הונדה. שלושה קרוסאוברים מחושמלים מצטרפים להיצע
בסתיו של 2023 הונדה תשיק בבת אחת שלושה קרוסאוברים מחושמלים חדשים בגדלים שונים באירופה: CR-V ו-ZR-V ההיברידיים ו-e: Ny1 החשמלי לחלוטין במחיר של כ-35-40 אלף יורו. הקרוסאובר האחרון כבר מוכר לעולם: זוהי הגרסה החשמלית של HR-V/וסל, המיוצרת בסין כבר שנה תחת השם הונדה e: NS1 ו-e: NP1. באשר להונדה CR-V, אירופה תקבל שתי גרסאות: היברידית רגילה e: HEV והיברידית פלאג-אין e: PHEV. הונדה ZR-V תוצע בגרסה היברידית e: HEV בלבד.
הונדה HR-V
הונדה HR-V הקומפקטי קיבל באפריל 2022 גרסה חשמלית בסין, הרכב מצא חן בעיני הקונים ולכן יוצג בגרסה מותאמת עבור השוק האירופאי. הקרוסאובר החשמלי הונדה e: Ny1 באורך 4,390 מ"מ דומה ל-HR-V עם מנוע דלק ונבדל ממנו רק בפגושים, בגריל וכן בכיתוב "Honda" במקום סמל החברה על מכסה המטען.
הקרוסאובר הונדה HR-V מוצע בישראל בגרסת הדור השני אחרי מתיחת פנים של 2018, למרות שעוד בשנת 2021 הושק הדור השלישי. כנראה שיש טעם לחכות לקרוסאובר החשמלי האירופאי.
באירופה תוצע אחת משתי הגרסאות הסיניות של e: Ny1 – עם מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי בהספק 204 כ"ס וסוללת CATL בקיבולת 68,8 קוט"ש. טווח הנסיעה של הרכב לפי הדרכון הוא 412 ק"מ. הקרוסאובר מבוסס על פלטפורמת e: N Architecture F, אורך בסיס הגלגלים הוא 2,610 מ"מ, מערכת המתלים כוללת תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול מאחור.
הונדה ZR-V
הונדה ZR-V ממוצב לפני CR-V בהיצע, אורך המרכב שלו הוא 4,570 מ"מ. לשוק האירופאי יסופקו רכבים מתוצרת יפן בגרסה היברידית e: HEV עם יחידת כוח על בסיס מנוע 2 ליטר אטמוספרי הפועלת במצב טורי-מקביל. ההנעה תהיה קדמית בלבד, למרות שבשווקים אחרים נפגשות גרסאות של ZR-V עם הנעה כפולה (מנוע בנזין).
הונדה ZR-V הוא דגם גלובלי שכבר נמכר בסין, יפן ואזורים אחרים בעולם. הרכב משווק בתור HR-V בארה"ב ולא נמכר בכלל בישראל. אבל המצב יכול להשתנות.
הונדה CR-V
ולבסוף, הדגם הוותיק והגדול ביותר (בסקירה הזאת), הקרוסאובר העירוני הראשון ליצרנית היפנית. הונדה CR-V עם מרכב באורך 4,703 מ"מ הופיע בקיץ של 2022 ומיוצר בצפון אמריקה. דווקא משם ישלחו את הרכבים לאירופה, מכיוון שהונדה הפסיקה לייצר את הדור השישי של CR-V באירופה וגם ביפן.
הקרוסאובר יגיע בשתי גרסאות: e: HEV ופלאג-אין e: PHEV, שתיהן מצוידות באותה יחידת הכוח. ההבדלים הם בסוללה: היבריד פלאג-אין יקבל סוללה גדולה יותר בקיבולת 17,7 קוט"ש, המאפשרת לעבור 82 ק"מ במצב חשמלי לחלוטין. המנוע החשמלי מפיק 184 כ"ס ומנוע הבנזין המשודך לגנרטור מסוגל להתחבר לגלגלים בעת עומס גבוה. e: HEV מגיע עם הנעה קדמית או כפולה, היבריד פלאג-אין עם הנעה קדמית בלבד.