ברוב המקרים יצרניות הרכב מתחרות אחת בשנייה ורודפות אחר הרווח. ברוב המקרים יצרניות רכב מתחרות אחת בשנייה ורודפות אחר הרווח. אך לפעמים הן מתאחדות ומוציאות לעולם דגם "חדש" בעטיפה "ישנה". זה מה שעשו סוזוקי וטויוטה. הם סגרו הסכם והוציאו מכונית חדשה שנקראת סוזוקי סווייס (Swace), שהיא בעצם הדוגמה להתפתחות נוספת של קורולה
סוזוקי סווייס. כך מתרבה קורולה
AUTOBOOM

סוזוקי סווייס. כך מתרבה קורולה

סוזוקי סווייס. כך מתרבה קורולה

ברוב המקרים יצרניות הרכב מתחרות אחת בשנייה ורודפות אחר הרווח. ברוב המקרים יצרניות רכב מתחרות אחת בשנייה ורודפות אחר הרווח. אך לפעמים הן מתאחדות ומוציאות לעולם דגם "חדש" בעטיפה "ישנה". זה מה שעשו סוזוקי וטויוטה. הם סגרו הסכם והוציאו מכונית חדשה שנקראת סוזוקי סווייס (Swace), שהיא בעצם הדוגמה להתפתחות נוספת של קורולה. כלומר, למעשה מדובר בגרסה מעט שונה של טויוטה קורולה במרכב סטיישן. סווייס נבדל מדגם המקור בפגוש קדמי חדש ובסמל של סוזוקי על גבי המרכב וההגה. הדגם ה"חדש" צויד ביחידת כוח היברידית מאת טויוטה. סטיישן כזה נמכר באופן בלעדי באירופה החל משנת 2020, בפברואר 2023 הוא עבר עדכון.

Suzuki Across 2020.

סוזוקי סוויס הוא כבר הדגם השני שסוזוקי לקחה מטויוטה. הראשון היה טויוטה RAV4 שהפך לסוזוקי אקרוס. החברות היפניות חתמו על ההסכם בשנת 2019 ואף רכשו מניות אחד של השנייה. הרווח הוא הדדי: טויוטה הצליחה להתחיל לשווק בהודו ובאפריקה העתקים של כמה דגמים של סוזוקי וסוזוקי קיבלה לרשותה את RAV4 ההיברידי ואת קורולה טורינג.

דור ראשון

מימדי המרכב של ההעתק מאת סוזוקי שונים מעט מאלו של הקורולה: ארוך יותר ב-5 מ"מ (4,655 מ"מ), גבוה ב-25 מ"מ (1,460 מ"מ), הרוחב הוא 1,790 מ"מ. בסיס הגלגלים נותר זהה, 2,700 מ"מ. מבחינת העיצוב אין הרבה שינויים: מדובר באותו דגם הסטיישן הבדוק והאמין. תא הנוסעים גם לא השתנה, תא המטען גדל לכדי 596 ליטר משמחים. מפרט האבזור של סווייס כולל פנסי לד, מערכת מדיה עם מסך "8, בקרת שיוט אדפטיבית ומגוון מערכות עזר אלקטרוניות.

סוזוקי סוויס ‏2020. מנוע. סטיישן 5 דלתות, 1 דור

סוזוקי סווייס מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1,8 ליטר המפיק 98 כ"ס ו-142Nm בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 72 כ"ס ו-163Nm, סוללה בקיבולת 3,6 קוט"ש, גיר רציף והנעה קדמית. אם יחידת הכוח הזאת נראית לכם מוכרת, אתם צודקים – זוהי THS (או Toyota Hybrid System) המפיקה 122 כ"ס. השימוש בה יאפשר להגביר את הידידותיות לסביבה של דגמים של סוזוקי עבור השוק האירופאי. רכב כזה מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 11,1 שניות ומשיג מהירות מרבית של 180 קמ"ש.

מתיחת פנים 2023

ממש לא מזמן טויוטה קורולה עברה עדכון וכעת תורה של "התאומה" מאת סוזוקי. מבחינה חיצונית סוזוקי סווייס המועדכנת שונה מקודמה ביחידות התאורה החדשות ובעיטור הכרום על גבי המרכב. המנוע החשמלי המשוכלל זכה להגברת ההספק, מ-122 ל-140 כ"ס, מה שנתן שיפור ניכר לדינמיקה: זמן ההאצה ל-100 קמ"ש התקצר ב-1,7 שניות (9,2 במקום כמעט 11 שניות).

רמת הגימור הבסיסית של הדגם הפכה לעשירה יותר: הופיעו חימום המושבים וההגה, מצלמה אחורית, בקרת אקלים, בקרת שיוט אדפטיבית וסט מערכות עזר מעודכן. הגרסה המתקדמת קיבלה ניטור שטחים מתים, מטען אלחוטי וכן התראה על כלי רכב מתקרב בעת פתיחת דלתות.

טויוטה קורולה שנת 2023

טויוטה קורולה היא המובילה הקבועה כמעט בכל הדירוגים לא רק בישראל, אלא בכל העולם. מלכת המכירות האמיתית. בישראל הדגם נמכר בגרסה היברידית במרכב האצ'בק עם מנוע 1,8 ליטר, היברידית במרכב סטיישן ובמרכב סדאן גם עם מנוע בנזין וגם היברידי. בשנת 2023 טויוטה ישראל השיקה את קורולה המעודכנת במחיר שמתחיל מ-153,990 ש"ח.

חשוב
המכונית היפה ביותר לדעתכם: קורולה או סווייס?
28 קולות