בעיירת אנסטי באנגליה, שנמצאת בפרברים של קובנטרי, עומד המפעל של LEVC. שם החברה מתפרש כ-London EV Company. נכון להיום, זאת החברה היחידה בבריטניה שמתמחה בייצור הרכבים החשמליים ואולי החברה החשובה ביותר בלונדון, הרי ברכבים המיוצרים על-ידי LEVC נוסעים רוב התושבים והאורחים בעיר הבירה של בריטניה. כן-כן, המוניות השחורו
LEVC. המונית הסינית של לונדון
AUTOBOOM

LEVC. המונית הסינית של לונדון

LEVC. המונית הסינית של לונדון

בעיירת אנסטי באנגליה, שנמצאת בפרברים של קובנטרי, עומד המפעל של LEVC. שם החברה מתפרש כ-London EV Company. נכון להיום, זאת החברה היחידה בבריטניה שמתמחה בייצור הרכבים החשמליים ואולי החברה החשובה ביותר בלונדון, הרי ברכבים המיוצרים על-ידי LEVC נוסעים רוב התושבים והאורחים בעיר הבירה של בריטניה. כן-כן, המוניות השחורות המסורתיות של לונדון, אחד מכרטיסי הביקור של העיר במקביל לתאי הטלפון האדומים, לארמון בקינגהאם ולביג בן. רוב המוניות האלה מיוצרות על-ידי LEVC. אבל מעניין כאן דבר אחר: החברה נמצאת בבעלות ג'ילי, ענקית הרכב הסינית המשפיעה. לכן אפשר לומר בבטחון – המוניות של לונדון הן כעת גם סיניות, יחד עם הרבה דברים אחרים.

חברת ההחזקות ג'ילי מחזיקה לא באחד, אלא בשני מותגים בריטיים: לוטוס ו-LEVC. המפעל של LEVC הוא מפעל הרכב הראשון שנבנה בבריטניה מזה יותר מעשר שנים.

דרך אגב

הסינים בבריטניה

הקשר בין התאגיד הסיני לבין The London Taxi Company התחיל עוד בשנת 2006, כאשר ג'ילי השקיעה בעסק הבריטי. לאחר הקשיים של הבעלים, בינואר 2013 חברת המוניות עברה לבעלות מלאה של ג'ילי. המחיר עמד על 11,4 מיליון יורו בלבד. בשנת 2017 הסינים הוציאו 300 מיליון נוספים ובנו עבור LEVC מפעל חדש באנסטי, שהפך למפעל הרכב הראשון בבריטניה מזה יותר מעשור.

LEVC logo
London Electric Vehicle Company. יצרנית רכבים חשמליים שבסיסה באנסטי, ליד קובנטרי, אנגליה, חברת-בת של יצרנית הרכב הסינית ג'ילי. החברה ידועה במוניות השחורות שלה בלונדון.

המפעל הוא די מרשים: הוא אוגר אנרגיה סולארית, אוסף מי גשמים ואינו מייצר פליטות מזהמות. ההנהלה היא גרמנית: יו"ר מועצת המנהלים של LECV הוא קרל-פיטר פרסטר, שעבד קודם לכן בב.מ.וו, אופל וחברת ההחזקות ההודית Tata, שם פיקח על מותגי יגואר ולנד-רובר; המנהל הוא יורג הופמן, שצבר ניסיון באאודי ובג'נרל מוטורס.

Carl-Peter Forster
Carl-Peter Forster, איש עסקים בריטי שעבד קודם לכן בב.מ.וו, באופל ובחברת ההחזקות ההודית Tata, שם פיקח על מותגי יגואר ולנד-רובר.

מהנדסי LEVC פיתחו פלטפורמה נפרדת לרכבים שלהם עם הטכנולוגיה החשמלית החדשנית LEVC eCity, מסגרת המרכב מיוצרת מאלומיניום למען הפחתת המשקל. הדגמים מצוידים במנוע 3 צילינדרים מאת וולוו (איזה צירוף מקרים, גם היא שייכת לג'ילי, כמו גם מותגים רבים אחרים, דוגמת גיאומטרי המוכר כבר לישראלים), שמיועד אך ורק להטעין את הסוללה ואינו מחובר בשום אופן לגלגלים, שאותם מסובב המנוע החשמלי. הסוללה מספקת טווח נסיעה חשמלי שנותן מענה מספק לנסיעות בתוך העיר.

על מה נוסעים בלונדון ועל מה ייסעו בישראל

בסרטון: אל.אי.וי.סי TX 2017 שנת. וואן.

נכון להיום (סוף שנת 2022) LEVC מייצרת שני דגמים "קרובים", לשניהם יש עיצוב חיצוני בלתי שגרתי. אי-אפשר לבלבל בינים לבין אף מכונית אחרת הודות לחזית האקספרסיבית בסגנון רטרו חנני. שני הדגמים מצוידים ביחידת כוח היברידית פלאג-אין ולשניהם יש טווח נסיעה חשמלי מכובד, מה שעוזר לבעלי העסק לשמור על הידידותיות לסביבה. וחשוב מכל, שני הדגמים של LEVC מוצעים בישראל, בגרסאות עם הגה שמאלי כמובן.

LEVC TX

המונית עם הנעה אחורית LECV TX כבר נהנית מביקוש גבוה, ולא רק בלונדון: בכל העולם נמכרו כ-7,000 מכונות כאלה ואחוזי המכירות רק עולים. מימדי המרכב: אורך 4,8 מ', רוחב 1,9 מ', גובה 1,88 מ'. בתא הנוסעים יש מחיצה בין הנהג לבין הנוסעים וגם מושבים מתקפלים נוספים וידיות אחיזה בקונסולה המרכזית למען הנוחות של הנוסעים.

LEVC VN5

VN5 הוא ואן מסחרי המיוצר על בסיס המונית TX. מימדי המרכב: אורך 5,23 מ', רוחב 1,95 מ', גובה כמעט 2 מ', בסיס גלגלים 3,386 מ"מ. הסוללה בקיבולת 31 קוט"ש מאפשרת למסחרית לעבור עד 130 ק"מ במצב חשמלי לחלוטין. בעוד שטווח הנסיעה הכולל, הודות למנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר בהספק 82 כ"ס מתוצרת וולוו המטעין את הסוללה, מגיע ל-607 ק"מ. לטעינה מהירה הרכב צויד בשקע DC בהספק 50 קילוואט, בנוסף לכך יש טעינת AC בהספק עד 11 קילוואט.

בסרטון: אל.אי.וי.סי VN5 2020 שנת. מסחרי.
מהי לדעתכם הסיבה העיקרית לקנות רכב מאת LEVC?
15 קולות