למבורגיני אוונטדור – רכב ספורטיבי בעל שתי דלתות ושני מקומות המיוצר על ידי חברת Lamborghini האיטלקית החל משנת 2011. לו מנוע מרכזי והנעה כפולה. נכון לשנת 2021 בשוק מוצע הדור הראשון של מכונית העל לאחר מתיחת פנים שנת 2016.
למבורגיני  אוונטדור ‏2016. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

למבורגיני אוונטדור. דור 1, מתיחת פנים (2016)

למבורגיני  אוונטדור ‏2016. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור, שדרוג

למבורגיני אוונטדור – רכב ספורטיבי בעל שתי דלתות ושני מקומות המיוצר על ידי חברת Lamborghini האיטלקית החל משנת 2011. לו מנוע מרכזי והנעה כפולה. נכון לשנת 2021 בשוק מוצע הדור הראשון של מכונית העל לאחר מתיחת פנים שנת 2016.

בדצמבר 2016 במפעל Automobili Lamborghini בסנט'אגתה-בולונז (איטליה) נחשף אוונטדור המעודכן אשר רכש את האות "S" בשמו. הופעת הבכורה העולמית של הדגם התקיימה בתצוגת הרכב בז'נבה במרץ 2017. בספטמבר 2020 מפס הייצור ירד אוונטדור מספר 10,000, על מה דיווח בגאווה צוות המדיה של החברה. זה היה רודסטר SVJ אפור-אדום בעל תא נוסעים שחור-אדום.

מבנה

ראשית כל, חובה לציין שאוונטדור החדש – למבורגיני סדרתי הראשון בעל מונוקוק המיוצר במלואו מקרבון. ממנו עשויים גם מכסה המנוע, כונסי אוויר האחוריים והכנף. פרטי המרכב והעריסות של הרכב – מאלומינום. חומרים אלו נהיו קלים משמעותית, וכתוצאה, המשקל היבש של מכונית העל – 1,575 ק"ג, ויחס המשקל להספק הוא 2,13 ק"ג / כ"ס.

הגרסה המעודכנת עברה שינויים טכניים וחזותיים. החרטום עוצב מחדש, לו העניקו ספליטר גדול ושני כונסי אוויר חדשים בפגוש. בחלק האחורי – דיפיוזר חדש בעל סנפירים ושלושה קצוות אגזוז עם יציאה בודדה. כוח הצמדה הקדמי של המרכב כעת גדול ב- 130% ביחס לאוונטדור הקודם.

הרכב הוא 4797 מ"מ לאורך, 2030 מ"מ לרוחב (ללא מראות), 1136 מ"מ לגובה, ובעל בסיס גלגלים של 2700 מ"מ. חלוקת המשקל בין הסרנים היא כמעט מושלמת: 43% על הסרן הקדמי, ו- 57% על האחורי. המתלים – עצמות עצה כפולות, בולמי זעזועים – מגנטוריאולוגיים מלפנים ומאחור, בלמים קרבון-קרמיים נכללים במפרט אבזור הסטנדרטי (400 מ"מ קדמיים ו- 380 מ"מ אחוריים).

חטיבת כוח ושאסי

לבו של למבורגיני אוונטדור 2016/2017 הוא האלמנט החשוב ביותר שלו – מנוע 6,5 ליטר V12 בהספק מוגבר מ- 70 עד 740 כ"ס בעת 8,400 סל"ד, מומנט – 690Nm בעת 5,500 סל"ד. צריכת דלק בעל אוקטן גבוה – 18,4 ליטר בנהיגה משולבת. תאוצה עד 100 קמ"ש – 2,9 שניות. מהירות מרבית – 350 קמ"ש.

המתלים עברו מודרניזציה, בהם שולטת מערכת Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva (LDVA). למערכת זו ישנם ארבעה מצבים: Strada (רחוב), Corsa (מסלול), Sport ו- Ego (אינדיבידואלי). גיר – 7 הילוכים רובוטי ISR (Independent Shifting Rods). מערכת הנעה כפולה הינה בעלת בקרה אלקטרונית (מצמד האלדקס דור 4) ודיפרנציאל אחורי ננעל עצמאית. מערכת היגוי – LDS (Lamborghini Dynamic Steering) עם יחס העברה משתנה והיגוי גלגלים אחוריים.

אבזור

למבורגיני אוונטדור S החדש מאובזר כיאות: מראות – חשמליות, מתחממות ומתקפלות, ספוילר אחורי – נשלט אלקטרונית ובעל שלושה מצבים, נכללת בקרת יציבות (מערכות ABS ו- TCS מובנות). מפרט בטיחות הסטנדרטי כולל מערכת למניעת נעילת גלגלים (בלמי ביצועים גבוהים דיסקיים קרבון-קרמיים), מערכת חלוקת עוצמת בלימה, בקרת יציבות אלקטרונית, בקרת לחץ בצמיגים, כריות אוויר קדמיות וצדדיות עבור הנהג והנוסע. בדלתות מותקנים מחזקי קשיחות, חגורות הבטיחות מצוידות במותחנים.

רודסטר

למבורגיני אוונטדור LP 700-4 הראשון בגרסת רודסטר הופיע לראשונה באירוע מיוחד במיאמי ב- 12 בנובמבר 2012, והופעת הבכורה העולמית שלו התקיימה במסגרת תצוגת הרכב בלוס-אנג'לס באותה שנה. גרסת הרודסטר על בסיס אוונטדור S החדש הוצגה בשנת 2017 בתצוגה בפרנקפורט.

ההבדל העיקרי בין הרודסטר לגרסה הסגורה הינו הגג המתקפל. מדובר בשני חצאים המיוצרים מקרבון במשקל כולל של 6 ק"ג. מנגנון האחראי על השליטה בהם אינו כלול, מאחר ותפקיד זה מופקד על הבעלים עצמו. לרודסטר מכסה מנוע אחר ומבנה קורות אחוריות שונה. היצרנית הוסיפה מספר צבעים חדשים והתקינה חישוקי סגסוגת קלה בעלי עיצוב בלעדי. הרודסטר כבד ב- 50 ק"ג מהקופה בשל אלמנטים מחזקים, ולכן מאיץ עד 100 קמ"ש ב- 0,3 שניות לאט יותר מהקופה – תוך 3,2 שניות. בשאר הדגם מקביל לגרסה הסטנדרטית.

מה מעניין יותר – אוונטדור קופה או רודסטר?
4 קולות