הסיפור של GMC סיירה התחיל לפני כמה עשורים. הדור הרביעי והרלוונטי להיום של הטנדר יצא בשנת 2018, אך כבר בשנת 2022 גרסת ה-HD שלו (Heavy Duty) עברה עדכון. הבא בתור הוא GMC סיירה EV החדש, הטנדר החשמלי לחלוטין מבית ג'נרל מוטורס הוצג באוקטובר 2022 בגרסת Denali Edition 1 היקרה והעשירה ביותר שמוצעת במחיר של 107,000 דולר. תמור
ג'י.אם.סי סיירה EV ‏2023. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 1 דור
AUTOBOOM

GMC סיירה EV. מה תגידי על זה, טסלה סייברטראק?

ג'י.אם.סי סיירה EV ‏2023. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 1 דור

הסיפור של GMC סיירה התחיל לפני כמה עשורים. הדור הרביעי והרלוונטי להיום של הטנדר יצא בשנת 2018, אך כבר בשנת 2022 גרסת ה-HD שלו (Heavy Duty) עברה עדכון. הבא בתור הוא GMC סיירה EV החדש, הטנדר החשמלי לחלוטין מבית ג'נרל מוטורס הוצג באוקטובר 2022 בגרסת Denali Edition 1 היקרה והעשירה ביותר שמוצעת במחיר של 107,000 דולר. תמורת סכום כזה תקבלו שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 765 כ"ס, טווח נסיעה של 640 ק"מ, אפשרות מילוי טווח מ-0 ל-160 ק"מ תוך 10 דקות, מתלי אוויר, אוטופיילוט וגנרטור מובנה למכשירים חיצוניים עם עשרה שקעים בהספק עד 10,2 קילוואט. בחברה טוענים כי רכב כזה מסוגל לספק חשמל לבית ממוצע לאורך 21 ימים. מה תגידי על זה, טסלה סייברטראק? סיירה EV Denali החדש ייצא לשוק רק בשנת 2024. מאוחר יותר יופיעו שתי גרסאות נוספות: סיירה EV AT4 וסיירה EV Elevation, המחירים טרם נחשפו. הרכבת הרכבים תתבצע במפעל Factory Zero בדטריוט. ההשקעות בציוד ושכלול המפעל עומדות על 2,2 מיליארד דולר.

מנכ"ל טסלה אילון מאסק הודיע לסוכנות Reuters כי הייצור הסדרתי של סייברטראק יתחיל בשנת 2023. ההשקה נדחתה כבר מספר פעמים, במקור הטנדר תוכנן לצאת לשוק בשנת 2021. טסלה סייברטראק המיוחל יוצע בשלוש גרסאות הכוללות בין מנוע אחד לשלושה. הטנדר יאיץ ל-100 קמ"ש ב-2,9, 3,5 או 6,5 שניות. המהירות המרבית שלו – 177, 193 או 209 קמ"ש, טווח הנסיעה – 402, 483 או 805 ק"מ.

לצורך ההשואה

עיצוב חיצוני

עיצוב פנסי החזית של הטנדר החשמלי דומה לזה של טדנר סיירה הרגיל. בין הפנסים ממוקם חלק אטום המזכיר בצורתו את הגריל המקורי, במרכז מוטבע שם החברה. בחלק התחתון של הפגוש הקדמי נמצא כונס אוויר מסיבי. מהצד בולטות קשתות הגלגלים הגבוהות, קוטר הג'נטים הסטנדרטיים הוא 24 אינץ'.

