לקסוס RZ. דור 1 שנת 2022
לקסוס RZ הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון של לקסוס המבוסס על פלטפורמת eTNGA שאותה הוא חולק עם "Beyond Zero" הראשון מאת טויוטה, טויוטה bZ4X וה"תאום" שלו סובארו סולטרה. אבל לקסוס RZ, בשונה מהם, מפיק יותר סוסים (313 כ"ס לעומת 217) וזכה לאבזור יוקרתי יותר. הרכב החשמלי של לקסוס מוצע ברמת גימור יחידה RZ 450e עם יחידת כוח דו-מנועית, מובטח טווח נסיעה בסביבות 400–450 ק"מ. גרסת הדור הראשון של הקרוסאובר החשמלי תצא באביב של 2022. ועכשיו נודע לנו שכבר החל ממרץ 2023 לקסוס RZ 450e החדש יהיה זמין לרכישה בישראל. המחיר ההתחלתי עומד על 449,000 ש"ח.
היצרנית מבטיחה שאפילו לאחר עשר שנים בשימוש הסוללה תשמור על יותר מ-90% מהקיבולת ההתחלתית שלה.
העיצוב החיצוני
לקסוס RZ היוקרתי במימדים בינוניים מזכיר מבחוץ את "אחיו" ההיברידי לקסוס RX, אפילו מבחינת המידות: אורך הרכב החשמלי 4,805 מ"מ, רוחב 1,895 מ"מ, גובה 1,635 מ"מ. הסגנון המקורי הוא אגרסיבי ומלא ביטחון עצמי, אך קו הגג המשופע בסגנון קופה מעניק לתדמית רכות ומתרחק מהתדמית הנועזת עם הקווים השבורים. אורך הגלגלים הוא 2,850 מ"מ, כמו לטויוטה bZ4X.
האבזור
הרכב מצויד היטב כבר החל מרמת הגימור הבסיסית: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "14, תפעול קולי, תמיכת Android Auto ו-Apple CarPlay, טעינה אלחוטית, סאנרוף אלקטרוכרומי עם רמת שקיפות מתכווננת, חימום/אוורור מושבים וכו'. מכלול מערכות הבטיחות של לקסוס כולל בלימה אוטומטית (כולל בנהיגה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור שטחים מתים, בקרת סטיה מנתיב, בקרת מצב הנהג וכן הלאה.
יחידת הכוח
לקסוס RZ שנת 2023 החדש מיוצר בגרסה יחידה, RZ 450e. יחידת כוח דו-מנועית בהספק כולל של 313 כ"ס (מנוע בהספק 204 כ"ס בסרן הקדמי ו-109 כ"ס בסרן האחורי) מאפשרת לקרוסאובר להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,6 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. מערכת Direct4 המחלקת את המומנט בין הסרנים באופן קבוע מתבססת על נתונים ממכלול החיישנים. לקסוס מדגישה שמערכת זו דואגת להאצה והתנהגות כביש אופטימליות. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 71,4 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 400–450 ק"מ. הרכב תומך בשני סוגים של מטענים: מטען DC מהיר בהספק עד 150 קילוואט או מטען AC ביתי בהספק 11 קילוואט.