ניסאן מקסימאלי
ניסאן מקסימה – מכונית משפחתית גדולה/מנהלים תוצרת Nissan, סדאן 5 דלתות. הושקה בשנת 1982 תחת השם Datsun Maxima. במספר שווקים מחוץ לצפון אמריקה בשם "מקסימה" השתמשו עבור דגמי ניסאן Cefiro ו- Teana.
דור ראשון
יוצר בין השנים 1981 ל- 1984. הרכב הראשון אשר נשא את השם Maxima היה Datsun Bluebird היפני בעל חרטום מוארך. דגם זה היה זמין במרכבי סדאן וסטיישן. הסדאנים צוידו במתלים עצמאיים, סטיישנים – עצמות עצה כפולות בסרן מוביל. משנת 1983 רכבי דטסון צפון-אמריקאים החלו לענוד את סמל ניסאן.
מתחת למכסה המנוע של מקסימה הראשונה עמדו מנועי 2,4 ליטר בנזין (120 כ"ס) או 2,8 ליטר 6 צילינדרים דיזל LD28 OHC. תיבות ההילוכים – 5 היל' ידנית או 4 אוטומטית.
אחד המאפיינים הייחודיים של רכב זה הייתה מערכת התראה קולית על בסיס פונוגרף. לדוגמה: "דלת פתוחה, המפתח במתג ההצתה". גרסת שנת 1981 הייתה "מכונית מדברת" הראשונה בארה"ב והציע התראה קולית אחת בלבד: "אנה, כבו את האורות".
דור שני
יוצר בין השנים 1984 ל- 1988. מקסימה השנייה הוצעה עם מנוע 3 ליטר VG30E V6 בהספק 157 כ"ס ותיבת 4 הילוכים אוטומטית או 5 היל' ידנית. מנוע זה היה V6 המוני הראשון תוצרת יפן. המרכבים: סדאן וסטיישן. בשוק המיוחד במינו של ארה"ב רכב זה נחשב לקומפקטי.
מפרט האבזור בדגם היה עשיר למדי לאותה תקופה וכלל: חלונות חשמל, מנעולים, מושבים חשמליים, חימום בקדמיים, פתיחת מכסה מטען מרחוק, מערכת התראה קולית, מושבים בריפוד עור. בין אופציות היו מחשב דרך וסאנרוף חשמלי.
בשנת 1988 הופיעה מערכת מתלים בלעדית Sonar Suspension System הנעזרת בסונארים בכדי לעקוב אחר תנאי הדרך מלפנים ולכוונן את המתלים בהתאם. בשוק היפני הרכב הוצע בתור סדאן-הרדטופ בעל 4 דלתות ללא קורות מרכזיות, או כסדאן רגיל בעל מנוע 2 ליטר V6.
דור שלישי
יוצר בין השנים 1988 ל- 1995. מקסימה השלישית קיבלה מרכב חדש שבזכותו היא הפכה לסדאן יפני השלישי שסווג כ"בינוני" בצפון אמריקה (לאחר מאזדה 929). המנוע שהותקן בה היה V6 בנזין בנפח 3 ליטר VG30E (160 כ"ס), משנת 1991 אותו החליף VE30DE בהספק 190 כ"ס. תיבות הילוכים: ידנית ואוטומטית.
הדור השלישי של מקסימה צויד במתלים אחוריים עצמאיים והציע מערכת סריקת כבישים עם מערכת סונאר אלקטרונית Super Sonic Suspension. מאפיין ייחודי מעניין הייתה מערכת דיגיטלית חדשה שאפשרה להוריד את החלונות ולפתוח את הסאנרוף באמצעות מקלדת המובנית לתוך ידית הדלת הקדמית. החבילה כללה בנוסף מקרנים המשדרים על מסך קטן בשמשה תצוגה הולוגרפית של מהירות המכונית (וזה היה בשנות 1989-92!). עקב עדכון ב- 1991 נוספה כרית אוויר עבור הנהג.
דור רביעי
יוצר בין השנים 1995 ל- 2000. באמריקה הצפונית הסדאן צויד במנוע 3 ליטר חדש VQ30DE בהספק 190 כ"ס אשר לקח מקום ראשון ברשימת עשרת המנועים הטובים ביותר על פי Ward ולא ירד מכס המלוכה 18 שנים ברציפות. המנוע החדש יחד עם תיבת הילוכים ידנית האיצו את הסדאן עד 60 מייל/שעה תוך 6,6 שניות, מה שהפך אותו לסדאן יפני המהיר ביותר בשוק צפון-אמריקה באותה עת. מתלים אחוריים עצמאיים הוחלפו לתצורה זולה יותר עם סרן חי ומוט פיתול, כך היצרנית היפנית צמצמה את העלויות לאחר משבר. בכל אופן, מכונית זו הייתה ראויה להיכתר בתואר "מכונית ייבוא הטובה ביותר שנת 1995" (מגזין Motor Trend) ולהיכנס לרשימת טופ-10 הרכבים מאת Car and Driver (1995-96).
ביפן מקסימה הרביעית נמכרה תחת השם Cefiro והייתה זמינה עם מנועי 2,0 או 2,5 ליטר V6 בהספק 155 או 190 כ"ס. באירופה ובאזורים אחרים בעולם מכונית זו נודעה בשם מקסימה QX והייתה זהה לגרסה היפנית. באירופה הוצעו שני מנועים: 2,0 ליטר V6 בהספק 140 כ"ס ו- 3,0 ליטר.
