לקסוס. רכב שטח הדגל החדש LX600: מחכים בישראל
אנו בישראל מצפים מאוד לרכב שטח הדגל החדש מאת המותג הפרימיום היפני Lexus, רכב גדול ויוקרתי לקסוס LX 600. על תתייחסו רצינית מדי לזה שהרכב מגיע עם סימון "600" כאילו יש לו מנוע בנפח 6 ליטר. למעשה, גרסת הדור החדש של רכב השטח מצוידת במנוע צנוע הרבה יותר בנפח 3.4 ליטר. אבל, בגלל זה LX 600 לא מפסיק להיות רכב הדגל של קו הדגמים של Lexus. המכונית למעשה זוהי הגרסה היוקרתית של טויוטה לנד קרוזר 300, לכן הוא מגיע עם מרכב ומנועים זהים. עם זאת הוא קיבל חומרי גימור יקרים יותר ורמת הגימור המובילה בעלת 4 מושבים. כל זה, כולל המחיר הגבוה הופך את רכב השטח של לקסוס שונה מטויוטה המקורית.
כיום גרסת הדור הרביעי של לקסוס LX החדש מורכבת על בסיס פלטפורמה מודולרית GA-F, היא הפכה לקלה יותר ב-200 ק"ג, קשוחה יותר ב-20% ויש לה מרכז כובד נמוך יותר. היצרנית לא שינה את בסיס הגלגלים אף פעם מעט ייצורו של הדגם המקורי בשנת 1995. הוא עדיין עומד על 2,850 מ"מ. זווית עלייה וירידה וזוויות רמפה נשארו כמו בגרסת הדור השלישי של רכב השטח.
לקסוס LX 600 קיבל עיצוב חיצוני קשוח האופייני למותג וירש מטויוטה מנוע V6 בנפח 3.4 ליטר בעל הספק 415 כ"ס עם מגדש טורבו כפול. רכב השטח הגדול באורך 5 מטרים מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות בלבד. המהירות המברית עומדת על 210 קמ"ש. תיבת 10 הילוכים אוטומטית עם הילוך כוח מחלקת את ההספק לכל גלגלים. יש נעילת דיפרנציאל, בולמי זעזועים עם קשיחות מתכווננת ומערכת שמאפשרת "לזחול" לאט לאט בשטח.
בישראל לקסוס LX 600 שנת 2023 מוצע בשלוש רמות הגימור. רמות הגימור הפשוטות יותר בעלות 7 מקומות מגיעות עם מושבי חשמל בשורה הראשונה והשניה, בקרת אקלים 4-האזורית, מערכת שמע עם 10 רמקולים, חישוקי גלגלים בגודל 20 אינץ', מערכת לבטיחות אלקטרונית (בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה עצמאית, שמירה על נתיב ועוד). המחיר יתחיל מ-889,900 שקל.
היוקרה האמיתית מודגשת ברמת הגימור Takumi VIP עם 4 מושבים. הנהג והנוסע מלפנים יהנו ממושבי חשמל עם פונקציית חימום, אוורור ועיסוי. תא הנוסעים מתמלא בקול מעולה ממערכת שמע Mark Levinson עם 25 רמקולים. שורת המושבים השניה מגיעה עם מערכת מולטימדיה נפרדת, המושבים עם משענות רגליים מגיעות עם פונקציית עיסוי, קוטר הגלגלים עומד על 22 אינץ'.