סוזוקי מתכוננת להשקה של קרוסאובר חשמלי חדש, המתחרה של קיה e-נירו
לסוזוקי עדיין אין אפילו רכב חשמלי המוני אחד בהיצע. אבל תהליך ה"התיירקות" יצא לפועל: החברה כבר מכינה את ההשקה של הקרוסאובר החשמלי החדש המבוסס על הקונספט סוזוקי eVX.
צפוי שהופעת הבכורה של גרסת הייצור של הקרוסאובר החשמלי החדש מאת סוזוקי תתקיים בשנת 2024, אך השיווק יחל לא לפני 2025.
הבכורה של סוזוקי eVX הקונספטואלי התקיימה בתחילת שנת 2023, בתערוכת Auto Expo בהודו. וכבר אז היצרנית הבטיחה להפוך את רכב התערוכה לדגם גלובלי. הקונספט של סוזוקי פותח בשיתוף עם המותג היפני טויוטה ולכן לא נשללת האפשרות שטויוטה תשיק דגם "תיאום" משלה מאוחר יותר.
הקרוסאובר החשמלי העתידי, שנוצר על בסיס סוזוקי eVX, כעת עובר מבחנים בכבישים ציבוריים בדרום אירופה תחת הסוואה כבדה. למרות זאת, היא מאפשרת להבחין במספר פרטים: הקרוסאובר קיבל מכסה מנוע מובלט, מולדינגים בדפנות, מראות צד מסורתיות וידיות קדמיות רגילות, הידיות האחוריות כנראה מוסוות בקורות הגג.
בנוסף לכך, אפשר לראות את קשתות הגלגלים הריבועיות, את הספוילר בחלק העליון של מכסה תא המטען, את האנטנה בצורת סנפיר והיעדר הגגון על הגג וכן את המכסה בכנף השמאלית הקדמית שמאחוריה מסתתר שקע הטעינה. בהסתמך על התמונות, הגרסה הסופית של הקרוסאובר תקבל יחידות תאורה שונות מאלו של הקונספט.
ככל הנראה, הקרוסאובר החשמלי של סוזוקי יהיה אלטרנטיבה ירוקה לסוזוקי S-קרוס או SX4 המצויד במנועי דלק, שמימדיו הם 4,300×1,785×1,585 מ"מ (אורך×רוחב×גובה). המידות של הקונספט eVX הן: 4300×1800×1600 מ"מ. על תא הנוסעים של הדגם החדש כעת לא ידוע דבר.
נכון לעכשיו גם אין מידע על החלק הטכני. אפילו המידע לגבי הקונספט הוא מאוד מוגבל. ידוע שהקרואסובר החדש יקבל סוללה בקיבולת 60 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ-550 ק"מ בין טעינות (לפי התקן ההודי MIDC). מוקדם יותר שוער שהגרסה הבסיסית תקבל סוללה בקיבולת 48 קוט"ש שתספק כ-400 ק"מ של טווח.
המתחרה הקרוב ביותר של הדגם בשוק האירופאי יהיה הקרוסאובר החשמלי קיה e-נירו דור 2, המצויד במנוע חשמלי אחד בהספק 204 כ"ס ובסוללה בקיבולת 64,8 קוט"ש, טווח נסיעה – עד 460 ק"מ לפי WLTP. דרך אגב, הוא נמכר בישראל.