידי יצרנית הרכב האמריקאית Ford. מגיע במגוון סוגי מרכב: סדאן, סטיישן, האצ'בק 5 דלתות והאצ'בק 3 דלתות (הורד מייצור), ואפילו קופה-קבריולט. באירופה פורד פוקוס מככב באופן קבוע ברשימת 10 רכבים הנמכרים ביותר. לפוקוס היסטוריה מאוד עשירה, אחרי הכל, לשוק יצאו כבר 4 דורות של הרכב המפורסם. כבר באיבו כולם היו בטוחים שגורלו – להפוך לבסט-סלר עולמי, וזה בדיוק מה שקרה, כמעט מיד לאחר השקתו. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של פורד פוקוס בדגם שנת 2018, במרכבים: סדאן, האצ'בק 5 דלתות וסטיישן.

דור ראשון

הדור הראשון של פורד פוקוס, שיצא לאור ב- 1998 והחזיק בשוק עד 2002, למעשה הופיע לראשונה בשנת 1992 באולם תצוגה בג'נבה, בתור רכב קונספטואלי Ghia Concept. פלטפורמה תחת שם CW170 זמן רב נשמרה בסוד, רבים היו בטוחים בעתידה כבסיס ל- Fiesta. אולם פורד שמרה את הפלטפורמה לדגם חדש לגמרי – Focus. השם "פוקוס" הוסכם רק בתחילת 1998, ממש לפני יציאתו לשוק. במשך זמן רב פורד היו בספק האם להשאיר לדגם את שמו הקודם Escort, או להחליף אותו בהתאם לשינויים המהפכנים במראה? כפי שאתם מבינים, הבחירה נפלה על "מהפכניות".

לא רק בחזותו חלו שינויים דרסטיים, אלה גם בתא הנוסעים ובכל אבריו הפנימיים. בכל הנוגע לנוחות והתנהגות כביש, פוקוס הראשון הוערך באופן חיובי ביותר על ידי מומחי רכב שונים. ומחיר יחסית נמוך הפך את הפוקוס לבחירה הברורה של הצרכן. מעבר לכך, דור ראשון של פוקוס הציג רמת בטיחות לא רעה. קיבל מ- EuroNCAP 4 כוכבים מתוך 5 בבטיחות הנהג והנוסעים, ו- 2 כוכבים מתוך 4 בדירוג בטיחות הולכי רגל.

הפוקוס הראשון הוערך באופן חיובי ביותר על ידי מומחי רכב שונים. ומחיר יחסית נמוך הפך את הפוקוס לבחירה הברורה של הצרכן.

דור ראשון של פורד פוקוס הוצע בארבעה גרסאות מרכב: האצ'בק 3 ו- 5 דלתות, סדאן וסטיישן. יתר על כן, פורד שמרה עוד הפתעה ללקוחותיהם – גרסאות ספורט לפוקוס. במקרה של הפוקוס הראשון שווקו שני דגמים: ST170 ו- RS.

ביעף אחרי הזינוק המוצלח של פוקוס, את הטרנד תפסה הגרסה המחודשת. פורד לא התעכבה עם המתיחת פנים וכבר ב- 2001 הציגו את הפוקוס החדש. לגרסה המחודשת של פוקוס דור 1, שיוצרה עד 2005, העניקו פנסים, פגוש וגריל בעיצוב חדש, קונסולה מרכזית משוכללת, מושבים חדשים וספקטרום אופציות מורחב.

דור שני

בשנת 2004 בשוק הופיע דור שני של פורד פוקוס, אשר יוצר עד 2011. בשנת 2008 עבר מתיחת פנים. דור שני לפוקוס התבסס על פלטפורמת C1, אותה אחת שנמצאת בבסיס אצל Volvo S40, V50, C70, Mazda 3 ו- Ford C-Max. פורד קראה לבסיס האוניברסאלי שלהם Global Shared Technologies, ושם זה מוצדק בהחלט. פוקוס 2 בבירור גדל במימדים, והתרווח בפנים בהתאם.

לפוקוס השני נוספה מערכת KeyFree, שמשה עם מיגון מפני שמש, פנסים קדמיים אדפטיביים, בלוטוס, שליטה קולית במערכת השמע, טלפון ובקרת אקלים. כמו כן הרכב הצטייד בתיבת הילוכים חדשה Durashift: גיר 6 הילוכים מכאני או 4 הילוכים אוטומטי. ובנוגע לבטיחות, הוא עלה על כל הציפיות! לפורד פוקוס השני הציונים הגבוהים ביותר בין כל המשתתפים מאותו סגמנט בדירוג הבטיחות EuroNCAP: 5 כוכבים בבטיחות הנהג והנוסעים, 4 בבטיחות ילדים, ו- 2 כוכבים בבטיחות הולכי רגל. ומול מתחריו הראשיים – רנו מגאן ופולקסווגן גולף – כאן ידו על העליונה.