חלל פנימי

GMC סיירה EV החדש מוצע רק בתצורת דו-קבינה Crew Cab. בתא הנוסעים של הגרסה הבכירה Denali יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ' וטאצ'סקרין אנכי בגודל 16,8 אינץ' של מערכת הבידור והידע. באמצעותו ניתן לשלוט בבקרת האקלים ובפונקציות אחרות. יותר מכך, מפרט האבזור של גרסת Denali כולל תצוגה עילית עם צג 14 אינץ'. בין חומרי הגימור של תא הנוסעים נעשה שימוש בפורניר עם נקבוביות פתוחות (אפילו משטח הטעינה האלחוטי עשוי מעץ), באלומיניום ובפלדת אל-חלד. כבר ברמת הגימור הבסיסית יש גג פנורמי עם ציפוי נגד UV, מצלמות היקפיות עם 14 אפשרויות תצוגה, מערכת שמע Bose ומכלול מערכות בטיחות כחלק ממערכת האוטופיילוט Super Cruise.

יכולות עבודה

ג'י.אם.סי סיירה EV ‏2023. תא מטען. טנדר תא כפול, 1 דור
eTrunk – תא מטען קדמי גדול, אטום וננעל עם שני חריצי ניקוז ושקע 120 וולט.

לטנדר החשמלי יש תא מטען קדמי גדול הנקרא eTrunk, אטום וננעל עם שני חריצי ניקוז ושקע 120 וולט. בין תא הנוסעים לתא המטען יש מחיצה מתכווננת MultiPro Midgate. בעזרתה ניתן לפתוח פתח מאחורי המושב האחורי על מנת להוביל חפצים גדולים, להוריד את החלון או לקפל את המחיצה לגמרי לתוך תא הנוסעים יחד עם החלון. כאשר ה"מידגייט" פתוח, אורך ההעמסה צומח מ-1,8 ל-2,7 מטר. יותר מכך, גרסת Denali קיבלה דופן אחורית עם מדרגה נשלפת מובנית ומנגנון חשמלי (MultiPro Tailgate). במידת הצורך ניתן להטעין רכב אחר בעזרת הטנדר החשמלי. הגנרטור המובנה Power Station Pro למכשירים חיצוניים כולל 10 שקעים ומסוגל להפיק הספק של עד 10,2 קילוואט. בחברה טוענים כי GMC סיירה EV מסוגל לספק חשמל לבית ממוצע לאורך 21 ימים. כושר הגרירה של הטנדר מגיע ל-4,3 טון, כושר ההעמסה שלו הוא 590 ק"ג.

יחידות כוח

GMC סיירה EV Denali החדש הוא למעשה "התאום" של שברולט סילברדו EV שהושק בתחילת שנת 2022. שני הטנדרים חולקים את אותה הפלטפורמה המודולרית Ultium, כמו גם GMC האמר EV. סיירה החשמלית מצוידת במתלי אוויר אדפבטיים עם אפשרות כוונון מרווח גחון. בנוסף לכך, הדגם קיבל מערכת היגוי כפול עם מצב Crab Walk (אותו אחד כמו אצל האמר החשמלי). זהו מצב מיוחד שבו כל ארבעת הגלגלים פונים באותו כיוון ובאותה זווית, כך שהטנדר יוכל לנוע באלכסון. הפוקנציה הזו תאפשר להתגבר על אזורי שטח צרים ומאתגרים וכן להקל על חניה. כמו כן, ישנם 5 מצבי פעולה של יחידת הכוח: Standard, Tow/Haul, Off-Road, Max Power ו-My Mode הניתן להתאמה אישית.

ג'י.אם.סי סיירה EV ‏2023. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 1 דור

הסוללה היא חלק מהשלדה ומספקת אנרגיה לשני מנועים חשמליים (אחד בכל סרן), ההספק הכולל מגיע ל-765 כ"ס ו-1064Nm. במצב Max Power האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 4,5 שניות. לפי חישובי ג'נרל מוטורס, טעינה מלאה אמורה לספק לרכב החשמלי טווח נסיעה של 640 ק"מ, בעוד שחיבור של 10 דקות לתחנת טעינה מהירה יעניק תוספת של 160 ק"מ, הכל בזכות המערכת עם 800 וולט.

באיזה טנדר חשמלי הייתם בוחרים?
14 קולות