באוקטובר 1996 מתיחת הפנים הביאה הופעה חיצונית מעודכנת ושינוי קל בתא הנוסעים. מאוחר יותר, עבור גרסאות SE ו- GLE נוספו בתור אופציה כריות אוויר צדדיות המותקנות בגבי המושבים הקדמיים.
דור חמישי
יוצר בין השנים 2000 ל- 2006. מקסימה החמישית זכתה למנוע V6 בנפח 3 ליטר המפיק 222 כ"ס, עמו המכונית זינקה מעמידה עד 60 מייל/שעה תוך 7 שניות. הוצעו 3 רמות גימור (GXE הבסיסית, GLE היוקרתית ו- SE ספורטיבית). דור זה שימש בסיס לאינפיניטי I30.
בדגם שנת 2002 בכל הקו הדגמים המנוע הוחלף ל- 3,5 ליטר בהספק 255 כ"ס אשר בצוותא עם תיבה ידנית האיץ את הרכב עד 60 מייל/שעה תוך 6 שניות. יתר על כן, הסדאן זכה לעיצוב מעודכן, לתיבת 6 הילוכים ידנית ולחישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ' חדשים.
ב- 2003 הושקה מהדורת SE מיוחדת «Titanium Edition». גרסה זו צוידה בחישוקי טיטניום מבריקים ובאלמנטים מטיטניום בתא הנוסעים. גרסת «Meridian Edition» כללה חימום הגה ומושבים ומערכת ניווט GPS.
דור שישי
יוצר בין השנים 2003 ל- 2008 ושווק בארה"ב, קנדה ומקסיקו בלבד. בסדאן הותקן מנוע V6 VQ35DE (265 כ"ס). מתלים אחוריים עצמאיים חזרו אל הרכב (פריסה רב-חיבורית). כברירת מחדל את הגג הידרו פאנלים שקופים SkyView או סאנרוף שגרתי יותר. רמת גימור SE הספורטיבית צוידה סטנדרטית בחישוקי סגסוגת קלה 18 אינץ', במתלים נוקשים יותר, בספוילר אחורי ובתיבת 6 הילוכים ידנית (אופציה). SL המפוארת הוצעה עם חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ', פרטי גימור פנים מעץ טבעי, מערכת שמע Bose, מושבים בריפוד עור, פנסי קסנון.
בשנת 2007 מקסימה האמריקאית נהייתה זמינה עם גיר רציף סטנדרטי Xtronic CVT; תיבת הילוכים ידנית הוסרה מההיצע, אולם הרציפה כללה מצב ידני. מתיחת פנים קלה נגעה בחזות ועיצוב הפנים. את מקסימה השישית עבור ארה"ב אהבו על האיזון שלה בין יוקרה לספורט, בזמן שדגמים אחרים התמקדו יותר בנוחות.
דור שבעי
יוצר בין השנים 2008 ל- 2015. מקסימה השביעית, המורכבת על פלטפורמת Nissan D, קיבלה מרכב מוגדל. עיצוב החוץ במידה מסוימת מזכיר את דגמי סדאן של אינפיניטי. מכונית זו הפכה לספינת הדגל הצפון-אמריקאית בין סדאנים בהנעה קדמית מאת ניסאן, צוידה היא במנוע VQ35DE משוכלל (290 כ"ס) ובגיר רציף Xtronic CVT. עד 60 מייל/שעה הרכב האיץ תוך 5,8 שניות. הוצעו רמות גימור S ו- SV. התנעה וכיבוי המנוע התבצעו באמצעות כפתור.
מתיחת פנים בשנת 2012 רעננה את ההופעה החיצונית: התקינו גריל ופנסים אחוריים חדשים, חישוקי סגסוגת קלה חדשים בגודל 18 או 19 אינץ', נוספו שלושה צבעי מרכב חדשים. בתא הנוסעים התרחשו מספר שינויים קטנים בגימור. גרסת Limited Edition החדשה כללה פנסים מושחרים, ספוילר אחורי, גריל חדש בציפוי כרום ומראות צד חדשות עם איתותים מובנים וגימור מטאלי.
דור שמיני
נמצא בייצור משנת 2015 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2018 (נתונים לשנת 2020). ניסאן החזירה למכונית את התדמית הספורטיבית. משקלה הופחת ב- 30 ק"ג, לעיצוב תא הנוסעים נלקחה השראה ממוטיב קוסמי. המנוע עבר מודרניזציה, הספקו צמח עד 300 כ"ס. מקסימה השמינית זמינה בתשעה צבעי מרכב ובחמש רמות גימור: S, SV, SL, SR ו- Platinum, כמו כן, בשנת 2016 הוצגה סדרת SR מיוחדת «Midnight Edition», ממנה הוסרו רב פרטי הכרום והעניקו לה מראה ספורטיבי יותר. נראית היא מאוד סולידית ומסוגננת.
בישראל המכונית נמכרת עם מנוע 3,5 ליטר בהספק 300 כ"ס. מקסימה המעודכנת הוצגה בתצוגת רכב בלוס-אנג'לס בשנת 2018. רוענן עיצוב החוץ, נוספו צבעי גימור פנים חדשים וחלק מהחומרים הוחלפו לאיכותיים יותר.