עד שנת 2026 מרצדס-בנץ תפתח עבור הרכבים המסחריים הקלים שלה פלטפורמה חשמלית לחלוטין. אבל זה בעתיד, היום החברה מתכוננת להשקה של משפחת V-קלאס המעודכנת שתופיע בקיץ של 2023. המיניוואן כבר עבר מתיחת פנים ב-2019, לכן המודרניזציה המתקרבת תהיה השנייה. למותר לציין, החברה לא מתכננת לייצר את הדור החדש על בסיס הפלטפורמה הישנה, שכ
מרצדס. העדכון של V-קלאס: החל משנת 2026 כל המסחריות הקלות יעברו לחשמל
AUTOBOOM

מרצדס. העדכון של V-קלאס: החל משנת 2026 כל המסחריות הקלות יעברו לחשמל

מרצדס. העדכון של V-קלאס: החל משנת 2026 כל המסחריות הקלות יעברו לחשמל

עד שנת 2026 מרצדס-בנץ תפתח עבור הרכבים המסחריים הקלים שלה פלטפורמה חשמלית לחלוטין. אבל זה בעתיד, היום החברה מתכוננת להשקה של משפחת V-קלאס המעודכנת שתופיע בקיץ של 2023. המיניוואן כבר עבר מתיחת פנים ב-2019, לכן המודרניזציה המתקרבת תהיה השנייה. למותר לציין, החברה לא מתכננת לייצר את הדור החדש על בסיס הפלטפורמה הישנה, שכן היא מכינה אחת חדשה. בינתיים מסתפקים במה שיש ומחכים למעבר של הוואנים לאנרגיה חשמלית.

מרצדס ויטו 2020. מיניוואן, דור 3, עדכון.

מרצדס-בנץ מייצרת את V-קלאס משנת 1996, מאז הדגם החליף דור שלושה פעמים. הדור הנוכחי של המיניוואן המיועד להובלת נוסעים (הגרסה המסחרית נקראת ויטו) יצא לשוק עוד ב-2014 ועבר עדכון בתחילת 2019. בקיץ של אותה שנה הוצגו הוואנים החשמליים לחלוטין e-ויטו ו-EQV.

לפרוטוקול

העדכון של מרצדס V-קלאס שנת 2023

מרצדס V-קלאס 2023 המעודכן יקבל עיצוב חיצוני אחר: בטיזר היחיד מוצגת החזית של הדגם החדש. בהתבסס על התמונה, המיניוואן המעודכן יקבל גריל מוגדל מהותית, פנסי לד אחרים וכן פגוש חדש עם כונסי אוויר בסגנון גרסאות ה-AMG.

מרצדס V-Class ‏2023. מרכב, צורה. מיניוואן, 3 דור, שדרוג 2
הטיזר של מרצדס-בנץ V-קלאס המעודכן.

כמו כן, יתעדכן תא הנוסעים שיקבל את מערכת המולטימדיה המודרנית MBUX. על הפאנל הקדמי יופיעו שני מסכים גדולים. הסגנון יהיה דומה למכוניות הקלות של מרצדס-בנץ.

פלטפורמה חשמלית חדשה

הפלטפורמה החשמלית המודולרית Van.EA המיועדת לדגמים מסחריים קלים תופיע בשנת 2026. אז גם נוכל לצפות לדור החדש של V-קלאס. ידוע שהפלטפורמה החדשה תשמש כבסיס למיניוואנים המיועדים לנוסעים (נכון להיום אלו הם V-קלאס ו-EQV) וכן לדגמים המסחריים, כלומר, המקבילים לויטו וספרינטר. בינתיים לא ידוע איזה מהדגמים יהיה הראשון שיקבל את הפלטפורמה החדשה. הוואנים הירוקים על בסיס פלטפורמה זו יורכבו במפעלים בפולין, גמרניה וספרד.

הגרסה הבסיסית של הוואנים הירוקים תקבל הנעה קדמית אבל בתור אופציה תהיה זמינה יחידת כוח דו-מנועית (מנוע נוסף בסרן האחורי). הדגמים יוצעו עם סוללות שונות: הקיבולת טרם נחשפה, אבל הבטיחו שהסוללות עצמן יהיו קטנות יותר, וטווח הנסיעה, להפך, יגדל. משוער שהמיניוואנים המבוססים על גרסת Van.EA-P יוכלו לעבור קרוב ל-500 ק"מ בין טעינות.

לפי אסטרטגית ההתפחות של מרצדס-בנץ, עד שנת 2030 מעל 50% מהדגמים המסחריים הקלים יהיו חשמליים (התוכניות לשנת 2026 – 20%).

תוכניות
איזה ואן מאת מרצדס-בנץ יותר מתאים לכם?
15 קולות