לפורד פוקוס השני הציונים הגבוהים ביותר בין כל המשתתפים מאותו סגמנט בדירוג הבטיחות EuroNCAP: 5 כוכבים בבטיחות הנהג והנוסעים, 4 בבטיחות ילדים, ו- 2 כוכבים בבטיחות הולכי רגל.

בגרסת מתיחת פנים שיוצרה בין השנים 2008 ל- 2011 חל מספר כה רב של שינויים שאפשר לספור את הסעיפים בעשרות. נספר על העיקריים. פוקוס 2008 המחודש ניחן בעיצוב בסגנון קונספט Kinetic Design, המתבטא בצורת טרפז של הגריל, בעיצוב הפנסים האנכיים מאחור, שהשתנו באופן משמעותי, בכנפיים הרחבות ובצורה החדשה של החלון האחורי ודלת המטען. ושוב פוגשים פאנל מחודש, פורד החליטה להיפרד מהמפתח המסורתי והחליפה אותו בכפתור התנעה. בין החידושים הטכניים ניתן לציין את תיבת ההילוכים המקורית PowerShift, שהינה בעצם מקבילה ל- DSG של פולקסווגן. ויחד עם זאת נוספו דגמים חדשים לשורת המנועים.

דור שלישי

הדור השלישי של פורד פוקוס יצא לאור בתחילת 2010 ויוצר עד 2019, אמנם, החל מ- 2014 – בגרסה מחודשת. הדור השלישי של פוקוס הפך באמת לגלובאלי. עיצוב חזותו הושאל מקונספט Iosis Max – הענף הבא בסגנון "Kinetic". לפוקוס השלישי השתמשו בפלטפורמה משוכללת של דורו הקודם עם אלמנטים משופרים במתלים רב-חיבוריים "Control Blade" וקורות רוחביות עם בידוד חלקי מלפנים ומאחור.

משורת דגמי הדור השלישי של פוקוס נעדרו מרכבי האצ'בק 3 דלתות וקופה-קבריולט. בין חידושים טכניים נוספים – מנועים ממשפחת EcoBoost SCTi (Sequential Charge Turbo injection) ותיבת הילוכים רובוטית PowerShift מאת חברת Getrag בעלת מצמד כפול. מערכת ההיגוי מצוידת בהגה כוח. מגוון מערכות בטיחות כגון ABS, EBD, IVD, ESP, TA, EBA, כריות אוויר צדדיות, ווילונות בטיחות לשני שורות המושבים נכללים ברמת גימור הבסיסית.

בשנת 2014 הדור השלישי של פורד פוקוס עבר מתיחת פנים. מבחוץ נראים שינויים בגריל, בתאורה, בפגושים, במסכה המנוע ובדלת תא המטען. עיצוב של פרטים אלו בוצע בסגנון התאגידי החדש של פורד, אשר הוצג לראשונה בדור השני של פורד פיוז'ן ב- 2013. בתוך תא הנוסעים העדכון נגע בהגה, בפאנל הקדמי ובקונסולה המרכזית. הפוקוס המחודש רכש מספר אופציות נוספות: חימום הגה, מערכת חנייה בניצב, וכמו כן, פקודי החלפת הילוכים. למבחר המנועים נוספו דגמי בנזין ודיזל חדישים בנפח 1,5 ליטר.

דור רביעי

הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג רשמית ב- 10 לאפריל 2018. פוקוס החדש הונדס על ידי החטיבה הגרמנית של פורד, מגיע בשלושה סוגי מרכב – סדאן, סטיישן והאצ'בק 5 דלתות, ומבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין – C2. לראשונה בפוקוס מוצעים גג פנוראמי, תצוגה עילית על השמשה, תאורת LED מלאה, ובקר חוגה להחלפת הילוכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. יתר על כן, בסיס הגלגלים התארך ב- 53 מ"מ, ובכך הרחיב את המרווח הפנימי. לראשונה בדגמי סדאן והאצ'בק, המצוידים במנועים הבסיסיים, מתלים רב-חיבוריים מוחלפים במתלי זרוע נגררת.