מרצדס C-קלאס. המכונית המבוקשת ביותר
בשנת 2021 יצא דור חמישי החדש של סדרת C-קלאס.
מרצדס C-קלאס – סדרת מכוניות מנהלים קומפקטיות מאת התאגיד הגרמני Mercedes-Benz. מיוצרת משנת 1993 בגרסאות בעלות מרכב סדאן, סטיישן והאצ'בק 3 דלתות. החל מהדור השלישי נוספו גרסאות בעלות מרכב קופה וקבריולה. כיום בשוק מיוצגים כבר ארבע דורות של המכונית. גרסת הדור האחרון שעברה מתיחת פנים בשנת 2018 ניתנת לרכישה בישראל (הנתונים נכונים לשנת 2020).
לפני השקתו של A-קלאס בשנת 1997, הסדרה ייצגה את המכוניות הקטנות ביותר מבחינת המימדים והסיווג בהייררכית המותג Mercedes-Benz. דגמי C-קלאס המשיכו את סיפורה של המכונית הראשונה בתולדות החברה בעלת המימדים הקומפקטיים. הדגם מרצדס 190 ששילב בתוכו פשטות ואמינות, קיבל כינוי "Baby Benz". הסדאן הספורטיבית זכתה להצלחה מיוחדת בקרב הדור הצעיר. במשך 11 שנות ייצור בלבד, הורכבו 1.8 מיליון יחידות של דגם 190.
בדומה לדגמים אחרים של המותג הגרמני, גם למכונית C-קלאס יש גרסאות בעלות ביצועים גבוהים מאת מחלקת החברה Mercedes-AMG. בנוסף, לראשונה בתולדות החברה, במסגרת הדור השני, יוצרה גרסה עם בעלת מנוע דיזל С30 CDI AMG. לגרסה היו ביצועים גבוהים. מכוניות C-קלאס מיוצרות בערים הגרמניות זינדלפינגן וברמן.
דור ראשון
יוצר בין השנים 1993 לבין 2001. בשנת 1997 עבר מתיחת פנים. למרות הצלחתו של הדגם 190, לקראת שנות ה-90 של המאה הקודמת, הוא נתפס כמיושן ודרש חלופה המתאימה לתקופה. בשנת 1993 הדגם הוחלף ב"C-klasse" עם סימון מרכב W202. מבחינה חזותית דגם סדאן היה גדול יותר מהקודם לו והוצע ב-4 גרסאות לבחירה. בשנת 1996 הופיע דגם נוסף מסדרת C-קלאס – סטיישו S202. בשנת 1997 המכונית עברה מתיחת פנים. השדרוג העיקרי היה בהוספת מנוע חדש לקו, חסכוני וחזק יותר, בעל 4 צילינדרים ועם מגדש. סך הכל יוצרו 1.87 מיליון יחידות מכוניות C-קלאס מהדור הראשון.
דור שני
יוצר בין השנים 2000 - 2008. בשנת 2004 עבר מתיחת פנים. מבחינה חיצונית הדור השני בעל הסימון W203 הזכיר את S-קלאס בעל הסימון W220. צורת המרכב הייתה מעוגלת בשניהם, אך חלל הפנים של C-קלאס היה מרווח וארגונומי יותר. בדומה לקודמו, C-קלאס דור שני הגיע במספר גרסאות לבחירה – סטנדרטית, יוקרתית וספורטיבית. בשנת 2001 הופיעה גרסת סטיישן S203 ובו-זמנית גם גרסת האצ'בק 3 דלתות CL203 Sportcoupe. ייצור הגרסאות סדאן וסטיישן הסתיים בשנת 2007. גרסת ההאצ'בק קיבלה שדרוג משמעותי בשנת 2008 והתקדמה לסגמנט נפרד – Mercedes CLC.
דור שלישי
יוצר בין השנים 2007 - 2015. בשנת 2011 עבר מתיחת פנים. C-קלאס דור שלישי בעל הסימון W204 התחקה אחר הסגנון המסורתי של S-קלאס והושק גם הוא בשלוש גרסאות לבחירה, שהיו שונות מאוד זו מזו. למשל בגרסת ה-Sport, כוכב תלת-הקודקודי הועבר ממכסה המנוע לרשת הגריל. לראשונה יוצרה גרסת BlueEfficiency – החסכונית והאקולוגית ביותר מבין כל הדגמים בקו המותג הגרמני. בנוסף לגרסאות בעלות מרכב סדאן וסטיישן, סדרת C-קלאס קיבלה גם גרסת קופה.
סדאן C-קלאס ממשיכה להיות המכונית המבוקשת ביותר של חברת Mercedes-Benz במשך כבר יותר מעשור (נכון לשנות 2011-2019).
