רנו סנדרו RS – הגרסה הספורטיבית של ההאצ'בק הקומפקטי סנדרו, אשר הוצג לראשונה על ידי רנו בתצוגת הרכב בבואנוס-איירס (ארגנטינה) ביוני 2015. דגם זה בעל התוספת "RS" הפך לרכב הראשון שפותח על ידי חטיבת הספורט «Renault Sport» מחוץ לאירופה עבור מעריצי המותג באמריקה הלטינית. הושק בתחילת 2016 בברזיל ולאחר מכן יצא לדרך לשמח תושבי
רנו סאנדרו RS ‏2019. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

רנו סנדרו RS. לטיני חם

רנו סאנדרו RS ‏2019. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

רנו סנדרו RS – הגרסה הספורטיבית של ההאצ'בק הקומפקטי סנדרו, אשר הוצג לראשונה על ידי רנו בתצוגת הרכב בבואנוס-איירס (ארגנטינה) ביוני 2015. דגם זה בעל התוספת "RS" הפך לרכב הראשון שפותח על ידי חטיבת הספורט «Renault Sport» מחוץ לאירופה עבור מעריצי המותג באמריקה הלטינית. הושק בתחילת 2016 בברזיל ולאחר מכן יצא לדרך לשמח תושבים ממדינות אחרות של היבשת. הגרסה הספורטיבית לא נמכרת בישראל.

סנדרו RS – האצ'בק "חם" פופולרי שנוצר על ידי חטיבת Renault Sport. במכונית הקטנה מותקן מנוע 2 ליטר המפיק 145 כ"ס ו- 198Nm. היא מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8,4 שניות, מהירות מרבית – 200 קמ"ש. על דלק אתנול מספרים אלו גבוהים יותר: 150 כ"ס ו- 205Nm, תאוצה ל- 100 קמ"ש לוקחת 8 שניות והמהירות המרבית היא 202 קמ"ש. מסנדרו הבסיסי גרסה זו נבדלת חזותית בספוילר על הגג, בקצוות אגזוז כפולים, בריפוד שחור של התקרה, במושבים אדומים ובתוספות דקורטיביות דמויות קרבון על הדלתות. המחירים בברזיל מתחילים מ- 17,71 אלף דולר.

מבחוץ

ההופעה של רנו סנדרו RS מכילה תווים ספורטיביים: בודי קיט אווירודינמי לאורך החלק התחתון של המרכב, פסי LED של פנסי היום, ספוילר על הדלת האחורית ואגזוז כפול. וכמובן, גלגלים תקיפים – ג'נטים 16 או 17 אינץ' הלבושים בצמיגים ספורטיביים.

מבפנים

חלל הפנים זהה לזה של סנדרו הרגיל, אולם מהודר בלוחיות "RS". המושבים הקדמיים – ספורטיביים, עם תמיכת צד מובהקת; ההגה גם מעוצב בסגנון ספורטיבי. נוסף על כך, פרטים אטמוספריים קטנים כגון כיסויי אלומיניום על הדוושות עיטור בגוון אדום בהיר על הפאנל הקדמי והמושבים. תא הנוסעים של ההאצ'בק הספורטיבי מיועד עבור חמישה נוסעים (כולל נהג) ותא המטען במצב רגיל מאפשר לאחסן 320 ליטר של כבודה.

מנועים

רנו סאנדרו RS ‏2019. מנוע. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

רנו סנדרו RS החדש מצויד במנוע 4 צילינדרים – פשוט, ללא מגדש, בנפח 2 ליטר. הוא מפיק 145 כ"ס (150 כ"ס על אתנול) ופועל בצוותא עם תיבת 6 הילוכים ידנית. הנעה – קדמית, כמו לדגם הבסיסי. מערכת המתלים של RS כמעט זהה לזו של סנדרו הרגיל: תמוכות מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחורה. ההבדלים – בכיול, הבלמים בשני הסרנים – דיסקיים (קדמיים מאווררים). ישנה בקרת יציבות בעלת אלגוריתם ספורטיבי והאפשרות לנתק אותה. בשנת 2017 הושקה מהדורת Racing Spirit בכמות של 1,500 יחידות עם הבדלים קוסמטיים.

מתיחת פנים 2019

לסנדרו RS שנת 2019/2020 המעודכן פנסי LED אחוריים חדשים, לשם כך היה הצורך לשנות את הדלת החמישית ואת הכיסוי מתחת לפגוש. הופיעו ג'נטים חדשים, דבר הכרחי בעת עדכון, בעיצוב חדש ובגודל 17 אינץ', על הדלתות – כיתוב Renault Sport. הקליפרים כעת צבועים באדום, בעקבות המהדורה המיוחדת Racing Spirit. ולגבי החרטום, היצרנית החליטה שהוא מספיק חינני גם ללא עדכון.

בתא הנוסעים השינויים מינימליים: עודכנו המושבים, נוסף עיצוב דמוי קרבון על משענות היד ודפנות הדלת. לא התבצעו שינויים גם בחלק הטכני. במפרט האבזור הבסיסי של רנו סנדרו RS שנת 2021 נכללים מערכת RS Drive בעלת שלושה מצבי נהיגה (סטנדרטי, ספורט, ספורט+), מערכת מולטימדיה Media Nav Evolution, מזגן, מצלמה אחורית ובקרת שיוט.

אז מה, טסים לדרום אמריקה לנסוע בסנדרו RS?
5 קולות