המותג הבריטי, שהינו חלק מ-BMW Group, מתכונן לחשיפת קרוסאובר הכניסה, Aceman, שצפוי להפוך לדגם הנמכר ביותר של מיני. ללהיט העתידי יש את כל הדרוש לכך: מידות קומפקטיות, עיצוב יוצא דופן, תא נוסעים מרווח ופרקטי, יחידת כוח חשמלית.
הקרוסאובר החשמלי החדש מיני Aceman מתכונן להפוך ללהיט
AUTOBOOM

הקרוסאובר החשמלי החדש מיני Aceman מתכונן להפוך ללהיט

הקרוסאובר החשמלי החדש מיני Aceman מתכונן להפוך ללהיט

המותג הבריטי, שהינו חלק מ-BMW Group, מתכונן לחשיפת קרוסאובר הכניסה, Aceman, שצפוי להפוך לדגם הנמכר ביותר של מיני. ללהיט העתידי יש את כל הדרוש לכך: מידות קומפקטיות, עיצוב יוצא דופן, תא נוסעים מרווח ופרקטי, יחידת כוח חשמלית.

הפרמיירה העולמית של הקרוסאובר מיני אייסמן תתקיים באפריל 2024 במסגרת תערוכת הרכב בבייג'ינג. הדגם החדש ייצא למכירה לקראת סוף השנה הנוכחית. בבריטניה הגרסה הבסיסית תעלה לפחות 32,000 פאונד (בערך 148 אלף ש"ח)

מועדים
הקונספט של מיני אייסמן.

הקונספט שעליו מבוסס הדגם הסדרתי, הוצג עוד בשנת 2022. ויש לומר, הוא יצא לא שגרתי: הדגם נשען על פילוסופיית העיצוב החדשה Charismatic Simplicity, שפירושה צורות וקווים פשוטים, מזעור העיטור החיצוני ונטישה מלאה של כרום וריפוד עור, כולל מלאכותי. כבר אז, רבים ציינו את הצורות הזוויתיות, שאינן אופייניות למותג, עם פנסים מחומשים וקשתות גלגלים מרובעות, שהועברו לדגם הייצור ללא שינויים.

מיני. מרכב, צורה.
תמונות שצולמו במהלך מבחנים במדבר, שבו הטמפרטורה הגיעה ל-50 מעלות צלזיוס.

בשנה שעברה נצפו אבי טיפוס מוסווים של אייסמן על כבישים ציבוריים ברחבי העולם. בנוסף לכך, פורסמו תמונות רשמיות ממשרד התקשורת של מיני, שצולמו במהלך מבחנים במדבר, שבו הטמפרטורה הגיעה ל-50 מעלות צלזיוס – תנאים קשים מאוד למערכת התרמורגולציה של הסוללה. כך שכבר עכשיו אפשר לקבל מושג למה לצפות מהלהיט העתידי.

מיני קופר שנת 2023. מיני 3 דלתות, דור 4.

מימדי המרכב של מיני אייסמן הסדרתי הם: אורך 4,075 מ"מ, רוחב 1,754 מ"מ, גובה 1,495 מ"מ. כלומר, בהיצע של מיני, הקרוסאובר החדש מוצב בין ההאצ'בק מיני קופר לקרוסאובר קאנטרימן הקומפקטי. מבחינת פלטפורמה ומכלולים, האייסמן מאוחד בצורה מרבית עם הקופר החשמלי החדש, אבל עיצובו הוא ייחודי, ומקורי במיוחד – ה"זוויתי" ביותר אצל מיני עד כה.

מיני. מרכב, צורה.

תא הנוסעים של הקרוסאובר טרם הוצג, אך ברור שהוא יהיה מרווח ופרקטי יותר באופן ניכר בהשוואה למיני קופר. והוא בוודאות מיועד ל-5 נוסעים. עם זאת, הפאנל הקדמי עם מסך המגע העגול במרכז יהיה זהה לזה של ההאצ'בק.

מיני. מרכב, צורה.

הגרסה הבסיסית אייסמן E, ככל הנראה, תקבל מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי בהספק 184 כ"ס וסוללה בקיבולת 40,7 קוט"ש, שתספק טווח נסיעה של כ-300 ק"מ (לפי מחזור WLTP). גרסת אייסמן SE הבכירה תצויד במנוע 218 כ"ס ובסוללה בקיבולת 54,2 קוט"ש, במקרה זה הטווח בין טעינות יעמוד על 400 ק"מ. הקרוסאובר יגיע עם הנעה קדמית בלבד, הנעה כפולה לא תהיה זמינה אפילו עבור גרסת הספורט John Cooper Works (JCW): היא תקבל רק עיצוב אגרסיבי והגדרות שאסי מיוחדות. לא יהיו גרסאות עם מנועי בעירה פנימית בכלל.

מיני. מרכב, צורה.

הייצור של הלהיט העתידי יאורגן בסין, במפעל המיזם המשותף של קבוצת BMW ו-Great Wall Motor (GWM) בעיר סוג'ואו (מחוז ג'יאנגסו). שם מיוצרת כיום הגרסה החשמלית של המיני קופר. בשנת 2026, לאחר סיום שיקום המפעל של מיני באוקספורד, הקופר החשמלי והאייסמן החדש יחזרו למולדתם ההיסטורית, בריטניה.

ומה אתם חושבים: האם אייסמן יהפוך ללהיט?
6 קולות