Hyundai Elantra – מכונית קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב הדרום-קוריאנית Hyundai Motor הנמצאת בייצור מאז שנת 1990. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השישי לסדאן אחרי מתיחת פנים ב- 2018. מאז שנת 1990 ברחבי העולם נמכרו כבר יותר מ- 13,8 מיליון דגמי יונדאי אלנטרה, 3,4 מיליון מהם – בארה"ב בלבד (על פי נתוני שנות 2011-2018)
יונדאי אלנטרה ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור
AUTOBOOM

יונדאי אלנטרה. איכות קובעת את הכמות.

יונדאי אלנטרה ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור

Hyundai Elantra – מכונית קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב הדרום-קוריאנית Hyundai Motor הנמצאת בייצור מאז שנת 1990. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השישי לסדאן אחרי מתיחת פנים ב- 2018. מאז שנת 1990 ברחבי העולם נמכרו כבר יותר מ- 13,8 מיליון דגמי יונדאי אלנטרה, 3,4 מיליון מהם – בארה"ב בלבד (על פי נתוני שנות 2011-2018). אלנטרה – אחד הרכבים הדגולים יותר של חברת יונדאי אשר זכה בפרסים רבים.

יונדאי אלנטרה שנת 2006-2007 לקח מקום שני בין רכבים בעלי שימוש דלק יעיל ביותר – על פי נתוני EPA – United States Environmental Protection Agency, והוכרז כיעיל ביותר בין סדאנים בינוניים לא היברידיים.

אלנטרה שנת 2008 זכה במועמדות "בחירה טובה ביותר" ("top pick") של מגזין מכובד מאיגוד הצרכנים "Consumer Reports".

יונדאי אלנטרה 2009 – רכב קטגוריית "compact car" בעל הרכבה איכותית ביותר – על פי נתוני מחקרים של חברת שיווק אמריקאית עצמאית " J.D. Power and Associates".

בשנת 2012 יונדאי אלנטרה עקף את פורד פוקוס ואת פולקסווגן פאסאט וזכה לתואר "מכונית השנה בצפון אמריקה" בתצוגת רכב בדטרויט.

דור ראשון

הדור הראשון של יונדאי אלנטרה שווק בין השנים 1990 ל- 1995 במרכב סדאן 4 דלתות. אלנטרה הראשונה, אשר הגיעה להחליף את דגם Stellar המיושן, צוידה במנוע מאת Mitsubishi ושיתפה מאפיינים רבים עם דגם שנת 1987 של Mitsubishi Mirage. בדרום קוריאה רכב זה נמכר תחת השם Avante.

דור שני

הדור השני של יונדאי שווק בין השנים 1995 ל- 2000 במרכבי סדאן וסטיישן 5 דלתות. לאלנטרה השנייה מראה חיצוני מעוגל יותר, תא הנוסעים כמו כן עוצב עם מספר פינות מינימאלי. הפגושים נהיו צבועים בצבע המרכב. המרכב בנוי כהלכה, הינו עמיד, אמין ומוגן היטב מפני קורוזיה הודות לגלוון דו-צדדי וצבע איכותי.

דור שלישי

הדור השלישי של יונדאי אלנטרה שווק בין השנים 2000 ל- 2009 במרכבים סדאן 4 דלתות והאצ'בק 5 דלתות, ועבר מתיחת פנים ב- 2003. הוא זכה לגימור פנימי יקר יותר וצויד כברירת מחדל בכריות אוויר, מזגן, נעילה מרכזית, חלונות חשמליים והגה כוח. אחרי מתיחת פנים בשנת 2003, חודש עיצובם של התאורה החיצונית, הגריל, שני הפגושים, מכסה המטען, מכסה המנוע והפאנל הקדמי.

דור רביעי

הדור הרביעי של יונדאי אלנטרה שווק בין השנים 2006 ל- 2011. אלנטרה הרביעית הציגה רמת בטיחות גבוהה עבור הנהג והנוסעים. הדור הרביעי של יונדאי אלנטרה, אשר נבדק על ידי איגוד הבטיחות בדרכים האמריקאי IIHS, קיבל ציון כללי גבוה בעת התנגשות חזיתית וצדדית. על בסיס אלנטרה הרביעית הורכב ההאצ'בק יונדאי i30.

מאז שנת 1990 ברחבי העולם נמכרו כבר יותר מ- 13,8 מיליון דגמים של יונדאי אלנטרה, 3,4 מיליון מהם – בארה"ב בלבד (על פי נתוני שנות 2011-2018).

דור חמישי

הדור החמישי של יונדאי אלנטרה שווק בין השנים 2010 ל- 2016 במרכב סדאן 4 דלתות וחלק קטן במרכב קופה 2 דלתות, ועבר מתיחת פנים ב- 2013. אלנטרה החמישית נהייתה חסכונית עוד יותר הודות למנוע החדיש ולמקדם גרר נמוך של 0.28. דור זה הפך לרכב הקוריאני הראשון בקטגוריית C+ בו שולבו מערכות GDI ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. בשנת 2012 יונדאי אלנטרה עקפה את פורד פוקוס ופולקסווגן פאסאט וזכתה לתואר "מכונית השנה בצפון אמריקה" בתצוגת רכב בדטרויט. ב- 2013 התבצעה מתיחת פנים משמעותית.

דור שישי

ייצור הדור השישי של אלנטרה החל בשנת 2015 וממשיך עד עתה בגרסה מחודשת אחרי מתיחת פנים ב- 2018. מוצע במרכב סדאן בלבד. עיצוב אלנטרה 2015/2016 נהיה שמרני יותר, ומבחוץ מזכיר יותר פאסטבק בשל הגב המשופע.

אחרי מתיחת פנים ב- 2018, אלנטרה המחודשת ניחנה בעיצוב מהפכני – קו מותניים מובהק, פנסי LED מלוכסנים חדשים, פנסים אחוריים דקים הנוקבים את מכסה המטען כמו חצים. תא הנוסעים של יונדאי אלנטרה 2018/2019 שוכלל באופן משמעותי – בלוק שליטה באקלים שונה במלואו, הצג נמתח לכל רוחב הקונסולה, הכפתורים מתפרסים על שטח גדול יותר, הבקרים משמחים באיכותם, אך החידוש העיקרי הינו צג מולטימדיה 7 אינץ' המגלם בתוכו את כל הפונקציות המודרניות החיוניות.

דור שביעי

בשנת 2020 צפוי לצאת הדור השביעי ליונדאי אלנטרה! המובטח להיות ארוך, רחב ונמוך יותר מהדור הקודם, ובוודאי גם הרבה יותר נאה! צללית יונדאי אלנטרה 2020/2021 תהיה יותר דינאמית – תא הנוסעים הוזז לאחור, קו גג מעוגל וחלון אחורי בעל זווית שיפוע עצומה המבצע מעבר חלק לתוך הזנב הקצר של מכסה המטען. לקונספט העיצוב של אלנטרה החדשה עם צלעות רבות ופיסול של שלושת ה"להבים" המתחברים בדפנים החברה קוראת Parametric Dynamics.