אמ.ג'י 4 בגרסה דו-מנועית עוצמתית החדשה XPower: ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות
הקרוס-האצ'בק החשמלי MG 4 כבר נמכר בישראל. אצלנו מוצעת גרסה עם מנוע חשמלי אחד בסרן האחורי בשתי אפשרויות הספק. ביולי של 2023 הושקה גרסה דו-מנועית העוצמתית והמהירה יותר XPower, המאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות בלבד.
אמ.ג'י 4 החדשה מוצעת בישראל בשתי גרסאות. הבסיסית עם מנוע בהספק 170 כ"ס וסוללה בקיבולת 51 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 350 קמ"ש בין טעינות. המתקדמת עם טווח נסיעה של 450 ק"מ קיבלה מנוע בהספק 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 64 קוט"ש. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 7,7-7,9 שניות.
ההוט-האצ' ייחשף לציבור ב-13 ביולי 2023 בפסטיבל המהירות בגודווד.
עד להשקה של MG 4 XPower הדו-מנועית לגרסה הכי חזקה נחשבה Extended Range הבכירה: קרוס-האצ' כזה מצויד במנוע המפיק 249 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,5 שניות. בנוסף לכך, גרסת Extended Range קיבלה סוללה בקיבולת 77 קוט"ש, לכן טווח הנסיעה שלה גדל ל-520 ק"מ. אבל MG 4 Extended Range לא נמכרת בישראל, לפחות בינתיים.
החברה החליטה לא לגעת בעיצוב החיצוני של MG 4 XPower, המכונית גם ככה נראית אגרסיבית. בתא הנוסעים בוצעו כמה שינויים בודדים: מושבים אנטומיים ספורטיביים בריפוד אלקנטרה וכיסויים מתכתיים על הדוושות.
MG 4 XPower שנת 2023/2024 החדשה צוידה ביחידת כוח דו-מנועית חשמלית בעלת מנועים משודרגים: בסרן האחורי מותקן מנוע בהספק 231 כ"ס והקדמי מפיק 204 כ"ס. ההספק הכולל עומד על 435 כ"ס, המומנט המרבי הוא 602Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 3,8 שניות בלבד, אבל המהירות המברית מוגבלת ל-200 קמ"ש.
שני המנועים הם מאוד זללנים ביחד, לכן הותקנה סוללה בקיבולת 62 קוט"ש. לפי נתונים לא רשמיים, טווח הנסיעה של XPower הוא בערך 385 ק"מ.
המערכת DDCS (ר"ת Dynamic Cornering Control System) המחקה נעילה אלקטרונית של דיפרנציאלים רוחביים מסייעת לרסן את העוצמה. גרסת XPower המהירה נבדלת גם בכיול שונה של המתלים: מייצבים רוחביים, קפיצים ובולמי זעזועים חדשים משפרים את התנהגות הכביש וצלחות הבלמים המאווררות היעילות יותר בקוטר 345 מ"מ מאזנים את ההספק המוגבר. מרחק הבלימה של MG 4 XPower מ-100 קמ"ש לעצירה מלאה הוא 33,9 מטר.
כבר הוכרז המחיר של MG 4 XPower: המחיר ההתחלתי של הדגם בשוק הבריטי יעמוד על 36,495 פאונד.
נותר רק להוסיף שדינמיקה תמיד הייתה חשובה ל-MG: המותג הבריטי שנמצא כבר מזמן בבעלות התאגיד הסיני SAIC היה מאוד מכובד בזמנו בתחום ייצור רכבי ספורט. כל ההיסטוריה של MG, עד המכירה לסינים, קשורה היטב למכוניות מהירות ודי עוצמתיות. תחת הנהלת הבעלים הסינים החדשים, המותג עבר לייצור דגמים המוניים פשוטים, אולם לא מבלי לשכוח מההיסטוריה הספורטיבית שלו, מה שרק משמח. נזכיר שבקרוב תתקיים הופעת הבכורה של הרודסטר החשמלי MG סייברסטר.