במהלך מתיחת הפנים של שנת 2011 חודשה מערכת התאורה הקדמית, הפגושים והפנסים של המכונית. השינויים נגעו גם בעיצוב של חלל הפנים ובקו המנועים. באותה שנה מחלקת Mercedes-Benz השיקה את הדגם העוצמתי ביותר בסדרה - Mercedes-AMG C63 Coupe Black Series. הדגם אובזר במנוע בעל הספק בסך מעל 500 כ"ס.
דור רביעי
מיוצר משנת 2013 ועד היום. בשנת 2018 עבר מתיחת פנים (נכון לשנת 2020). בנוסף לגרסאות סדאן, סטיישן וקופה, לסדרת הדור הרביעי (סימון W205) נוספה גם גרסה בעלת מרכב קבריולה. אמנם, יש לזכור, שדווקא גרסת סדאן C-קלאס ממשיכה להיות המכונית המבוקשת ביותר ש/ל חברת Mercedes-Benz במשך כבר יותר מעשור. מרצדס C-קלאס החדשה זכתה במרכב חדש, אבזור חלל הפנים משודרג ועיצוב בסגנון S-קלאס החדש. המכונית הושקה לראשונה בדטרויט. היא הפכה לדגם הראשון בתולדות התאגיד הגרמני שהורכב על בסיס פלטפורמת המותג MRA החדשה בעלת ההנעה האחורית. במקום מתלים מסוג מק'פרסון מלפנים מותקנים מתלים בלתי-תלויים עצמאיים עם זרועות כפולים רוחביים. מאחור – מתלים רב-זרועיים שנשארו מהדגם הקודם. גרסת הבסיס הפכה לקלה יותר, בהשוואה לקודמה. המשקל שלה עומד על פחות מ-1,380 ק"ג. סדאן C-קלאס החדשה צמחה לאורך ב-100 מ"מ וכעת האורך שלה גדול יותר ב-75 מ"מ לעומת ב.מ.וו סדרה 3. הוא כמעט זהה לאורכו של הדגם אאודי A4.
מתיחת פנים של שנת 2018
C- קלאס דור רביעי המחודש זכה לחלק קדמי משודרג, עיצוב חדש של הפנסים הקדמיים והאחוריים. רשת הגריל AMG-Line עם כוכב גדול במרכז כלולה באבזור הבסיסי של דגם סדאן. כל הפנסים הוחלפו לפנסי LED. מבחינת הבטיחות, החידוש העיקרי של מרצדס C-קלאס שנת 2019\2020 הוצג באמצעות מערכת עזר לנהג החדשנית Intelligent Drive. המערכת מאובזרת ברדאר ובמצלמה בעלי טווח ראיה רחוק יותר, הסורקים את השטח בסך 500 מטר בפני המכונית. המערכת Intelligent Drive יכולה באופן אוטומטי לשמור על טווח נסיעה בטוח מהרכב מלפנים, לתת התראה לנהג על איום ההתנגשות או נוכחות מכוניות בנקודות עיוורות, מזהה את הולכי-הרגל, סימוני הנתיב, תמרורי הדרך ועוד.
בתוך תא הנוסעים של סדאן החדשה הופיעה מערכת מולטימדיה מחודשת עם שליטה קולית משופרת. אבזור הבסיס כולל מסך בגודל 7 אינץ' או 10.5 אינץ' בתוספת מחיר. אופציונלית ניתן להוסיף חבילת מכשור דיגיטלית עם מסך בגודל 12.3 אינץ'. על גבע ההגה הותקנו לחצני מגע. ניתן להוסיף את פונקצית ENERGIZING אשר הושאלה מסדרת S-קלאס שמטרתה לשלוט במערכות נוחות שונות. בין היתר מדובר במערכת בקרת אקלים, תאורת LED פנימית, אופציות עיסוי ובישום של חלל הפנים והגדרות נוחות המותאמות אישית בתוך תא הנוסעים. עם המערכת DYNAMIC BODY CONTROL הניתנת להוספה, הנהג יוכל לבחור מצבי נסיעה באופן עצמאי: ממצב קומפורט ועד מצב ספורט קיצוני. מרצדס C-קלאס שנת 2020 מצוידת ברשימה רחבה של מערכות בטיחות. בנוסף להכל מוצעת חבילת חנייה עם מצלמה היקפית. בנוסף לסט כריות הבטיחות הבסיסי, ניתן להוסיף חבילת כריות בטיחות לנוסעים מאחור: כריות צד ובולמי מתיחת חגורות הבטיחות אדפטיביים במושבים בקצה.